International SEO Strategies & Tactics @ SMX München

Montag, 11. März 2024 | 09:00 Uhr

Du willst noch mehr Wissen und noch intensiveres Arbeiten? Dann sind die Workshops vor der SMX genau das Richtige für dich. Jeder Teilnehmer erhält im Anschluß ein Zertifikat.

Alle Workshops im Überblick

ACHTUNG: Der Workshop wird auf ENGLISCH gehalten. Jeder Teilnehmer erhält ein Zertifikat.
Alin Radulescu
Alin Radulescu

Online Marketing Consulant

Leiter: Alin Radulescu

Montag, 11. März 2024
09:00 Uhr – 17:00 Uhr

Preis: €995 exkl. MwSt.

Jetzt für €995 anmelden

A full day dedicated to international SEO. Covering a range of topics across technical SEO and content, attendees will leave with the knowledge needed to drive results and improve the performance of complex, multilingual websites.

 

Workshop Content

International Search

  • Understanding search intent in different markets
  • Identifying online competitors across markets via SERPs

 

Content

  • Keyword research and mapping for international sites
  • Content creation and localisation
  • Featured snippets
  • Entity-based optimisation
  • Gap analysis for international SEO
  • Creating topical content distribution models
  • Content consolidation and low value content reduction
  • Boosting blog traffic internationally

 

Technical SEO

  • Web performance and Core Web Vitals optimisation
  • Javascript SEO from an international site perspective
  • Indexing and crawling strategies for international sites
  • Prioritising optimisation efforts and implementations

 

International site structures and geo-targeting

  • International site structures
  • Content strategies for international sites
  • Hreflang for international websites
  • International website migrations

 

Reporting

  • SEO channel performance reporting and monitoring

 

This workshop is aimed at intermediate-level or above SEOs with a good understanding of the fundamentals.


Über den Workshopleiter:

Alin Radulescu ist freiberuflicher Online Marketing Consultant und berät Unternehmen verschiedenster Branchen bei der organischen Suchmaschinenoptimierung. Seine Schwerpunkte liegen auf dem Feld der technischen Suchmaschinenoptimierung, Web Performance sowie large-scale SEO im internationalen Kontext. Weiterhin ist Alin noch Referent für die 121WATT GmbH für die technisches SEO Seminare.

Bis Ende 2018 leitete Alin den Bereich SEO bei der windeln.de SE. In dieser Position hat er das SEO Team mit aufgebaut und die Internationalisierung und Automatisierung der SEO Strategie begleitet.

schließen Ausgewählter Tag: