2.- 3. April 2019

ICM - Internationales Congress Center München

Referenten

SMX München
20.- 21. März 2018, ICM – Internationales Congress Center München



Simo Ahava
Simo Ahava

Senior Data Advocate

Reaktor

Simo Ahava is a recognized expert on customizing web analytics and tag management solutions to improve the entire “life cycle” of data collection, processing, and reporting. His main areas of expertise lie with Google Analytics and Google Tag Manager, and Google has appointed him as a Google Developer Expert in these fields. He is especially interested in the interface between marketing and development, and his main focus is on increasing awareness, skills, and critical thinking around data.

Simo holds the position of Senior Data Advocate at Reaktor. He also writes a popular blog on all things Google Analytics and Google Tag Manager development at www.simoahava.com. An experienced speaker and prolific blogger, Simo can be seen and heard in conferences, product forums, support communities, and developer meet-ups alike.


Jono Alderson
Jono Alderson

Mad Scientist

Yoast

Jono Alderson has over a decade of blended experience in digital marketing, with expertise in SEO, analytics, brand strategy, campaign strategy, lead generation, eCRM automation, conversation rate optimisation and web development – from defining the ‘big picture’ and strategic direction, right down to getting his hands dirty in the nitty-gritty technical detail. He’s worked with agencies, startups, household brands and FTSE 100 companies to define, support and deliver successful SEO, content, analytics and brand strategies at an international level.


Tom Anthony
Tom Anthony

Head of R&D

Distilled

Tom conceptualised DistilledODN, the first SEO split-testing platform available publicly, and leads team that are building it. He believes the platform could bring a new era of data-driven SEO. He does lot of research around technology trends and the future of search, and work with Distilled's consulting team to try and forecast the impact those trends will have on SEO and Digital Marketing.


Christian Arold
Christian Arold

Head of Programmatic Search

e-dialog

Christian Arold ist Head of Programmatic Search bei e-dialog. Nach seinem Wirtschaftsinformatik Studium mit Schwerpunkt E-Commerce hat er sich auf Performance Marketing spezialisiert und ist seit 2013 im Team SEA & Performance Marketing. Vor etwa einem Jahr hat er bei der auf data driven advertising spezialisierten Online-Marketing-Agentur die Teamleitung übernommen. Neben DoubleClick Search (DS) zählen vor allem Google Shopping inkl. Datenfeed-Optimierung und die Erstellung von dynamischen Kampagnen zu seinen Schwerpunkten. Mit großem Einsatz und viel Spaß betreut er kleine und größere Kunden in diesem Bereich und nutzt seine analytischen Fähigkeiten, um die Kunden weiterzuentwickeln.


Nina Baumann
Nina Baumann

Linkbuilding & SEO Specialist

Linkspiel

Nina Baumann, Jahrgang 1982, ist seit 2003 im Online Marketing tätig. Zunächst mit den Schwerpunkten SEO und Linkbuilding. So entstand 2012 ihre Firma Linkspiel. Gegenwärtig liegt Ninas Fokus auf der ganzheitlichen Beratung internationaler Firmen und bekannter Marken hinsichtlich ihrer Online Marketing Strategie. Vor ihrer Selbstständigkeit arbeitete Nina bei marktführenden Agenturen in den Niederlanden, als Inhouse Search Spezialist bei dem zweitgrößten Versicherungsunternehmen der Niederlande und zuletzt als CMO bei der ARAG Legal Services. Außerdem ist sie Autorin diverser Fachbeiträge und Speakerin auf internationalen Konferenzen.


Sebastian Benz
Sebastian Benz

Developer Advocate

Google

Sebastian is a Developer Advocate at Google working with developers around the world helping them build great experiences for web and Android. He created and maintains ampbyexample.com


Ashley Berman Hale
Ashley Berman Hale

Technical SEO Consultant

Amalgorithm


Amy Bishop
Amy Bishop

Director of Digital Marketing & MarTech

ZirMed

Amy has built and implemented multi-channel digital strategies for a variety of companies spanning several industry verticals from start-ups and small businesses to Fortune 500 and global organizations. Her expertise includes e-commerce, lead generation, demand generation, and localized site-to-store strategies. Amy is currently the Director of Digital Marketing & MarTech at ZirMed. You can find her on Twitter at @hoffman8.


Gianna Brachetti-Truskawa
Gianna Brachetti-Truskawa

International Senior SEO/Audience Managerin

bold ventures GmbH

Seit 2009 im Online-Marketing, u. A. als SEO-Teamleitung in Agenturen, Senior bei Chefkoch.de und aktuell stolzes Teammitglied bei gofeminin.de. Lieblings-Themen: schema.org und Multilingual-Content-Markup auf komplexen Webseiten mit exotischen Sprachen. Sie hat mehr Interessen als die Woche Stunden, aber ihre besondere Leidenschaft ist Sprache in all ihren Facetten. Und Essen. ESSEN!


David Brych
David Brych

Gründer und Creative Producer

Frog Motion Filmproduktion

Gründer und Creative Producer bei Frog Motion Media in Köln. Der gelernte Bankkaufmann wurde zum YouTuber mit über 50k Abonnenten und entwickelt heute Content Marketing Strategien auf und mit YouTube. Von der Konzeption über die kontinuierliche Umsetzung und bis hin zur YouTube Optimierung berät David Brych und sein Team unter dem Label HeroTube Unternehmen vieler Branchen im B2C und B2B Geschäft. 2009 als Dokumentarfilmer und Werbefilm-Produzent gestartet, entwickelte er sich und sein Unternehmen zusammen mit dem Internet weiter. Statt mit Unterhaltung umgibt sich David Brych vor allem mit Sachbüchern und ernsthaftem Content. Diese Mischung ist erfolgsversprechend und spricht lukrative Zielgruppen an. David Brych ist als Gastdozent an Hochschulen aktiv und zudem bekannt als Podcast Host. Das Potential im Videomarketing in Deutschland liegt brach. Die Bedeutung von Video wird in den nächsten Jahren noch weiter wachsen und entscheiden wer online existiert.


Christoph C. Cemper
Christoph C. Cemper

Founder & CEO

LinkResearchTools (LRT) und Link Detox

Christoph C. Cemper ist seit 2003 im Onlinemarketing tätig und als SEO und Linkbuilding-Experte gestartet. Aus dem Eigenbedarf an zuverlässiger SEO Software wurden die ersten Tools 2006 selbst entwickelt, welche die Basis für die LinkResearchTools bildeten, die 2009 erstmalig mit vier Modulen als SaaS Produkt veröffentlicht wurden. Durch laufende Weiterentwicklung und Verbesserung bietet LinkResearchTools heute insgesamt 21 Module und konstant dem Markt und Google angepasste Leistungsfähigkeit.
Als das berühmte Google Pinguinupdate dann 2012 die Regeln im SEO wieder verändert hat, wurde Link Detox als Software zum Finden von schlechten Links und Ursachen für Google Abstrafungen veröffentlich. Christoph trägt seit 2009 vor und hat 2011 auch erstmals den Prozess des „Linkrisikomanagement“ vorgestellt, eine Vorgehensweise die Linkaudits und das Proaktive Disavow von potentiell riskanten Links durchzuführen.
Im Jahr 2015 hat Christoph dann mit Impactana eine neue “Content Marketing Intelligence” Marketingsoftware vorgestellt, mit der Onlinemarketingexperten in der Ideenfindung und Influencer-Analyse unterstützt werden. Impactana bietet ebenfalls wieder einmalige Metriken und Techniken, die so in keiner anderen Software zugänglich sind.


Yehoshua Coren
Yehoshua Coren

Founder & Principal

Analytics Ninja LLC

Yehoshua Coren is the Founder and Principal Consultant of Analytics Ninja LLC, a boutique digital analytics consultancy which provides implementation, reporting, analysis, governance, and training services to organizations of all sizes.  Led by Yehoshua Coren, a well respected digital analytics practitioner, the team specializes in helping organizations strategically determine their digital measurement needs and then proceeds to implement best in class deployments of GA and other tools based upon said requirements.  Yehoshua brings to the table a unique mix of advanced technical acumen, deep understanding of business requirements, project management capabilities, and a very amiable personality.  Indeed, he is so amiable that after meeting him for the first time you'll be scratching your head for weeks afterwards trying to figure out how in the world a person could have become *that amiable*.  Yehoshua has been an active member of the digital analytics industry since 2009, and has spoken at a range of different marketing and analytics conferences throughout Europe, North America, and the Middle East since 2013 including eMetrics, Superweek, CXL Live, SMX, Digital Elite Camp, and Google Analytics User's Conference.



Brent Csutoras
Brent Csutoras

CMO

PeakActivity

Brent Csutoras is an entrepreneur, social media strategist, speaker, futurist, and father. As Founder & CEO of Pixel Road Designs, a well respected marketing design firm, and as Chief Social Media Strategist & Managing Partner at Search Engine Journal, Brent has over 10 years experience in all aspects of Social Media Marketing, especially organic social promotion.


Julian Dziki
Julian Dziki

Geschäftsführer

Seokratie

Wie andere Fußballprofi werden wollen, so war Julian schon immer von Online Marketing fasziniert. Obwohl er damals noch Geschichte und Archäologie studierte, begann er 2007 auf www.Seokratie.de zu bloggen und machte seine Leidenschaft zum Beruf. Mit der Zeit wurde aus dem Blog eine Agentur für Online Marketing. Heute arbeiten in der Münchner Agentur rund 20 Mitarbeiter in den Bereichen SEO, SEA, Content Marketing, Social Media und Usability.


Sebastian Erlhofer
Sebastian Erlhofer

Geschäftsführer

mindshape GmbH

Sebastian Erlhofer ist begeisterter Online-Marketer mit Fokus auf Suchmaschinen-Optimierung. Er gründete 2002 aus dem Studium heraus die mindshape GmbH, die mittlerweile in Köln mit 15 Mitarbeitern zahlreiche mittelständische Kunden betreut. Daneben führt er eine Vielzahl an eigenen Projekten durch. Vor allem die Kombination aus strategischer Optimierung, gezielte Onpage-Optimierung und kreativen Content-Marketing-Kampagnen sind sein Steckenpferd. Sebastian Erlhofer ist Autor des Standardwerks "Suchmaschinen-Optimierung" in der achten Auflage mit über 900 Seiten. https://www.mindshape.de


Pascal Fantou
Pascal Fantou

Geschäftsführer

cogito ergo GmbH & Co. KG

Pascal ist Geschäftsführender Gesellschafter der cogito ergo GmbH & Co. KG. Er ist Herausgeber und Autor von q48.de, einem deutschen Online Marketing und E-Business Blog für diskussionswillige Onlineführungskräfte.

Sein Fokus lieg primär auf Online Geschäftsmodellen und ihrer Optimierung, so hilft er diversen Firmen und bekannten Marken ihren ROI innerhalb der gesamten Internet-Aktivitäten zu verbessern. Er ist ebenfalls als Berater für verschiedene Firmen tätig, und hilft diesen beim Aufbau von inHouse E-Commerce-Kompetenz. Als Investor unterstützt er Start-Ups mit innovativen Geschäftsmodellen im Bereich Online und Media.

Vor seinem Schritt in die Selbstständigkeit mit cogito ergo war er drei Jahre bei FriendScout24 als Leiter Business Development unter anderem für den gesamten Onlinemarketing Bereich bei FiendScout24 zuständig. Zuvor hat er unteranderem bei der FOCUS Digital AG (heute TOMORROW FOCUS AG) im Stab des Vorstandsvorsitzenden im Business Development der Bereiche Consumer generated Media und User-Tracking verantwortlich.

Pascal hat Informatik und Wirtschaftswissenschaften an der TU München studiert, dann den Diplom-Kommunikationswirt der BAW erworben und zuletzt bei der Hochschule der Jesuiten in München Philosophie mit dem bac. Phil. abgeschlossen.


Jens Fauldrath
Jens Fauldrath

Gründer und Geschäftsführer

get:traction GmbH

Jens Fauldrath ist Gründer und Geschäftsführer der get:traction GmbH. Er unterstützt seine Kunden bei der Entwicklung, Implementierung undUmsetzung ihrer SEO-Strategie. Davor hat er von 2012-2016 die von ihm gegründete takevalue Consulting GmbH geleitet. Außerdem hat er von 2008 bis 2012 das SEO-Team der Deutschen Telekom AG P&I aufgebaut und geleitet. Jens ist Dozent für Suchmaschinenmarketing an der Hochschule Darmstadt und Mitglied im Expertenbeirat SEO und im Vorstand der Fokusgruppe Search des BVDW. Außerdem betreibt er mit www.termfrequenz.de das deutsche Podcast-Network für Online-Marketing-Podcasts. Dort moderiert er den Podcast SEO House über aktuelle Themen im strategischen SEO.


Michael Felis
Michael Felis

Director SEO & Business Development

SEM Boutique

Michael Felis verantwortet bei SEM Boutique aktuell die Bereiche SEO und business development. Zuvor war Michael 10 Jahre bei Deutschlands größtem Autovermieter Sixt. Er durchlief unter anderem die Stationen als CMO bei dem Chauffeurdienstleister myDriver, wie auch die Position des Head of SEO für die Sixt Autovermietung international. Im Moment beschäftigt sich Michael bei SEM Boutique neben seinem Kernfeld der Suchmaschinenoptimierung mit den Themen Online Personalwerbung und den unterschiedlichen Vermarktungsmöglichkeiten via Amazon Ads. 


Alexander Ficker
Alexander Ficker

Teamleiter SEA/PPC-Marketing

xpose360

Alexander Ficker ist Experte im PPC-Marketing und bereits seit 2010 im Online-Marketing tätig. Als Teamleiter SEA/PPC-Marketing verantwortet er das klickbasierte Marketing in allen Disziplinen und Kanälen. Als Verfasser von Fachartikeln und Speaker auf Branchen-Events teilt er gerne sein Wissen. Gemeinsam mit seinem Team ist Alexander Ficker zertifizierter Google Premium Partner für alle CPC-basierten Werbemöglichkeiten von Google. Zusätzlich trägt Alexander bei Bing und bei der russischen Suchmaschine Yandex den Titel „accredited Professional“. Auch der BVDW verlieh der xpose360 GmbH für das Jahr 2018 das „SEA Qualitätszertifikat“. Die xpose360 ist spezialisiert auf Leistungen im Bereich PPC Marketing, Affiliate-Marketing und SEO und betreut dabei Kunden wie Singapore Airlines, Yello Strom, L'TUR, NORMA, Peter Hahn uvw. Mit einem leistungsstarken Team von 35 Mitarbeitern stehen vor allem der serviceorientierte Gedanke sowie die proaktive Betreuung im Zentrum der Maßnahmen.


Tobias Fox
Tobias Fox

CEO

VERDURE Medienteam GmbH

Tobias Fox ist Herzblut-Onlinemarketer, Speaker und Moderator. Sein Vortragsstil ist energetisch, impulsiv und humorvoll. Er hat mit seinen Vorträgen stets den Anspruch umsetzbare Tipps und wertvolle Denkanstöße zu vermitteln. In den Bereichen SEO, Adwords, Google Analytics und Contentmarketing fühlt er sich zu Hause. Tobias Fox ist Geschäftsführer der Stuttgarter Internetagentur VERDURE Medienteam GmbH und als Lehrbeauftragter für Onlinemarketing an Hochschulen und Universitäten ein gern gesehener Gast. In seiner Freizeit interviewt Tobias Startups, Gründer und Unternehmer für VENTURETV. In seinem privaten Blog tobias-fox.de veröffentlicht er Videos und Tipps rund um das Thema SEO.


Mario Gäbler
Mario Gäbler

Studio Lead

Deloitte Digital

Mario Gäbler ist seit 2016 bei Deloitte Digital als Spezialist für Online Marketing/ Search Engine Marketing tätig. Zuvor war er fast fünf Jahre für die Performance Marketing Agentur eprofessional GmbH (A Company of Axel
Springer SE & Swisscom AG) als Senior SEA Manager und zuletzt Teamleiter tätig. Hier betreute er Key-Accounts aus den Bereichen Retail, Healthcare, Home & Furniture, Insurance und Media. Darüber hinaus
verfügt er über Berufserfahrungen im Verlagswesen bei der Funke Mediengruppe und dem schwedischen Medienkonzern Bonnier, u.a. als Assistent der Geschäftsführung in einem der größten Hörbuchverlage in Deutschland. 


Andrew Garberson
Andrew Garberson

Manager of Search

Luna Metrics

Andrew Garberson is Manager of Search at LunaMetrics, a Google Analytics certified partner and search marketing consultancy. In addition to leading the SEO and PPC teams, Andrew is a GAIQ certified analytics junkie with a special interest in marketing attribution.


Brad Geddes
Brad Geddes

Founder

Big Theory

Brad Geddes is a co-founder of AdAlysis, an ad testing & recommendation platform. Brad is the author of Advanced Google AdWords, the most advanced book ever written about Google's advertising program.

Brad has worked in PPC since 1998, and over those years he was worked with companies who manage tens of thousands of small PPC accounts and other companies who spend millions on marketing each month. His experience ranges from owning his own agency, to managing a boutique agency, to overseeing programs that were official resellers of Google and Microsoft. Some brands he has worked with include: Amazon, Yahoo, Google, YellowPages.com, Encyclopedia Britannica, and Salesforce.

One of his trademarks has been demystifying the complicated aspects of SEM. Not one to hold secrets, Brad prefers to educate his readers on the various aspects of crafting successful marketing campaigns to ensure the success for all parties involved.



Greg Gifford
Greg Gifford

Director of Search

DealerOn

Greg Gifford is the Director of Search and Social at DealerOn, a software company that provides websites and online marketing to new car dealers all over the US. He's got over 16 years of online marketing and web design experience, and he speaks internationally at both automotive and SEO conferences, teaching thousands of small business owners and marketers how to get their sites to show up higher in local search rankings.

Greg also spends his time doing freelance website design and SEO for local businesses. He graduated from Southern Methodist University with a BA in Cinema and Communications, and has an obscure movie quote for just about any situation.


Bartosz Góralewicz
Bartosz Góralewicz

CEO

Elephate

Bartosz Góralewicz is the CEO at Elephate, an SEO agency that specializes in preventing and curing technical SEO issues for businesses of all sizes, including renowned international corporations. He is passionate about sharing his expertise and frequently publishes thorough case studies. In his off time, he enjoys spending time with his wife and two young baby girls.


Bastian Grimm
Bastian Grimm

President Organic Search

Peak Ace AG

Bastian Grimm verantwortet bei der Peak Ace AG die Bereiche Suchmaschinenoptimierung sowie Content & Online PR und blickt dabei auf knapp zehn Jahre Erfahrung im Performance Marketing zurück. Mit einer Passion für Software-Entwicklung und Technik liebt er das Sparring mit IT- und Marketing-Abteilungen, um für die Kunden – gemeinsam mit seinem Team – außergewöhnliche Lösungen zu entwickeln und nachhaltige Ergebnisse zu erzielen. Primäre Tätigkeitsschwerpunkte von Bastian sind u.a. das SEO Management Consulting, Interimsmanagement, Team Setups, SEO Strategieentwicklung sowie Trainings & Workshops. Bevor er sich ganz seinen eigenen Projekten widmete, war Bastian für den Aufbau verschiedener Marketing-Teams verantwortlich, z.B. bei der Fox Mobile Group und verantwortete dort die SEO Aktivitäten in 25+ Ländern und für 100+ Portale.


Christopher Gutknecht
Christopher Gutknecht

Head of Online Marketing

norisk

Christopher Gutknecht ist Head of Online Marketing bei der Münchner eCommerce-Agentur norisk GmbH. Er bezeichnet sich selbst als "SEA Kind" - sein Herz liegt seit 2008 in diesem Bereich. Nach einem Zwischenstopp bei intelliAd betreut er seit 2013 mit seinem Team Shopkunden im Bereich Performance Marketing und entwickelt leidenschaftlich gern neue Tools und Innovationen im Bereich SEA Automatisierung, damit sich Team und Kunden stärker auf die eigentliche Denkarbeit konzentrieren können.


Timon Hartung
Timon Hartung

CEO

apexmedia

Timon Hartung ist CEO bei apex Traffic. Zuvor war er Managing Director DNTX bei der Team Internet AG und CTO bei der 121WATT hat internationale wie nationale Firmen bei ihren Online Marketing Strategien und technischen Lösungen beraten.

Als PHP und Java Software Engineer angefangen, beschäftigt er sich jetzt seit 8 Jahren mit dem Thema Online Marketing und Sichtbarkeit von Webprojekten. Eine seiner weiteren Stationen war Head of Online Marketing bei der XING Tochter amiando, wo er die Themen SEO, SEA und Social Media fachlich verantwortet hat.


Robin Heintze
Robin Heintze

Gründer und Geschäftsführer

morefire

Robin Heintze ist Geschäftsführer des Online Marketing Spezialisten morefire. Die Kölner Agentur ist aus der Fusion von rankingCHECK und morefiremedia hervorgegangen. Das 60-köpfige, internationale Team ist in fast allen Bereichen des Online Marketings zu Hause. Neben der Conversion Rate Optimierung zählen u. a. SEO, Content Marketing, Google AdWords, Webanalyse, Marketing Automation, Social Media und Display Advertising zu den Kernleistungen der Agentur. Aktuelles Online Marketing know how von den Experten finden Sie auf dem Agentur-Blog more-fire.com/blog


Laura Höss
Laura Höss

Teamleader Media

Online Solutions Group

Die Media Abteilung der Online Solutions Group wird von Laura Höß geleitet, die seit 2008 Erfahrung im Bereich der bezahlten Online Werbung hat. Sie ist neben der Betreuung der Großkunden, vor allem für die Kontrolle der Ergebnisse all unserer Kunden und die Weiterentwicklung der Abteilung zuständig. Innerhalb der Media-Abteilung sind bei der OSG alle bezahlten Online Marketing Kanäle wie SEA, App Marketing, Display Werbung, Social Advertising und Affiliate Marketing aber auch Usability und Conversion-Optimierung untergebracht.


Markus Hövener
Markus Hövener

Geschäftsführender Gesellschafter

suchradar

Markus Hövener ist Gründer und Head of SEO der auf SEO und SEA spezialisierten Online-Marketing-Agentur Bloofusion (www.bloofusion.de). Als geschäftsführender Gesellschafter von Bloofusion Germany ist er verantwortlich für alle Aktivitäten in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Markus Hövener ist Chefredakteur des Magazins suchradar (www.suchradar.de), Blogger bei den Internetkapitänen (www.internetkapitaene.de) und hat mit Search Camp (www.searchcamp.de) einen eigenen Podcast. Außerdem ist er Autor zweier Bücher („International SEO“ und „SEO - Die neuen Regeln“) sowie vieler Artikel und Studien und spricht auf vielen Online-Marketing-Konferenzen (SMX, SEO Day, SEO Campixx, SEOkomm, Search Conference, iico, ...).

Vor seiner Zeit bei Bloofusion hat er einige der ersten Suchmaschinen Europas entwickelt, bevor er sich 2001 auf die Optimierung von Websites für Suchmaschinen konzentriert hat und 2002 die Agentur Bloofusion in Kalifornien gegründet hat.


Frank Hohenleitner
Frank Hohenleitner

Director Consulting

Catbird Seat GmbH

Frank Hohenleitner, ist CMO und Gesellschafter der Catbird Seat GmbH. Nach seinem Brancheneinstieg 2007 als SEO Consultant bei Booming, wechselte er 2010 als Director Consulting zu Searchmetrics. Dort verantwortete er das Beratungsgeschäft des Software Anbieters. Seit 2012 arbeitet er für Catbird Seat wo er gemeinsam mit seinen Teams internationale Projekte mit den Schwerpunkten SEO, Mobile und Content Marketing realisiert.


Alexander Holl
Alexander Holl

Geschäftsführer

121WATT

Alexander Holl, Jahrgang 1964, ist Gründer und Geschäftsführer der 121WATT , die sich auf Seminare zu den Themen Online Marketing, SEO und Google AdWords in München, Hamburg und Berlin konzentriert haben. Mehr als 20 Jahre Internet und 15 Jahre Suchmaschinenmarketing & Web Analyse prägen den Lebenslauf des gelernten Betriebswirtes. In dieser Zeit war Holl unter anderem Geschäftsführer der kalaydo.de, im Europa Management von Yahoo! und in verantwortlichen Positionen bei AltaVista und Cable & Wireless. Alexander Holl ist Mitglied im SEO Expertenrat des BVDW und unterrichtet Online Marketing und Suchmaschinenoptimierung an der Steinbeis Hochschule. Weiterhin ist Holl noch Referent für Google Analytics an der Google Partner Academy.


Matthias Hotz
Matthias Hotz

Head of Development

OneProSeo

Matthias Hotz ist Head of Development der Enterprise SEO Software OneProSeo.com. Seit 1997 entwickelt er Frontends und arbeitete im Online Marketing von Pentair, einem US-Konzern. Danach wechselte er zur 1&1 Internet AG, zunächst als Frontend-Architekt. Sein Aufgabenbereich umfasste technische Aspekte wie Clean Code, Page Performance und OnPage-Maßnahmen der deutschen Bestellstrecken. Später übernahm er die Teamleitung der Frontend-Entwickler für alle internationalen Shops der 1&1 Internet AG.

Daneben hat Matthias in seiner Freizeit das kostenlose OnPage SEO Tool SEORCH entwickelt. Sein Fokus liegt hauptsächlich auf technischem OnPage SEO und Page Speed. Er ist Experte für umfangreiche SiteClinics und nimmt Webseiten gerne bis auf die letzte Zeile JavaScript auseinander.


Bill Hunt
Bill Hunt

President

Back Azimuth Consulting

Bill is the President of Back Azimuth Consulting, which focuses on helping companies understand the Voice of their Customer by aggregating multiple digital signals into actionable insights, product innovation and messaging strategies.

Bill is considered the top thought leader on Global Search Engine Marketing and is an internationally recognized Search Marketing speaker haven spoken at conferences in over 30 countries. Press, industry analysts and corporate leaders frequently seek Bill’s advice to effectively leverage Enterprise and Global Search Marketing and Social Media strategy.

Bill has previously been the CEO of two of the largest Global Search marketing firms, Global Strategies and Outrider both of which were acquired by WPP.

Bill is the co-author of the best selling book "Search Engine Marketing, Inc." Driving Traffic to Your Companies Web Site from IBM Press now in it’s 2nd Edition. Bill also writes a popular blog on search and social media marketing at http://www.whunt.com as well as a column for Search Engine Land on International Search Marketing

Bill earned a B.A. in Asian Studies/Japanese, from the University of Maryland, Tokyo Campus, and a B.S. in International Business, from California State University, Los Angeles and work towards an MBA. Bill is also a veteran of the U.S. Marine Corps.


Oliver Ibelshäuser
Oliver Ibelshäuser

Head of Content Marketing

One Advertising

Oliver Ibelshäuser, Jahrgang 1966, leitet seit 2015 das Content Marketing Team bei One Advertising. Zu seinen Schwerpunkten gehören Content-Konzeption und Content-Consulting für namhafte Brands wie Thomas Cook, E.ON, Galeria Kaufhof, Euronics, Allianz und Bosch.

Oliver Ibelshäuser ist volontierter Vollblut-Journalist, der nach seinem Studium mehrjährig im Printbereich für IT- und Nachrichtemagazine tätig war und später in die Unternehmenskommunikation wechselte. Der Schritt in den Bereich Online Marketing ergab sich 2012 eher zufällig. Seitdem ist Oliver Ibelshäuser „Feuer und Flamme“ für erstklassige Content-Ideen und Stammspieler der One Advertising in München.


Larry Kim
Larry Kim

CEO

Mobile Monkey

Larry Kim is the founder of WordStream, a PPC management software and services company whose free PPC and keyword research tools have been used by more than a million internet marketers worldwide. Larry has been named the most influential PPC marketer in the world for the last two years by PPC Hero and 3QDigital, and his internet marketing blog is read by nearly a million visitors every month. Larry is a columnist for Search Engine Land, Search Engine Watch, Hubspot, Moz, Inc Magazine, Marketing Profs, and dozens of other publications.


Leonardo Kopp
Leonardo Kopp

Geschäftsführer Schweiz

DQ&A

Geschäftsführer Schweiz bei DQ&A, einem globalen Google/DoubleClick Marketing- und Technologie Partner. Leonardo Kopp arbeitet seit über 10 Jahren in verschiedenen Funktionen in der Onlinemarketing-Branche. Seit 2009 ist er für DQ&A tätig. Gleichzeitig war er beteiligt am Aufbau des IAB Switzerland, veröffentlicht regelmässig Fachartikel und hält Vorträge und Schulungen zu Thema Digital-Mediastrategie.


Astrid Kramer
Astrid Kramer

SEO & Digital Strategy Consultant

Astrid Kramer Consulting

Astrid Kramer ist bereits seit 2007 im Online Marketing mit Fokus SEO tätig. Seit mehr als 6 Jahren berät sie marktführende und reichweitenstarke Portale, Verlagsseiten und Shops. Als Dozentin trat sie zudem bei der Bertelsmann Academy, der Hamburg Media School, der Good School und der AFS auf. Ihren akademischen Hintergrund bildet ein Magister in Informationswissenschaft, Sozialpsychologie und Rechtsinformatik und ein Aufbaustudiengang zur Fachkauffrau für Unternehmensführung.


Karl Kratz
Karl Kratz

Inhaber

Karl Kratz Onlinemarketing

Seit 1996 entwickelt Karl Kratz für seine Leser und Klienten holistische Online Marketing Strategien. Der schwäbische Unternehmer gründete und entwickelte mehrere Firmen und viele erfolgreiche mittelständische Marken. 2009 zog sich Karl Kratz aus dem operativen

Geschäft zurück und betreut seine Online Marketing Leserschaft seitdem noch intensiver.

Sein Spezialgebiet ist die Potentialerschließung und Konversionsoptimierung durch den Einsatz dekonstruktivistischer Strategien.


Cindy Krum
Cindy Krum

Chief Executive Officer

MobileMoxie

Cindy Krum is the CEO and Founder of MobileMoxie, and author of Mobile Marketing: Finding Your Customers No Matter Where They Are, which gets 4.5 out of 5 stars on Amazon. She is the leading Mobile SEO consultant, and is thought leader in the search industry. Cindy works with many top-notch, internationally recognized clients, assisting with mobile SEO, Responsive Design, mobile site migrations and site-speed optimization.


Pascal Landau
Pascal Landau

Head of Marketing Technology & SEO

ABOUT YOU

Pascal Landau ist Head of Marketing Technology und SEO bei dem E-Commerce Player ABOUT YOU. Er leitet die Entwicklungsprozesse im Online Marketing und betreut unter anderem Projekte in den Bereichen Prozessoptimierung, Monitoring und Attribution. Im SEO ist er großer Befürworter von Automatisierung und KPI-getriebenen Entscheidungsprozessen. Zuvor verantwortete er als technischer SEO Manager bei der Tchibo GmbH die technische Optimierung der Webseiten in der DACH Region und Osteuropa.Der gebürtige Eschweger ist darüber hinaus seit 2012 Dozent an der afs-Akademie für Fortbildung in Suchmaschinenoptimierung und veröffentlicht Artikel rund um die Themen Softwareentwicklung und SEO in seinem privaten Blog pascallandau.com


Gil Lang
Gil Lang

Amazon Consultant

COMMERCE&

Alles begann 2014 mit der fixen Idee mein Wissen als Sportartikel Einkäufer mit dem selbst angeeigneten E-Commerce und Online Marketing Know-How zu verknüpfen. Mut und Fokus zahlen sich aus. Vorwärtsspulen ins Jahr 2017: nach vielen Learnings und interessanten Wendungen Gil Lang eine stark fokussierte Sports-Brand aufgebaut die in den wichtigen Unterkategorien sehr erfolgreich auf Amazon positioniert ist und eine weitere Brand im Bereich Nutrition aufgebaut, die auf Amazon, im eigenen Shop und im Stationären Handel vertrieben wird.Als Gründer von commerce& hilft er mit seiner Amazon Agentur KMUs in Europa erfolgreich auf Amazon zu verkaufen und die weltweit größte Produktsuchmaschine zu nutzen um die eigene Marke zu stärken.


Marco Lauerwald
Marco Lauerwald

Head of Search

UNIQ GmbH

Marco Lauerwald ist Head of Search bei der UNIQ GmbH. Zusammen mit seinem Team ist er verantwortlich für die SEO Strategie der UNIQ Brands Urlaubsguru, Holidayguru, Captain Kreuzfahrt, Prinz Sportlich, Mein Haustier und Schnäppchenfee. Seine erste Webseite baute Marco im Jahre 2002. Bis heute gehören die Themen Websiteoptimierung und Content zu seinen Leidenschaften. Bekannt wurde Marco durch Vorträge auf Konferenzen wie der SEO Campixx und dem Searchmetrics Summit. Im SEO-Blog von Searchmetrics gibt er zudem in der Artikelserie „SEO Basics“ sein Wissen an Brancheneinsteiger weiter


Sören Lüders
Sören Lüders

Head of Online Marketing

Jochen Schweizer

Sören Lüders leitet das Online Marketing & CRM bei der Jochen Schweizer GmbH. Zuvor arbeitete er in verschiedenen Positionen bei Unternehmen wie Westwing, Payback oder Google. Bei Jochen Schweizer sind seine aktuellen Schwerpunkte der Aufbau eines online und offline übergreifenden Attributionsmodells sowie die Bestimmung eines effizienten Budgeteinsatzes.


Philipp Mainka
Philipp Mainka

Head of SEA

SIXT

Philipp Mainka arbeitet seit Sixt seit 2015. Er verantwortet dort den Bereich Search Engine Advertising (SEA) in über 110 Ländern und 30 Sprachen. Vor Sixt hat Philipp 5 Jahre auf Agentur Seite gearbeitet und auch dort den Bereich SEA verantwortet.
 


Paddy Mogan
Paddy Mogan

Co-Founder

Aira

Paddy is co-founder of Aira, a digital marketing agency based in Milton Keynes specialising in SEO, PPC and content-driven digital PR campaigns. He has worked in digital since getting bored during his law degree at University and has worked with brands around the world to help them grow organic search traffic. He started his own agency in January 2015 and now works with clients in the UK, US, Europe and Australia.


John Müller
John Müller

Webmaster Trends Analyst

Google

Johannes joined Google in 2007 and works as a Webmaster Trends Analyst with Google Zürich. He works closely with the teams Teams Webmaster Central, Sitemaps and Search Quality and looks after the English speaking Google Webmaster Help discussion forums.


Lisa Myers
Lisa Myers

CEO & Founder

Verve Search

Lisa Myers is the founder and CEO of Verve Search. She has been working in Marketing since 2001 and got “bit” by the “SEOl” bug in 2005, when she was tasked with setting up the Search department at a Integrated Marketing Agency. In 2009 she decided to start her own agency and Verve Search was born. 
Lisa is a prolific part of the SEO community worldwide and contributes regularly to publications on and offline as well as best practice guides and round tables. She is the founder of  Women in Search, SEO-Chicks.com and co-founder of StateofSearch.com. Lisa also speaks frequently at conferences in the search and general digital marketing industry worldwide and is often hired to train internal teams, agency and universities on SEO, Content Marketing and Social.


Ljubica Negovec
Ljubica Negovec

Geschäftsführerin

ALLESPRACHEN

Als Ljubica Negovec wurde ich in einem kleinen kroatischen Dorf geboren und kam in den 70er Jahren mit meinen Eltern, einer „Gastarbeiterfamilie“, nach Österreich. Sie müssen sich vorstellen, wie hart das war mit diesem eigentlich wie mir heute bewusst ist, schönen aber damals doch sehr ausländischen Namen. Doch ich wusste, wenn ich mich mit der österreichischen Kultur und den Sitten des Landes beschäftige, auch ich als Ausländerkind erfolgreich sein konnte. Meine Hartnäckigkeit sagt man mir auch heute noch nach. Ja, heute, nachdem ich ein erfolgreiches Übersetzungsbüro aufgebaut habe, mit dem uns in diesem Jahr der 2. Platz der Austria`s Leading Companies national gelungen ist. Dieser Preis ist kein Zufall, ganz bewusst habe ich mein Unternehmen für die heutige Zeit vorbereitet, eine Zeit, in der Globalisierung und Digitalisierung an der Tagesordnung stehen und somit Sprachen mehr denn je an Bedeutung gewinnen, egal in welchem Unternehmensfeld Sie arbeiten. Mit unserer Entwicklung Translation Excellence 4.0 steht uns ein innovatives Werkzeug zur Verfügung, um sprachliche und kulturelle Barrieren auch im Bereich SEO-Übersetzungen und Content Marketing zu überwinden, damit Ihre Kunden im Ausland sich mit Ihren Texten und somit mit Ihrem Produkt identifizieren können.  Ich freue mich sehr, Ihnen bei meinem Vortrag mehr davon zu erzählenJ


Christian Neuwerth
Christian Neuwerth

Head of SEO

TravelTrex

Christian Neuwerth verantwortet seit 2015 den Bereich Organic Search der TravelTrex GmbH und kümmert sich um die performanceorientierte, markenübergreifende und internationale Content-Strategie von SnowTrex. Die Website von SnowTrex erreicht monatlich bis zu 1,7 Mio. User und ist derzeit in 12 Sprachen und 17 Ländern verfügbar. Jedes Jahr buchen und verreisen über 100.000 Wintersportler mit SnowTrex in den Skiurlaub.

Geboren in Essen und inzwischen seit 2008 Wahlkölner ist seit 10 Jahren im Onlinemarketing tätig. Immer auf der Suche nach den besten digitalen Maßnahmen, die Kunden und Daten im Mittelpunkt haben, entwickelte er Strategie und Maßnahmen (On- und Offsite) immer im Kontext zu den übrigen Marketing-Bereichen. Zu seinen Erfolgen zählen u.a. Idee, Konzept und Organisation des 2011 neuartigen und bis heute größten Twittertreffens in Deutschland seiner Art „Twonn“ - als Instrument für das Städtemarketing, der erfolgreiche Aufbau der Social-Media-Kanäle von SnowTrex (Facebook >105.000 Fans) und das Erreichen neuer „Sichtbarkeitshochs“ für die Domains des Wintersportspezialisten SnowTrex.


René Nießen
René Nießen

Sales Director DACH

Bing Ads

Manager with 10 years of advertising experience, including management of account manager and account executive teams, agency development, development of start-up motion, business planning, and strategy. Currently managing 9 FTE AM & AEs. Keynote speaker at international industry events, covering topics ranging from digital marketing and modern workspace.


Phil Nottingham
Phil Nottingham

In-House Strategy Expert

Wistia

Phil Nottingham is a strategist who believes in the power of creative video content to improve the way companies speak to their customers, and regularly speaks around the world about video strategy, SEO and technical marketing. He has consulted on video strategy for some of the biggest and smallest brands in the world including Red Bull, The Financial Times, Tesco, Coca-cola, Simply Business, Travelex and Thoughtworks; and currently works as the in-house strategy expert for the video software platform, Wistia. Phil trained in theatre practice at the Central School of Speech and Drama in London and in his spare time works as a fight performer for theatre and Film. 


Michael Oertel
Michael Oertel

Strategic Account Manager

Bing Ads

Michael Oertel ist seit 2012 in verschiedensten Funktionen Mitglied des Bing Ads Teams. Zunächst im Bereich Trainings- und Qualitätsmanagement für EMEA und LATAM verantwortlich, verstärkte er im Oktober 2014 als Mid Market Account Manager das Team in Dublin. Hier hat er ein Jahr lang erfolgreich die mittelständischen Kunden gemanaged und ist zum Oktober 2015 als Strategic Account Manager ins Team von Carsten Rauh nach München gewechselt. Zu seinen Kunden gehören große Agenturen und namhafte Direct-Advertiser aus dem Travel- und Retail-Vertical, wo er seine langjährige Search-Erfahrung im Bereich Remarketing, Audiences und Shopping einbringen kann.


Ralf Ohlenbostel
Ralf Ohlenbostel

Lead Tech SEO

Zalando SE

Ralf Ohlenbostel ist bei Zalando SE für das technische SEO verantwortlich. Den komplexen Aufgaben im technischen SEO einer sehr großen Webplatform begegnet er mit seinem Hintergrund als ehemaliger Software-Entwickler und SEO. Speziell internationale SEO Strategie und SEO/CRO sind in seinem Fokus. Zuvor hat Ralf O. als Produktmanager die Wichtigkeit und Notwendigkeit von SEO als Grundlage der Seitenarchitektur erkannt, promoted und somit zum Erfolg beigetragen. Von 2010 bis 2012 war Ralf O. bei der Immonet GmbH u.a. im IT-Department in der SEO Entwicklung tätig. Zuvor studierte er Wirtschaftsinformatik & Webtechnologien, realisierte Community-Plattformen und beriet Firmen im Bereich UX, Domainhosting, SEO und Webdesign. Neben SEO als große Leidenschaft, nutzt er freie Minuten um mit seiner Kamera seinen Blick auf die Welt festzuhalten.


Peter O`Neill
Peter O`Neill

Director

LeapThree

Peter has been working in Digital Analytics since 2006 and is recognised as one of the leading European experts in the field. He is a co-founder of LeapThree, a London based Digital Analytics consultancy and Google Analytics Certified Partner. This agency is the result of a merger between L3 Analytics and AEP Convert. LeapThree works with clients of all sizes and sectors, helping teams to operate smarter through the use of data, directly leading to improvements in business performance. Peter also founded MeasureCamp, a Digital Analytics unconference, and co-founded MeasureBowling, two key Digital Analytics community-run events now held globally.


Lennart Paulsen
Lennart Paulsen

Geschäftsführer

Trakken Web Services GmbH

Lennart Paulsen, Geschäftsführer der Trakken Web Services GmbH, ist Experte für Conversion Optimierung und hat bereits sehr viele Online-Unternehmen in Deutschland und Europa beraten. Der gelernte Kaufmann hat Betriebswirtschaftslehre in Hamburg, Sydney und Bern studiert und war anschließend bei Google Deutschland als Account Manager beschäftigt, wo er im Media & Entertainment Team gearbeitet hat.

In 2008 gründete er zusammen mit Timo Aden die Firma Trakken und konzentriert sich seitdem auf A/B- sowie multivariate Tests zur Optimierung der Conversion Rate von Webseiten und Landing Pages.


David Pichsenmeister
David Pichsenmeister

Co-Founder

oratio

David is a product developer and serial entrepreneur who builds digital products for businesses and marketers. Most recently he built a Messenger Marketing tool called MailPort, co-founded a customer service platform called oratio and co-organized ChatbotConf in Vienna.David started building bots for messengers in early 2015, even before most of the messaging platforms had official APIs. He is author of Bot Trends, a yearly industry slide deck covering trends, insights and an in-depth look at messaging apps and bots.His expertise covers different areas including tech, product management, bots, messaging platforms and marketing.


Michael Praetorius
Michael Praetorius

Digitaler Strategieberater

Michael Praetorius, geboren 1978 in München ist Publizist, Berater und Unternehmer.

Gemeinsam mit seinem Auftraggebern entwickelt Praetorius digitale Medienkonzepte, Vermarktungsmodelle und digitale Geschäftsmodelle.

Zudem unterrichtet Michael Praetorius als Dozent für Journalismus, Medienmanagement, Online-Marketing und Social Media bei unterschiedlichen Bildungseinrichtungen. An der Bayerischen Akademie für Werbung war Michael Praetorius bis 2016 Fachbeirat für Digital Media Management und Lehrgangsleiter für Digitalmarketing. Zudem ist Michael Praetorius langjähriger TV- und Hörfunkjournalist. Bei Antenne Bayern leitete Michael Praetorius die Online- und New Business-Abteilung und war als Chef vom Dienst und Sprecher in den Nachrichten zu hören. 
Heute publiziert Michael Praetorius auf dieser Website und in mehreren Social Media Formaten bzw. YouTube Kanälen - darunter  die Münchner Isarrunde und die Kreativ Lounge des MIZ Babelsberg.
Offene Seminare zum Thema YouTube Marketing und Social Media Marketing mit Michael Praetorius gibt es bei 121Watt.

.


Max Prin
Max Prin

Head of Technical SEO

Merkle

Max Prin is the Head of Technical SEO at Merkle. The SEO technical team ensures the accuracy, feasibility and scalability of the agency’s technical recommendations. Max supports Merkle’s SEO department by developing SEO best practices, tools and processes through research and testing. Max is also in charge of developing and publishing TechnicalSEO.com.


Marcel Prothmann
Marcel Prothmann

President Paid Search

Peak Ace AG

Marcel Prothmann verantwortet bei der Peak Ace AG als „VP Paid Search“ den Bereich der bezahlten Suche und kann auf über zehn Jahre Erfahrung im Onlinemarketing zurückblicken. Anfangs war er für einen Onlineshop tätig, hat aber schnell gemerkt, dass die Sicht auf viele und unterschiedliche Kundenaccounts in einer Agentur spannender und vielfältiger ist. Mit viel Einsatz und Spaß arbeitet Marcel mit seinem Team sehr erfolgreich an großen und kleinen SEA-Accounts und freut sich mit seinen Kunden, wenn die vielen Regler und Schalter zu der gewünschten Performance im Kundenkonto führen. Sein Motto ist: Performance in der Suchmaschinenmarketing ist Fleißarbeit.


Michel Ramanarivo
Michel Ramanarivo

Gründer und Geschäftsführer

Klickwunder

Michel is founder and Managing Director of the Klickwunder Agency. His company is focused on all aspects of Search Performance Marketing. Prior to Klickwunder, Michel was responsible for starting up and leading SEA in 20+ countries and 10+ languages for Rocket Internet AG. Furthermore, he is a Google Partner Academy Trainer and covers AdWords topics from A/B Testing to Scripts. Being so passionate about paid search, in 2015 Michel has launched his software as a service adsprout.io which helps companies set up and manage their paid search campigns in a heartbeat.


Michelle Robbins
Michelle Robbins

SVP Content & Marketing Technology

Third Door Media

Michelle is the Editor in Chief for Third Door Media's digital publications, Search Engine Land, MarTech Today and Marketing Land, directing a full-time staff of reporters and editors managing contributed content. She is responsible for developing the content strategy across all properties and aligning those initiatives with the programming and audience goals for Third Door Media's two leading marketing conference series, Search Marketing Expo and The MarTech Conference. In addition, Michelle oversees information technology operations including user experience, mobile strategy, analytics, data management and maintenance of all internal and third-party marketing technology systems utilized by the various business divisions.


Dr. Christoph Röck
Dr. Christoph Röck

Geschäftsführer

121WATT

Bevor Dr. Christoph Röck 2017 CEO der 121WATT wurde, war er Berater und Manager in der Ecommerce Alliance AG. Zuvor arbeitete der Betriebswirt als Leiter New Media bei der Verlagsgruppe Weltbild und Geschäftsführer Northern Europe bei der affilinet GmbH in München sowie bei der Bertelsmann AG. Seit 2014 ist er ein Mitglied der Prüfungskommission des 121WATT Zertifizierungsprogramms und Referent bei der Google Zukunftswerkstatt.


Martin Röttgerding
Martin Röttgerding

Head of SEA

Bloofusion

Martin Röttgerding arbeitet als Head of SEM den Bereich Suchmaschinenwerbung bei der auf SEO und SEM spezialisierten Online-Marketing-Agentur Bloofusion. Dort verantwortet er alle SEM-Aktivitäten in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Nebenbei forscht der studierte Wirtschaftsinformatiker auf dem Gebiet der Suchmaschinenwerbung, insbesondere Google AdWords. Dabei geht er einerseits theoretischen Fragestellungen wie der Funktionsweise von Qualitätsfaktoren nach, andererseits legt er auch weiterhin gerne Hand an die eine oder andere Kampagne und testet die Feinheiten und Grenzen des AdWords-Systems aus. Über neue Erkenntnisse, Tipps und aktuelle Entwicklungen schreibt er regelmäßig im suchradar, im Internetkapitäne-Blog und im Profi-Blog “PPC Epiphany”.


Judith Rogl
Judith Rogl

Teamlead SEA

norisk

Judith Rogl ist Teamlead SEA bei der Münchner eCommerce Agentur norisk GmbH und seit 2014 verantwortlich für die Bereiche SEA und Social Media Marketing. Mit einem starken Team aus AdWords-Spezialisten, Technikern und Analysten betreut sie kleine und große Shopkunden im Performance Marketing. Der Fokus liegt dabei auf zunehmender Prozess-Automatisierung und dem intelligenten Einsatz eigener Technologien & third-party Tools, damit sich Team und Kunden stärker auf qualitative Optimierungen konzentrieren können.


Nicole Rucket
Nicole Rucket

Director SEA

EPROFESSIONAL


Melanie Ruf
Melanie Ruf

Head of SEO

gutefrage.net

Melanie Ruf arbeitet seit September 2017 als Head of SEO bei der gutefrage und ist verantwortlich für die strategische SEO-Ausrichtung, so wie die operative Umsetzung.

Zuvor war sie über viereinhalb Jahre als Senior Marketing Manager bei der 12Auto Group GmbH beschäftigt, einem Tochterunternehmen der ProSiebenSat.1 Media SE.

Als Marketing-Leitung war Melanie für die strategische Ausrichtung von performanceorientierten Online-Kampagnen zuständig und entwickelte in Zusammenarbeit mit anderen Abteilungen crossmediale Kampagnenkonzepte für die Plattformen autoplenum.de, 12Reifen.de, 12Gebrauchtwagen.de und 12Neuwagen.de. Dabei hat sie TV-Werbung gezielt mit Online-Aktivitäten (v.a. SEO, SEA, Social Media, Retargeting, E-Mail, Affiliate) verknüpft.


Jeff Sauer
Jeff Sauer

Founder and Lead Instructor

Jeffalytics

Jeff Sauer is a born problem solver who has been creating on the web since he was in 8th grade. After graduating from college with a degree in Computer Information Systems, Jeff became a full time Internet marketer in 2005. Since then, he has helped grow his company, Three Deep Marketing by 500% to $6 million in revenues, being named to the Inc 5000 list for 2010, 2011 and 2012. While working with some of the biggest brands in the world, his company has won numerous awards. Jeff was named the 2012 CIO of the Year in Minneapolis/St. Paul for emerging companies.


Johannes Schaback
Johannes Schaback

CTO

Ladenzeile.de

The current CTO graduated as a computer scientist at the Technical University of Berlin in 2007. He carried out his master’s degree from 2004 to 2006 at the Jiao Tong University in Shanghai. In the years prior to founding Visual Meta (LadenZeile.de), he worked at the Frauenhofer Institut in software technology and machine learning, before stepping into the role of a developer at Rocket Internet.


Christian Scharmüller
Christian Scharmüller

Head of Sales and Strategic Customer Development

Smarter Ecommerce GmbH

Christian gehört seit acht Jahren zum Kernteam von smec. Als Head of Sales leitet er den Vertrieb und die strategische Kundenentwicklung der beiden Produkte AdEngine (Text Ad Automation) und Whoop! (Bid Management für Shopping Ads). Er absolvierte das Studium Marketing und Finanzwirtschaft an der JKU Linz. Vor seiner Tätigkeit bei smec arbeitete er bei Red Bull (Brand Management) und der Premier Marketing Group (strategisches Vertriebs Consulting). Christian tritt regelmäßig bei internationalen Fachkonferenzen als Speaker auf, u.a. bei der Hero Conf, SMX London, SMX East und beim SEAcamp. 


Dr. Martin Schirmbacher
Dr. Martin Schirmbacher

Fachanwalt für IT-Recht

HÄRTING Rechtsanwälte

Martin Schirmbacher studierte Jura in Berlin und London und ist seit 2005 Rechtanwalt bei HÄRTING Rechtsanwälte in Berlin. Er berät Unternehmen aus vielen Bereichen der Technologie und begleitet beispielsweise Softwareunternehmen bei Vertragsverhandlungen, prüft Online-Geschäftskonzepte, berät bei der Einführung innovativer Online-Werbeformen und zeigt Wege zur rechtssicheren Ausgestaltung von Geschäftsideen. Schirmbacher publiziert regelmäßig in einschlägigen Fachzeitschriften und online im Suchradar, bei OnPage.org und Absolit zu verschiedenen Themen der Online-Werbung. Gerade ist sein Praktikerhandbuch „Online-Marketing- und Social Media Recht“ in neuer Auflage erschienen. Weitere Informationen finden Sie unter www.online-marketing-recht.de


Jes Scholz
Jes Scholz

CMO International

Ringier

An Australian born German resident working on the ground across Africa & Asia, Jes is no stranger to the challenges of international digital marketing. Coming from the Berlin startup scene, she now leads omnichannel marketing strategies in emerging markets for the Swiss media company Ringier. A strong believer in data driven marketing and agile methodologies, she is always testing out new tactics with the help of her team.


Olaf Seydel
Olaf Seydel

Audience Development

Zeit Online

Olaf arbeitet seit 2013 bei ZEIT ONLINE im Audience Development. Als Senior SEO und Data Analyst arbeitet er gemeinsam mit Produktmanagement, Technik und Redaktion an der Reichweitensteigerung von zeit.de.Neben der Arbeit für ZEIT ONLINE berät Olaf als Teil des Audience Developments auch weitere Unternehmen der ZEIT Verlagsgruppe in allen Fragen rund um Suchmaschinenoptimierung


Julia Sieg
Julia Sieg

Product Owner Rent a Car Apps

Sixt

Julia ist Product Owner für die mobilen Rent a Car Apps bei Sixt. Dort arbeitet sie in einem hochmotivierten Scrum-Team an der ständigen Verbesserung der Apps und betrachtet dabei das ganze hauptsächlich aus der Sicht des Kunden. Neben dem starken Fokus auf Kunden legt sie ebenso viel Wert auf Innovationen. Daher hat sie in einem kleinen Team nebenbei einen Skill für den Sprachassistenten Alexa entwickelt und gelauncht.


Christian Paavo Spieker
Christian Paavo Spieker

Vorstand SEO

One Advertising

Christian Paavo Spieker, Jahrgang 1970, hat Grafik und Design studiert. Schon während seines Studiums gründete er das Unternehmen Concept Advertising in München, das er zu einer der führenden Webdesign-Agenturen ausgebaut hat. Gemeinsam mit Andreas Kelnberger arbeitet er seit 1997 im Onlinemarketing (Spezialgebiet SEO). Christian Paavo Spieker ist ein Urgestein der SEO Branche. Als er 1997 sein erstes SEO-Projekt für IBM gestartet hat, gab es in Deutschland noch nicht einmal Google. Christian Spieker ist Vertretungsberechtigter Vorstand und verantwortlich für SEO und Consulting.


Kai Spriestersbach
Kai Spriestersbach

Online Strategy Consultant / Partner

eology

Kai Spriestersbach, ist Online Strategy Consultant und strategischer Partner der eology GmbH sowie Inhaber von strategischen SEO-Beratung SEARCH ONE. Er begleitet ausgewählte Kunden bei der Entwicklung und Umsetzung ganzheitlicher, nachhaltiger Strategien für die Kanäle SEO und SEA und legt dabei einen besonderen Schwerpunkt auf nachhaltige Optimierungsstrategien und den Know-How Transfer in Form von Seminaren, Workshops und Schulungen die Unternehmen. Bei Bedarf übernimmt er als Interim Manager alle Aufgaben oder begleitet Unternehmen dabei eigene Inhouse Teams aufzubauen und auszubilden. Daneben betreibt Kai Spriestersbach auch eigene Projekte als Affiliate Publisher.
Mit mehr als 12 Jahren Erfahrung im Online Marketing gehört Kai Spriestersbach zu den erfahrensten Suchmaschinen-Marketern in Deutschland. Diese sammelte er als Unternehmer sowie auf Agentur- und auf Unternehmensseite. So war er beispielsweise bei der Arztsuche jameda als Inhouse SEO Manager tätig und bei der blue Summit Media GmbH als Senior Consultant für zahlreiche namhafte nationale Kunden verantwortlich. Davor zeichnete er sich als Online Marketing Manager bei der AUVICA GmbH für die Kanäle SEO, SEM und E-Mail-Marketing verantwortlich und war als ausgebildeter Mediengestalter IHK in der Position des Media Producers bei der multimedia schmiede GmbH tätig. Als Referent der Akademie für Fortbildung in Suchmaschinenoptimierung (afs) vermittelte er im Bereich Keyword-Tools und -Datenbanken sein Wissen an den Nachwuchs im Bereich SEO.
Er ist regelmäßiger Speaker auf einschlägigen Online Marketing Konferenzen und schreibt im Website Boosting Magazin sowie auf seinem Unternehmensblog über aktuelle Themen aus der Welt des Suchmaschinenmarketings. Als begeisterter Podcaster gründete er 2010 den Online Marketing Podcast OnlineRadar und wirft gemeinsam mit dem Journalisten Eric Kubitz auf termfrequenz.de den Blick über den Tellerrand der SEO-Welt hinaus. Kai Spriestersbach ist Google AdWords zertifiziert und sein Unternehmen SEARCH ONE ist Google Partner und gehört zu den Top 100 SEO-Dienstleistern (iBusiness).


Matt Storms
Matt Storms

Technical (SEO) Search Engine Optimization Expert - Viator.com

TripAdvisor

Matt Storms is now at Viator.com a TripAdvisor company. He first started working in the Internet Marketing arena in 2008 when he convinced his then employer to let him take a stab at rebuilding the company's website. He has since worked for various companies fine-tuning his skills and currently works as an independent SEO, SEM, Organic Growth Hacker & SEO Expert Litigation Witness in Silicon Valley. He is a Google Top Contributor where he is recognized as a Search Expert by Google. As a Google Top Contributor he has answered over 10,000 questions pro bono for webmasters in relation to SEO for Google to help businesses and individuals succeed.

Matt has worked with Fortune 500 companies down to small local businesses, generating in millions of dollars in revenue. Over the course of his career he has worked with a variety of industries always working in an ethical and honest manner to increase traffic and revenue.
Matt has a Bachelors of Science degree in Sports Marketing from The University of Utah. He served in the US Navy as an Air Traffic Controller and loves stress.


Beate Ströhlein
Beate Ströhlein

Team-Leader SEA

One Advertising

Beate Ströhlein hat an der Ludigwig-Maximilians-Universität München (LMU) ihren Magister in Sinologie gemacht und sich parallel in den Nebenfächern Psychologie und BWL mit dem Thema Marketing beschäftigt. 

Nach Ihrem Abschluss arbeitete sie im Center for Digital Technology & Management (CDTM) der Technischen Universität München (TUM) als Projektassistenz. Ihre nächste Station war bei trbo, einem Münchner Start-Up, dass sich mit Conversion-Steigerung in Online-Shops befasst. 

Nach ihrem Wechsel zur One Advertising liegt ihr Aufgabengebiet zu 100% im Online Marketing. Ab September 2017 übernahm sie zudem die SEA-Teamleitung. Ihr Fokus liegt hauptsächlich auf strategischer Beratung, Web-Analytics sowie der Umsetzung von performance-optimierten Online-Marketing-Konzepten.


Marcus Tandler
Marcus Tandler

Gründer & Geschäftsführer

Ryte

Marcus Tandler, auch bekannt als „Mediadonis", ist Co-Gründer undCo-Geschäftsführer von RYTE (ehemals OnPage.org), einer mehrfachpreisgekrönten Software für nachhaltiges Qualitätsmanagement vonWebseiten. Marcus liebt SEO und ist seit 1998 im SEO Bereich aktiv.Mit dem Deutschlandstart von Google im Jahr 2000 ist er mit Google unddessen Suchalgorithmus aufgewachsen. Er ist ein gern gesehenerSprecher auf Konferenzen rund um den Globus, wie bspw. TEDx, LeWeb,The Next Web, SMX und O´Reilly´s web2.0expo. Darüber hinaus durfte erauch bereits bei hausinternen Veranstaltungen großer Konzerne wiebspw. Google, Facebook und Microsoft Vorträge halten.Marcus hat einen universitären Abschluss als Magister an derUniversität Augsburg, und einen Diplom-Fachwirt Medienmarketing an derBayerischen Akademie für Werbung und Marketing in München erworben.Heute ist er Dozent an der Hochschule für angewandte WissenschaftenWürzburg-Schweinfurt, der Hochschule München und derFH Salzburg.Im April 2017 wurde Marcus bei den European Search Awards in Krakauals "European Search Personality of the Year" ausgezeichnet.


Christian Tembrink
Christian Tembrink

Geschäftsführer

netspirits

Christian Tembrink ist Gründer und Inhaber der Online Marketing Agentur netspirits. Mit seinem 27köpfigem Experten Team konzipiert er effektvolle Bewegtbild-, Socialmedia und Search-Kampgagnen und hilft Unternehmen, Verkaufserfolge durch effektvollere Online Kommunikation zu steigern. Neben seiner Geschäftsführer-Rolle ist er als Fachbuchautor, Dozent und Speaker zu den Themen Videomarketing, Kaufratensteigerung und Kommunikationsoptimierung aktiv.



Oliver Tessmer
Oliver Tessmer

Performance Marketing Manager

ORSAY GmbH

Oliver Tessmer ist Performance Marketing Manager bei der ORSAY GmbH. Sein Schwerpunkt liegt in den Bereichen SEA und Produktsuchmaschinen. Zuvor war er mehrere Jahre bei der UNITO Versand & Dienstleitungen GmbH - ein Unternehmen der Otto Group mit Sitz in Salzburg - als SEA Manager tätig (u.a. Online Shops der Marken QUELLE in DE und AT, Universal, OTTO in AT). Während dieser Zeit konnte er Erfahrungen mit unterschiedlichen Tools zur Optimierung großer internationaler SEA-Konten sammeln. Studiert hat er Betriebswirtschaftslehre in Worms und Nürnberg.


Leslie To
Leslie To

VP of SEO

3Q Digital

Leslie, a UC Berkeley alumna (#gobears), loves digging into SEO & Analytics almost as much as she loves her cat and reading. Jokes and sarcasm aside, Leslie started at iSearch Media (later acquired by 3Q Digital) in May 2011 and became a channel leader thanks to her acumen in analytics, technical know-how, and voracious research. Contributing to her lifelong quest to #smashthepatriarchy, Leslie is a regular on the SEO speaking circuit; she’s starred on panels at presentations at SMX Advanced, SMX East, SMX West, Engage, and the SEMpdx monthly series.


Marcus Tober
Marcus Tober

CTO und Gründer

Searchmetrics GmbH

Marcus Tober studied computer science in Berlin. During his study he developed the well-known SEO platform linkvendor.com in early 2005. At the same time he built the largest online greeting cards platform in Germany with millions of visitors every month. Because of his passion to SEO he decided to focus on Searchmetrics and its Enterprise SEO platform and sold the Ecards and more GmbH in 2008 to the largest European company builder Rocket Internet. Today Searchmetrics is a leader in Enterprise Search Analytics solutions with more than 180 employees and offices in Berlin, San Mateo, London and Paris. Searchmetrics mission is to deliver the knowledge and the platform to successfully increase companies organic and social search traffic. Companies like Siemens, ebay, Verizon, Airbnb, Tripadvisor, T-Mobile, Symantec and Lufthansa trust Searchmetrics.

Rupert Tonn
Rupert Tonn

Geschäftsführer DACH

DQ&A

Geschäftsführer DACH bei DQ&A, einem globalen Google/DoubleClick Marketing- und Technologie Partner. Rupert Tonn verfügt über langjährige operative und strategische Erfahrung in Aufbau und Führung von Onlinemarketing-Unternehmen. Bevor er zu DQ&A Media kam, war Rupert Tonn u.a. tätig für yieldr (ehemals YD) und die PubliGroupe sowie beteiligt am Aufbau der United Digital Group.


Florian Trautwein
Florian Trautwein

Account Director

Bing Ads

Florian Trautwein ist seit 1999 "online" - und dies seit 2004 hauptberuflich. Nach ersten Erfahrungen in einer Search Agentur, verantwortete er 8 Jahren in verschiedenen Rollen die Kanäle SEA, SEO und Affiliate-Marketing bei Scout24. Es folgte ein kurzes Intermezzo bei Yahoo. Seit 2016 ist Florian aber nun bei Microsoft Bing Ads tätig und unterstützt das Team als Account Director. Er liebt alles was mit Technik zu hat, alles was man online bestellen kann und was schnell ist. Seine breite Online-Marketing Erfahrung verknüpft Florian gerne mit vielseitigen Microsoft Tools wie Power BI und übergreifenden Themen wie AI und Cognitive Services wie der Vision API.


Purna Virji
Purna Virji

Senior Engagement Manager

Microsoft

Named by PPC Hero as the #1 most influential PPC Expert in the world, Purna specializes in SEM, SEO and Voice Search. With over a decade in search, she regularly speaks at conferences across the globe such as MozCon and SMX Advanced and is a columnist for Search Engine Land and Search Engine Watch.
An award-winning former journalist, Purna was the CEO of Purview Marketing prior to joining the Bing Ads team. In her spare time, she’s an avid traveler, aspiring top chef and amateur knitter. Say hello @purnavirji


Liam Wade
Liam Wade

PPC Manager

Impression

Liam Wade is the Head of PPC at full-service digital agency Impression. He leads a team of 8 pay-per-click experts, across paid search, display and paid social channels. The Impression team were recently voted Best Small PPC Agency at the 2017 European Search Awards. Liam prides himself on taking an innovative, data-driven approach to PPC, with a particular focus on ecommerce. He is also an accomplished and energetic speaker, speaking at events nationally and internationally. Speaking at HeroConf London 2017 on advanced Shopping campaigns, Liam was voted 'Most Actionable' by conference attendees. In his spare time, he likes to collect stamps, count marbles and create intricate architectural sculptures out of wheat-based cereals. 


Phil Winters
Phil Winters

Experte für Strategien aus der Kundenperspektive

CIAgenda

Auf internationalem Parkett gilt Phil Winters als der „Father of Customer Intelligence“, weil er leidenschaftlich für die Bedürfnisse der Kunden kämpft. Als Experte für Strategien aus der Perspektive des Kunden findet er immer neue Wege, die es Unternehmen ermöglichen, das Kundenerlebnis zu verbessern und die Loyalität ihrer Kunden zu stärken. Mit mehr als 300 Firmen weltweit hat Phil erfolgreich zusammengearbeitet. Heute gibt er seine Erfahrungen aus über 30 Jahren Praxis als unabhängiger Berater, Autor und Referent in Keynotes und Vorträgen sowie in Workshops und Seminaren weiter.


Lena Wisser
Lena Wisser

VP Client Solutions

Productsup

Als Head of Account Management bei Productsup ist Lena dafür verantwortlich, dass hunderte Kunden auf der ganzen Welt den bestmöglichen Support von ihrem Expertenteam erhalten. Lena ist seit 2014 Teil von Productsup und kann dank ihrer Leidenschaft für Daten und SaaS als echter “Feed Fighter” bezeichnet werden.


Oliver Zenglein
Oliver Zenglein

Geschäftsführer

SEM Boutique

Oliver Zenglein ist Geschäftsführer der SEM Boutique. Zuvor leitete der Diplom-Betriebswirt (FH) und Werbekaufmann das Online Marketing von windeln.de, war verantwortlich für das weltweite Online Marketing der Partnervermittlung be2 und wirkte als Online Marketing Manager bei Scout24.

Oliver gibt bei 121WATT seit 2009 Google AdWords Seminare für Professionals und bloggt unter http://sem-boutique.de/magazin.


Verena Zuschnig
Verena Zuschnig

Senior Account Manager

Bing Ads

Verena Zuschnig ist seit zweieinhalb Jahren im Bing Ads-Team als Search Account Manager tätig. Hier arbeitet sie eng mit Direct Advertisern und Agenturen verschiedener Verticals auf dem deutschsprachigen Markt zusammen. Im Vorfeld sammelte sie einige Erfahrungen rund um Policies in mehreren Märkten und mit verschiedenen Tools in der Bing Ads Redaktion nach der Arbeit als Projekt Manager bei einer Agentur in London. Sie liebt es ihre Kundenbeziehungen immer weiterzuentwickeln und hilft Kunden dabei, Ihre Suchanzeigen auf der ständig wachsenden Bing-Plattform zu verbessern.


schließen Ausgewählter Tag:
Wir verwenden Cookies, um unsere Webseiten besser an Ihre Bedürfnisse anpassen zu können. Durch die Nutzung unserer Webseiten akzeptieren Sie die Speicherung von Cookies auf Ihrem Computer, Tablet oder Smartphone. Erfahren Sie mehr darüber