Referenten - SMX München

2. und 3. April 2019

Du willst immer auf dem Laufenden bleiben?
Dann schreibe dich hier für unsere Newsletter ein.

Newsletter abonnieren


Referenten der SMX München 2019


Sven Achterberg
Sven Achterberg

Teamleiter PSM

Otto

Sven ist bei OTTO seit 2012 verantwortlich für den Kanal Google Shopping und die wichtigsten Produktsuchmaschinen. Er hat diesen Kanal in den letzten Jahren zusammen mit seinem Team aus einem Nischendasein befreit und zu einem der Top Online Marketing Kanäle für otto.de entwickelt. Seine ersten Online Marketing Erfahrungen machte der gelernte Diplom Wirtschaftschemiker bei der Performance Marketing Agentur eprofessional. So hat Sven seit fast 10 Jahren die Potentiale von automatisiertem Produktdatenmarketing und dessen Vorteile gegenüber Keyword-basierter Suche im Fokus.


Barry Adams
Barry Adams

SEO Consultant

Polemic Digital

Barry Adams is an award-winning SEO consultant specialising in technical SEO for news publishers and ecommerce websites. He's been active in SEO since 1998, and has worked with a wide range of clients from micro-businesses to the world's largest media companies. Barry enjoys sharing his knowledge and experience with the industry; he regularly speaks at digital conferences around the world, provides guest lectures for universities, and is co-chief editor at popular European marketing blog State of Digital.


Jamie Alberico
Jamie Alberico


Tom Alby
Tom Alby

Chief Digital Transformation Officer

Euler Hermes

Tom Alby scheiterte zunächst als Profimusiker, bevor er sein Studium der Anglistik, Germanistik und Informatik in den 90er Jahren mit der Erstellung von Webseiten finanzierte. Früh verlor er sein Herz an die Suchmaschinen und war bereits während der Abschlussprüfungen für die technische Entwicklung derselben bei Lycos Europe verantwortlich, darunter HotBot und später Fireball. Nach dem Rollout der europäischen Suchmaschine Seekport arbeitete er an der Relevanz der internationalen Suchprodukte von Ask.com und als Director Search bei der Hamburger Agentur uniquedigital. Von 2011 bis 2016 war Tom Alby bei Google, zuletzt verantwortete er den Vertrieb für Enterprise Analytics-Produkte in den Regionen DACH und CEE. Von 2017 bis 2018 war er als Director Data and Analytics bei der Interone verantwortlich für alle Daten- und Data Science-Themen und leitete darüber hinaus die Data Academy der bbdo. Heute ist er Chief Digital Transformation Officer bei Euler Hermes.
Da das Web nicht nur aus Suchmaschinen besteht, hat Tom Alby neben einem SEO-Buch das erste deutschsprachige Buch über das Web 2.0 geschrieben, ein Buch über professionelles Blogging mit WordPress sowie zuletzt über das Mobile Web. Außerdem ist er seit 2004 zertifizierter Projektmanager (PMP) des Project Management Institutes und unterrichtet Datenanalyse als Lehrbeauftragter an der HAW Hamburg.


Tom Anthony
Tom Anthony

Head of R&D

Distilled

Tom conceptualised DistilledODN, the first SEO split-testing platform available publicly, and leads team that are building it. He believes the platform could bring a new era of data-driven SEO. He does lot of research around technology trends and the future of search, and work with Distilled's consulting team to try and forecast the impact those trends will have on SEO and Digital Marketing.


Niels Dahnke
Niels Dahnke

Head of SEO, SEA, Social Media

Madsack Market Solutions

Niels Dahnke arbeitet seit vielen Jahren als Suchmaschinenoptimierer. Neben zahlreichen kleinen und mittelständischen Unternehmen vertrauen auch große Konzerne und Verlagshäuser und deren Kunden auf seine Erfahrung und Expertise, er war zudem 10 Jahre für heise online als Projektleiter, Entwickler und SEO tätig. Kommerzielle Online-Projekte setzt er bereits seit 1995 für Kunden erfolgreich um. Nebenberuflich ist Niels Dahnke im im Prüfungsausschuss der IHK Hannover sowie als Beirat des Bundesverbands Digitale Bildung e. V. Gemeinsam mit seinem Team der MADSACK Market Solutions betreut er heute Kunden aus einem Gebiet, das sich mittlerweile von der Ostsee bis hinter Köln erstreckt. Tendenz: wachsend. Als Speaker auf Konferenzen, mit Beiträgen in Fachzeitschriften und im Rahmen seiner Dozententätigkeiten bei der Akademie für Suchmaschinenoptimierung in Berlin sowie der Norddeutsche Akademie für Marketing, Kommunikation & Medien informiert er über aktuelle Trends im Online-Marketing. Weitere Informationen finden Sie unter: erfolgreiche-texte.de


Julian Dziki
Julian Dziki

Geschäftsführer

Seokratie

Wie andere Fußballprofi werden wollen, so war Julian schon immer von Online Marketing fasziniert. Obwohl er damals noch Geschichte und Archäologie studierte, begann er 2007 auf www.Seokratie.de zu bloggen und machte seine Leidenschaft zum Beruf. Mit der Zeit wurde aus dem Blog eine Agentur für Online Marketing. Heute arbeiten in der Münchner Agentur rund 20 Mitarbeiter in den Bereichen SEO, SEA, Content Marketing, Social Media und Usability.


Florian Eckert
Florian Eckert

Manager Digital

McDonald’s Deutschland

Florian Eckert ist seit knapp zehn Jahren Digitalmanager und verantwortet bei McDonald’s Deutschland die Webauftritte des Unternehmens. In dieser Funktion ist er auch für die Optimierung der ca. 1.500 Google My Business Einträge des Systemgastronomen zuständig. Zuvor war er in verschiedenen Funktionen bei der Scout24 Gruppe tätig, unter anderem im Bereich Conversion Optimierung beim Dating Portal LoveScout24.


Michaela Engelshowe
Michaela Engelshowe

Gründerin

Die Netz WG

Als eine der ersten deutschen Frauen hat Michaela Engelshowe bereits 2008 Videos aus Marketingzwecken bei Youtube hochgeladen. Die Spezialität der Netz WG ist es, als eine der wenigen Agenturen in der Branche, Marken ein organisches und nachhaltiges Wachstum mit ausgefeilten Strategien zu ermöglichen. Das erreicht die Netz WG durch gute Kenntnisse über die Funktionsweise des Youtube Algorithmus und einer Sichtweise als Youtube Zuschauer auf den Inhalt. 


Sebastian Erlhofer
Sebastian Erlhofer

Geschäftsführer

mindshape GmbH

Sebastian Erlhofer ist begeisterter Online-Marketer mit Fokus auf Suchmaschinen-Optimierung. Er gründete 2002 aus dem Studium heraus die mindshape GmbH, die mittlerweile in Köln mit 15 Mitarbeitern zahlreiche mittelständische Kunden betreut. Daneben führt er eine Vielzahl an eigenen Projekten durch. Vor allem die Kombination aus strategischer Optimierung, gezielte Onpage-Optimierung und kreativen Content-Marketing-Kampagnen sind sein Steckenpferd. Sebastian Erlhofer ist Autor des Standardwerks "Suchmaschinen-Optimierung" in der achten Auflage mit über 900 Seiten. https://www.mindshape.de


Dennis Fäckeler
Dennis Fäckeler

Head of Growth & Performance Marketing

The Homelike

Dennis Fäckeler ist Head of Growth & Performance Marketing bei Homelike, der digitalen Buchungsplattform für möblierte Apartments auf Zeit. Der gebürtige Sauerländer hat Wirtschaftsingenieurwesen und Marketing Management studiert, verschiedene eCommerce Projekte mit aufgebaut und sich letztendlich auf Performance und Growth Marketing spezialisiert.


Stefan Fischerländer
Stefan Fischerländer

Gründer

Gipfelstolz

Stefan Fischerländer ist einer der führenden deutschen Suchmaschinenexperten. Er begleitet seit dem Jahr 2000 die Suchmaschinenbranche mit seinem Online-Magazin expiredweb.net (https://expiredweb.net), spricht regelmäßig auf Konferenzen und veröffentlicht Fachartikel in führenden Magazinen. 2004 gründete der Diplom-Physiker zusammen mit Partnern aus der Verlagsbranche die deutsche Web-Suchmaschine Neomo, die Ende 2007 verkauft wurde. Als Gründer und Mitinhaber der Digital-Agentur Gipfelstolz berät er heute verschiedene namhafte Unternehmen.


Rand Fishkin
Rand Fishkin

Founder

SparkToro

Rand dropped out of the University of Washington in 2000 to work full-time at his mother’s small business marketing firm as a web designer. In 2004, he created the SEOmoz blog, which, over the next decade, became the world’s most popular community and content resource for search marketers. In 2007, Rand became CEO of SEOmoz, Inc (now called Moz), the software company he co-founded with his mom based on the blog’s success. That same year, he proposed to his longtime girlfriend, Geraldine DeRuiter, with a TV commercial that received widespread publicity (and, later, an awkward appearance on the Oprah Winfrey show). The two married in 2008 in a move Rand consistently refers to as the best, luckiest one of his life.
Over 7 years as CEO, Rand grew Moz from 7 employees to 134, revenues from $800K to $29.3mm, and traffic from 1 to 30mm annual visitors. He raised two rounds of funding ($1.1mm in 2007 and $18.1mm in 2012), led three acquisitions, and, in 2013, re-branded the company from SEOmoz to Moz, shifting focus from exclusively SEO tools to broader web marketing software. Rand stepped down as CEO in February of 2014 during a rough bout with depression and left the company 4 years later. He remains chairman of Moz’s board.
Rand is also the co-founder of Inbound.org, a site to dedicated to sharing articles about marketing from across the web, alongside Dharmesh Shah. The site was sold (for no profit) to Hubspot in 2014.
Rand may be best known for his popular blogs and regular Whiteboard Friday series, watched by tens of thousands of marketers each week. Rand is also a frequent keynote speaker at marketing conferences around the world, averaging ~100 days on the road each year and 30-40 speaking appearances. He has, much to his own surprise, amassed a large following on TwitterPocketFacebook, and Slideshare.
In 2018, Rand founded SparkToro (an under-development software company focused on audience and influencer intelligence) and published, with Penguin/Random House, Lost and Founder: A Painfully Honest Field Guide to the Startup World.
Rand previously co-contributed to two books: Art of SEO, and Inbound Marketing & SEO. He’s been profiled in the Seattle Times, featured in Puget Sound Business Journal’s 40 Under 40, named to BusinessWeek’s 30 Under 30, written about in NewsweekThe Next Web, the Inc 500 (to which Moz was named 5 years in a row), and hundreds of other publications. He is, however, most proud of his prominent appearances in Geraldine’s first book, All Over the Place.


Tobias Fox
Tobias Fox

CEO

VERDURE Medienteam GmbH

Tobias Fox ist Herzblut-Onlinemarketer, Speaker und Moderator. Sein Vortragsstil ist energetisch, impulsiv und humorvoll. Er hat mit seinen Vorträgen stets den Anspruch umsetzbare Tipps und wertvolle Denkanstöße zu vermitteln. In den Bereichen SEO, Adwords, Google Analytics und Contentmarketing fühlt er sich zu Hause. Tobias Fox ist Geschäftsführer der Stuttgarter Internetagentur VERDURE Medienteam GmbH und als Lehrbeauftragter für Onlinemarketing an Hochschulen und Universitäten ein gern gesehener Gast. In seiner Freizeit interviewt Tobias Startups, Gründer und Unternehmer für VENTURETV. In seinem privaten Blog tobias-fox.de veröffentlicht er Videos und Tipps rund um das Thema SEO.


Trutz Fries
Trutz Fries

Gründer und Geschäftsführer

REVOIC

Trutz Fries ist Gründer und Geschäftsführer der Amazon Agentur REVOIC. In diesem Zusammenhang berät er größere Seller und Vendoren sowohl in strategischen als auch operativen Bereichen. Ein Schwerpunkt liegt in der Beratung von Vendoren, die in das Seller Modell wechseln möchten.  Zudem hat der das Amazon Business Intelligence Tool AMALYTIX.COM gegründet. Mit Hilfe von AMALYTIX können Vendoren und Seller Ihre Aktivitäten auf Amazon überwachen. Last but not least ist Trutz Fries Autor des Buches "Amazon Marketplace".


Karl Gilis
Karl Gilis

Co-founder

AGConsult

Karl is number three on the list of most influential conversion experts in the world. He’s the G in AGConsult, a Belgium-based usability and conversion optimization company. He’s been optimizing websites since 2001. Always based on user research & facts, because he’s tired of all the opinions and gut feelings in the web business. The last few years he’s been obsessed with AB-testing. Mainly because it allows him to see the impact of changes he proposes based on research. But AB-testing also made Karl humble again. Because he noticed that best practices don’t always work. And that his great ideas and solutions sometimes utterly fail. Karl teaches at several university colleges in Belgium and speaks at conferences all over the world. He’s also known as the ‘conversion comedian’. He works for clients such as Suzuki, Thomas Cook, Tui, Shell and Daikin.


André Goldmann
André Goldmann

Gründer und Inhaber

Büro für gute Websites

Als Gründer und Inhaber vom Büro für gute Websites und TechnicalSEO.de, ist André Goldmann ein Fachmann für Online-Marketing-, UX/UI- und SEO mit 20 Jahren Branchenerfahrung. Seine erste Website hat er schon mit 14 Jahren entwickelt und vermarktet. Unter anderem hat er bei der Unister GmbH Station gemacht und war für einige Web- und Werbeagenturen als Inhouse-SEO und Consultant tätig. In den Jahren 2012 – 2017 war er als CTO und COO der 121WATT GmbH tätig.

André unterstützt seine Kunden vor allem mit SEO-AuditsGoogle-Analytics- und Conversion-Rate-Audits sowie UX- und Landingpage-Audits, um ihre neuen und bestehenden Websites zu optimieren. Er ist außerdem Mentor für Online-Marketer und SEOs mittelständischer Unternehmen.
Als Lehrbeauftragter für die Steinbeis-Hochschule hat er im Rahmen des Ausbildungsprogramms zum „Certified-Digital-Marketing-Manager (SHB)“ mehr als 80 Seminare zu Website-Usability und -Experience, Online-Marketing, Advanced SEO und Technical SEO gehalten.


Bartosz Góralewicz
Bartosz Góralewicz

CEO

Elephate

Bartosz Góralewicz is the CEO at Elephate, an SEO agency that specializes in preventing and curing technical SEO issues for businesses of all sizes, including renowned international corporations. He is passionate about sharing his expertise and frequently publishes thorough case studies. In his off time, he enjoys spending time with his wife and two young baby girls.


Oliver Greifenstein
Oliver Greifenstein

Head of Operations

Smarter Ecommerce

Oliver Greifenstein hat 8 Jahre Erfahrung mit Google-Ads-Konten aller Größenordnungen. Er hat mit internationalen Kunden aus den unterschiedlichsten Bereichen zusammengearbeitet und hat ein Faible für das Lösen schwieriger PPC-Herausforderungen. Er ist bei smec als Head of Operations tätig (vormals Online Marketing Strategist und Product Owner).


Bastian Grimm
Bastian Grimm

President Organic Search

Peak Ace AG

Bastian Grimm verantwortet als CEO & Director Organic Search bei der Peak Ace AG die Bereiche Suchmaschinenoptimierung sowie Performance Content Marketing und blickt dabei auf mehr als fünfzehn Jahre Erfahrung im Online Marketing zurück. Die Peak Ace AG ist eine 2007 gegründete, international tätige Performance Marketing Agentur mit Sitz in Berlin und realisiert von dort aus Kampagnen in über 20 Sprachen auf Muttersprachlerniveau. Mit einer Passion für Software-Entwicklung und Technik liebt Bastian das Sparring mit IT- und Marketing-Abteilungen, um für Kunden – gemeinsam mit seinem Team – außergewöhnliche Lösungen zu entwickeln und nachhaltige Ergebnisse zu erzielen. Bevor Bastian sich ganz seinen eigenen Firmen widmete, war er mit dem Aufbau und Training von in-house SEO Teams für Marken wie TopTarif.de oder die Fox Mobile Group betraut, deren SEO-Aktivitäten er in 25+ Ländern und für 100+ Webseiten leitete.


Christopher Gutknecht
Christopher Gutknecht

Head of Online Marketing

norisk

Christopher Gutknecht ist Head of Online Marketing bei der Münchner eCommerce-Agentur norisk GmbH. Er bezeichnet sich selbst als "SEA Kind" - sein Herz liegt seit 2008 in diesem Bereich. Nach einem Zwischenstopp bei intelliAd betreut er seit 2013 mit seinem Team Shopkunden im Bereich Performance Marketing und entwickelt leidenschaftlich gern neue Tools und Innovationen im Bereich SEA Automatisierung, damit sich Team und Kunden stärker auf die eigentliche Denkarbeit konzentrieren können.


Timon Hartung
Timon Hartung

CEO

apexmedia

Timon Hartung ist CEO bei apex Traffic. Zuvor war er Managing Director DNTX bei der Team Internet AG und CTO bei der 121WATT hat internationale wie nationale Firmen bei ihren Online Marketing Strategien und technischen Lösungen beraten.

Als PHP und Java Software Engineer angefangen, beschäftigt er sich jetzt seit 8 Jahren mit dem Thema Online Marketing und Sichtbarkeit von Webprojekten. Eine seiner weiteren Stationen war Head of Online Marketing bei der XING Tochter amiando, wo er die Themen SEO, SEA und Social Media fachlich verantwortet hat.


Markus Hövener
Markus Hövener

Geschäftsführender Gesellschafter

suchradar

Markus Hövener ist Gründer und Head of SEO der auf SEO und SEA spezialisierten Online-Marketing-Agentur Bloofusion (www.bloofusion.de). Als geschäftsführender Gesellschafter von Bloofusion Germany ist er verantwortlich für alle Aktivitäten in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Markus Hövener ist Chefredakteur des Magazins suchradar (www.suchradar.de), Blogger bei den Internetkapitänen (www.internetkapitaene.de) und hat mit Search Camp (www.searchcamp.de) einen eigenen Podcast. Außerdem ist er Autor zweier Bücher („International SEO“ und „SEO - Die neuen Regeln“) sowie vieler Artikel und Studien und spricht auf vielen Online-Marketing-Konferenzen (SMX, SEO Day, SEO Campixx, SEOkomm, Search Conference, iico, ...).

Vor seiner Zeit bei Bloofusion hat er einige der ersten Suchmaschinen Europas entwickelt, bevor er sich 2001 auf die Optimierung von Websites für Suchmaschinen konzentriert hat und 2002 die Agentur Bloofusion in Kalifornien gegründet hat.


Alexander Holl
Alexander Holl

Geschäftsführer

121WATT

Alexander Holl, Jahrgang 1964, ist Gründer und Geschäftsführer der 121WATT , die sich auf Seminare zu den Themen Online Marketing, SEO und Google AdWords in München, Hamburg und Berlin konzentriert haben. Mehr als 20 Jahre Internet und 15 Jahre Suchmaschinenmarketing & Web Analyse prägen den Lebenslauf des gelernten Betriebswirtes. In dieser Zeit war Holl unter anderem Geschäftsführer der kalaydo.de, im Europa Management von Yahoo! und in verantwortlichen Positionen bei AltaVista und Cable & Wireless. Alexander Holl ist Mitglied im SEO Expertenrat des BVDW und unterrichtet Online Marketing und Suchmaschinenoptimierung an der Steinbeis Hochschule. Weiterhin ist Holl noch Referent für Google Analytics an der Google Partner Academy.


Désirée-Sina Kellner
Désirée-Sina Kellner

Head of Paid Media

morefire

Désirée-Sina ist seit 2009 bei der Kölner Agentur morefire GmbH und verantwortet als Head of Paid Media alles, was mit bezahltem Traffic zu tun hat. Neue Ideen und Möglichkeiten zu testen, mit Akribie Strategien zu entwickeln und Kampagnen auf ein neues Level heben, ist ihre große Leidenschaft. Komplizierte Strukturen, Verzahnung von Maßnahmen und mehrstufige Kampagnen? Da schlägt Désirées Herz höher. Damit insbesondere im Rheinland sich besser vernetzen und austauschen können, hat sie mit Robin Heintze zusammen den Kölner SEA Stammtisch ins Leben gerufen.


Mike King
Mike King

Gründer und Digital Marketing Consultant

iPullRank

Mike ist Gründer und Digital Marketing Consultant und versteckt sich hinter seinem SEO-Pseudonym „iPullRank“. Mike war zuvor Marketing Director, Entwickler und taktischer SEO bei Agenturen wie Publicis und Razorfish. Er betreute u.a. Ralph Lauren, Johnson & Johnson, LG und Citibank. Mike bloggt regelmäßig für die Kollegen von moz.com und hat sich als Speaker auf Konferenzen etabliert.


Philipp Klöckner
Philipp Klöckner

External Search Consultant

Rocket Internet

Since 2011 Philipp Klöckner focuses on mentorship for startups and search consultancy to share his experience in search marketing, comparison shopping und business intelligence. As an independent consultant and angel investor he's helping portfolio companies of Berlin's Rocket Internet AG, publishing houses and eCommerce giants worldwide. Before starting his consultancy business, Philipp has been working 6 years at Germany's market leading comparison search engine Idealo.de


Astrid Kramer
Astrid Kramer

SEO & Digital Strategy Consultant

Astrid Kramer Consulting

Astrid Kramer ist bereits seit 2007 im Online Marketing mit Fokus SEO tätig. Seit mehr als 6 Jahren berät sie marktführende und reichweitenstarke Portale, Verlagsseiten und Shops. Als Dozentin trat sie zudem bei der Bertelsmann Academy, der Hamburg Media School, der Good School und der AFS auf. Ihren akademischen Hintergrund bildet ein Magister in Informationswissenschaft, Sozialpsychologie und Rechtsinformatik und ein Aufbaustudiengang zur Fachkauffrau für Unternehmensführung.


Karl Kratz
Karl Kratz

Inhaber

Karl Kratz Onlinemarketing

Seit 1996 entwickelt Karl Kratz für seine Leser und Klienten holistische Online Marketing Strategien. Der schwäbische Unternehmer gründete und entwickelte mehrere Firmen und viele erfolgreiche mittelständische Marken. 2009 zog sich Karl Kratz aus dem operativen

Geschäft zurück und betreut seine Online Marketing Leserschaft seitdem noch intensiver.

Sein Spezialgebiet ist die Potentialerschließung und Konversionsoptimierung durch den Einsatz dekonstruktivistischer Strategien.


Yannick Lott
Yannick Lott

Business Unit Leiter & Creative Director

Torben, Lucie und die gelbe Gefahr

Yannick arbeitet seit 2012 bei TLGG in Berlin. TLGG ist eine Agentur fürs Digitale Business, die seit 2008 Unternehmen bei der Positionierung im digitalen Zeitalter unterstützt. Yannick leitet eine der sieben Business Units bei TLGG und half bereits Marken wie der Deutschen Bahn, Telekom und Airbnb erfolgreich in digitalen Kanälen zu kommunizieren.


Patrick Lürwer
Patrick Lürwer

Senior Analyst

get:traction

Patrick Lürwer ist Senior Analyst bei get:traction GmbH und Partner. Seine Schwerpunkte sind die Umsetzung von ETL-Prozessen für die Beschaffung von Daten mittels APIs, Webscraping etc


Sam Marsden
Sam Marsden

SEO & Content Manager

Deep Crawl

Sam Marsden is an experienced SEO and digital marketer, working as SEO & Content Manager at DeepCrawl. Sam is a regular speaker on the SEO conference circuit and a columnist for Search Engine Journal and State of Digital. When he isn’t writing about technical SEO or experimenting with new Data Studio dashboards, Sam enjoys weekend runs to shake off a mean hangover and scouring the web for dank memes.


Joe Martinez
Joe Martinez

Director of Client Strategy

Clix Marketing

Joe Martinez is the Director of Client Strategy for Clix Marketing. His focus on marketing psychology and user experience helps his clients achieve record growths and lifetime customers. While he is hands-on in all aspects of PPC, his true passions lie in Display, Remarketing, and YouTube. He is a regular contributor to Search Engine Land, Marketing Land, and WordStream. He has also written for PPC Hero, SEMrush, Unbounce, Leadpages, Optmyzr, and AdStage. He has hosted webinars for SEMrush, Unbounce, Quora and Bing Ads. He regularly speaks at conferences such as SMX Advanced, SMX West, SMX East, HeroConf, Confluence Conference, Digital Olympus and more. Finally, he was named a Top 25 Influential PPC Expert by PPC Hero in 2017 and 2018.


Martin Mißfeldt
Martin Mißfeldt

Künstler, SEO

Duplicon

Martin Mißfeldt hat freie Kunst und Malerei studiert. Seit Anfang der 1990er Jahre beschäftigt er sich mit der Frage nach der optimalen Vermittlung von Inhalten in digitalen Medien. Seit 2002 ist er mit seiner Firma Duplicon selbständig. Über seine eigenen Bilder-Websites erkannte er im Jahr 2007 die Möglichkeiten von Suchmaschinenoptimierung für Bilder. Seither hat er im tagSeoBlog zahllose Artikel zu dem Thema verfasst, ein E-Book darüber geschrieben und gilt als Experte für Bilder-SEO. Mißfeldt betreibt zahlreiche Websites im Kunst- und Gesundheitsbereich, deren Erfolg auch auf seinen (optimierten) Bildern basiert.


John Müller
John Müller

Webmaster Trends Analyst

Google

Johannes joined Google in 2007 and works as a Webmaster Trends Analyst with Google Zürich. He works closely with the teams Teams Webmaster Central, Sitemaps and Search Quality and looks after the English speaking Google Webmaster Help discussion forums.


Luis Navarrete Gómez
Luis Navarrete Gómez

Head of Global Search Marketing

LEGO

Luis is Head of Global Search Marketing at The LEGO Group, and defines the strategy for organic and paid search activity globally for the iconic toy company. On these years in the company, Luis managed Search Marketing in a global organization that reaches both children and parents with engaging content in more than 140 markets.

He is a regular writer and speaker about Search Marketing and business leadership and plays an active role in the search community by participating at conferences, judging industry awards and being part of advisory boards. He is also member of the Board of Directors of SEMPO. Luis comes from a technical background on computer science and has more than 14 years' experience in Search Marketing with cross-functional expertise in technology and business management and leadership.


Tristan Niewöhner
Tristan Niewöhner

Gründer und Geschäftsführer

persomatch

Tristan Niewöhner ist Gründer und Geschäftsführer der persomatch GmbH und schon länger in der Start-up-Szene aktiv. Mit persomatch bietet er einen automatisierten Prozess, um Stellenanzeigen in der Google Suche zu platzieren. Sein BWL-Studium absolvierte er in Paderborn, das zwei Auslandssemester in Peking und in Normal, Illinois, südlich von Chicago, umfasste. Niewöhner engagierte sich als Gründercoach für TecUP an der Universität Paderborn und als Entrepreneur in Residence für die Founders Foundation (Bertelsmann Stiftung).


Dan Petrovic
Dan Petrovic

Director

DEJAN SEO

Dan Petrovic is Australia's best-known name in the field of search engine optimisation. His research and experiments have drawn attention of the worldwide community and major industry blogs. Dan is a frequent blogger and a speaker at all major Australian and select international search industry events. Conference delegates describe him as a passionate presenter with practical and actionable approach. Dan holds a multimedia degree from Griffith University in Brisbane, where he often presents as a guest lecturer and contributes to quality of teaching material as a member of the curriculum advisory board. Best way to get in touch with Dan is through Google+.


Rasmus Porsgaard
Rasmus Porsgaard

CMO / Co-founder

Holidu

Rasmus Porsgaard has a background in Marketing and Statistics, which fits well in to the modern day Large Scale PPC world. Having worked in Marketing around the world (Copenhagen, Chicago and San Francisco) he settled in Munich in 2014 and founded Holidu together with brothers Johannes and Michael Siebers. Today Holidu is live in 21 different countries, with a focus on PPC as a user acquisition and revenue generating channel. 


Martin Röttgerding
Martin Röttgerding

Head of SEA

Bloofusion

Martin Röttgerding arbeitet als Head of SEM den Bereich Suchmaschinenwerbung bei der auf SEO und SEM spezialisierten Online-Marketing-Agentur Bloofusion. Dort verantwortet er alle SEM-Aktivitäten in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Nebenbei forscht der studierte Wirtschaftsinformatiker auf dem Gebiet der Suchmaschinenwerbung, insbesondere Google AdWords. Dabei geht er einerseits theoretischen Fragestellungen wie der Funktionsweise von Qualitätsfaktoren nach, andererseits legt er auch weiterhin gerne Hand an die eine oder andere Kampagne und testet die Feinheiten und Grenzen des AdWords-Systems aus. Über neue Erkenntnisse, Tipps und aktuelle Entwicklungen schreibt er regelmäßig im suchradar, im Internetkapitäne-Blog und im Profi-Blog “PPC Epiphany”.


Dr. Martin Schirmbacher
Dr. Martin Schirmbacher

Fachanwalt für IT-Recht

HÄRTING Rechtsanwälte

Martin Schirmbacher studierte Jura in Berlin und London und ist seit 2005 Rechtanwalt bei HÄRTING Rechtsanwälte in Berlin. Er berät Unternehmen aus vielen Bereichen der Technologie und begleitet beispielsweise Softwareunternehmen bei Vertragsverhandlungen, prüft Online-Geschäftskonzepte, berät bei der Einführung innovativer Online-Werbeformen und zeigt Wege zur rechtssicheren Ausgestaltung von Geschäftsideen. Schirmbacher publiziert regelmäßig in einschlägigen Fachzeitschriften und online im Suchradar, bei OnPage.org und Absolit zu verschiedenen Themen der Online-Werbung. Gerade ist sein Praktikerhandbuch „Online-Marketing- und Social Media Recht“ in neuer Auflage erschienen. Weitere Informationen finden Sie unter www.online-marketing-recht.de


Martin Splitt
Martin Splitt

Developer Advocate

Google Switzerland

Martin is a developer advocate on the Webmaster Trends Analyst team at Google Switzerland. In this role, he helps developers and content creators to build great content on the web. He is involved with the W3C as well as the global web and JavaScript developer community, working to keep the web open.


Jim Sterne
Jim Sterne

Co-Founder and Board Chair

Digital Analytics Association

Jim Sterne is an international consultant focused on measuring the value of the online marketing for creating and strengthening customer relationships since 1993. Sterne has written seven books on using the Internet for marketing, produces the eMetrics Summit - www.emetrics.org and is co-founder and current Chairman of the Digital Analytics Association - www.DigitalAnalyticsAssociation.org


Nichola Stott
Nichola Stott

MD & Founder

ERUDITE

Nichola is founder and managing director of Erudite, a technical marketing agency who deliver significant growth to clients from SEO, CRO and web analytics. Nichola founded Erudite in 2010 having previously worked at Yahoo! as head of UK search partnerships and has steered Erudite to become a multi-award winning business, well respected by peers. Erudite are the creators of the Hreflang Sitemap Tool, used by over 3,000 agencies and technical SEO practitioners across the world.


Patrick Stox
Patrick Stox

Technical SEO

IBM

Patrick Stox is a technical SEO for IBM. He's an organizer for the Raleigh SEO Meetup (the most successful SEO Meetup in the US) and the Beer and SEO Meetup. He's an organizer for the Raleigh SEO Conference and runs a free practical SEO training course in Raleigh. He writes a monthly column for Search Engine Land and speaks at various search conferences. Patrick was a judge for a 2017 and 2018 US Search Awards and 2017 and 2018 UK Search Awards. Patrick runs a Technical SEO Slack group with JR Oakes and Paul Shapiro and is a moderator for /r/TechSEO on Reddit. Finalist for SEO Speaker of the Year and SEO Contributor of the Year at the 2018 Search Engine Land Awards.


Kaspar Szymanski
Kaspar Szymanski

SEO Consultant

SearchBrothers

Kaspar Szymanski a renowned SEO expert, former senior member of the famed Google Search Quality team and among the select few former Googlers with extensive policy driving, webspam hunting and webmaster outreach expertise. Nowadays Kaspar applies his skill set to recover websites from Google penalties and help clients to max out the potential of their websites in search engines. Kaspar Szymanski a renowned SEO expert, former senior member of the famed Google Search Quality team and among the select few former Googlers with extensive policy driving, webspam hunting and webmaster outreach expertise. Nowadays Kaspar applies his skill set to recover websites from Google penalties and help clients to max out the potential of their websites in search engines.


Marcus Tandler
Marcus Tandler

Gründer & Geschäftsführer

Ryte

Marcus Tandler, auch bekannt als „Mediadonis", ist Co-Gründer undCo-Geschäftsführer von RYTE (ehemals OnPage.org), einer mehrfachpreisgekrönten Software für nachhaltiges Qualitätsmanagement vonWebseiten. Marcus liebt SEO und ist seit 1998 im SEO Bereich aktiv.Mit dem Deutschlandstart von Google im Jahr 2000 ist er mit Google unddessen Suchalgorithmus aufgewachsen. Er ist ein gern gesehenerSprecher auf Konferenzen rund um den Globus, wie bspw. TEDx, LeWeb,The Next Web, SMX und O´Reilly´s web2.0expo. Darüber hinaus durfte erauch bereits bei hausinternen Veranstaltungen großer Konzerne wiebspw. Google, Facebook und Microsoft Vorträge halten.Marcus hat einen universitären Abschluss als Magister an derUniversität Augsburg, und einen Diplom-Fachwirt Medienmarketing an derBayerischen Akademie für Werbung und Marketing in München erworben.Heute ist er Dozent an der Hochschule für angewandte WissenschaftenWürzburg-Schweinfurt, der Hochschule München und derFH Salzburg.Im April 2017 wurde Marcus bei den European Search Awards in Krakauals "European Search Personality of the Year" ausgezeichnet.


Ross Tavendale
Ross Tavendale

Managing Director

Type A Media

Ross originally cut his teeth at a big box agency, working with some of the biggest sites in the world from the Royal Bank of Scotland to Tripadvisor. Now the managing director at Type A Media, Ross spends his time researching new SEO practices and business processes to help drive operational efficiency and gain results faster for his clients. He is a regular on the SEO circuit having spoke at Brighton SEO and Ungagged as well as countless meetups and business events. He is also a keen content creator, hosting SEMrush webinars, providing expert comment on industry blogs as well as hosting a weekly SEO show called the Canonical Chronicle.


Shari Thurow
Shari Thurow

Founder and SEO Director

Omni Marketing Interactive



Marcus Tober
Marcus Tober

CTO und Gründer

Searchmetrics GmbH

Marcus Tober studied computer science in Berlin. During his study he developed the well-known SEO platform linkvendor.com in early 2005. At the same time he built the largest online greeting cards platform in Germany with millions of visitors every month. Because of his passion to SEO he decided to focus on Searchmetrics and its Enterprise SEO platform and sold the Ecards and more GmbH in 2008 to the largest European company builder Rocket Internet. Today Searchmetrics is a leader in Enterprise Search Analytics solutions with more than 180 employees and offices in Berlin, San Mateo, London and Paris. Searchmetrics mission is to deliver the knowledge and the platform to successfully increase companies organic and social search traffic. Companies like Siemens, ebay, Verizon, Airbnb, Tripadvisor, T-Mobile, Symantec and Lufthansa trust Searchmetrics.

Frederick Vallaeys
Frederick Vallaeys

Founder

Optmyzr Inc.

Frederick (“Fred”) Vallaeys was one of the first 500 employees at Google where he helped grow the AdWords search marketing system and served as Google’s AdWords Evangelist, teaching advertisers about which Google products are best to support their marketing goals. He was a key player on several of the teams that made AdWords into the leading platform for search marketing, including the team that started the AdWords Editor, the one that acquired Urchin (now Google Analytics) and one that started conversion tracking. He has contributed his technical expertise to several AdWords books including bestsellers like “AdWords for Dummies,” “Advanced Google AdWords”, and “Quality Score in High Definition”. Today he is the founder and Chief Marketing Technologist of Top Tier Marketing, an online marketing agency specializing in AdWords strategy and management. He is also the Cofounder of Optmyzr, an AdWords tool company that makes a Historical Quality Score Tracker, One-Click AdWords Optimizations and other tools to make account management more efficient.

Purna Virji
Purna Virji

Senior Engagement Manager

Microsoft

Named by PPC Hero as the #1 most influential PPC Expert in the world, Purna specializes in SEM, SEO and Voice Search. With over a decade in search, she regularly speaks at conferences across the globe such as MozCon and SMX Advanced and is a columnist for Search Engine Land and Search Engine Watch.
An award-winning former journalist, Purna was the CEO of Purview Marketing prior to joining the Bing Ads team. In her spare time, she’s an avid traveler, aspiring top chef and amateur knitter. Say hello @purnavirji


Stephan Walcher
Stephan Walcher

Team Lead SEO Consulting

One Advertising

Stephan Walcher weist mehr als 11 Jahre Erfahrungen im Bereich Online-Marketing vor.
In seiner Berufslaufbahn arbeitete er in verschiedenen Positionen für namhafte Unternehmen wie Microsoft Deutschland GmbH, Catbird Seat GmbH, 1&1 Mail Media GmbH und OnPage.org. 2017 wechselt er in die One Advertising GmbH (ein diva-e.com Unternehmen) in der Funktion des Team Lead SEO Travel. Seit August 2018 ist er als Team Lead SEO Consulting zuständig.


Nick Wildson
Nick Wildson

Search Product Owner

Vodafone Group

Nick has worked in digital marketing since 1998. Moving to Russia in 2003 he specialised in multilingual search and broadening his knowledge across digital channels, content and PR. During this time he contributed to the Russian digital startup community; working with Yandex, the Federal Assembly of the Russian Federation and the US State Department.
Returning to the UK in 2011, Nick then built and led marketing teams at Arena Media, Havas Media Group and the Dentsu Aegis Network. As the technical SEO lead at Vodafone Group since 2014, he has improved online performance and customer experience across 22 international markets.  As an advocate for raising standards in online marketing, Nick judges the UK Search Awards and EU Search Awards. He enjoys speaking at conferences on the topics of mobile/data-first marketing, cross-channel campaigns and technical SEO. Outside work, he enjoys cycling and taking part in Prince’s Trust cycling events.


Oliver Zenglein
Oliver Zenglein

Geschäftsführer

SEM Boutique

Oliver Zenglein ist Geschäftsführer der SEM Boutique. Zuvor leitete der Diplom-Betriebswirt (FH) und Werbekaufmann das Online Marketing von windeln.de, war verantwortlich für das weltweite Online Marketing der Partnervermittlung be2 und wirkte als Online Marketing Manager bei Scout24.

Oliver gibt bei 121WATT seit 2009 Google AdWords Seminare für Professionals und bloggt unter http://sem-boutique.de/magazin.


schließen Ausgewählter Tag:
Wir verwenden Cookies, um unsere Webseiten besser an Ihre Bedürfnisse anpassen zu können. Durch die Nutzung unserer Webseiten akzeptieren Sie die Speicherung von Cookies auf Ihrem Computer, Tablet oder Smartphone. Erfahren Sie mehr darüber