Datum:
11. März 2024
Zeit:
09:00 - 16:45
Price:
€ 995

Advanced Google Ads Workshop

The Advanced Google Ads workshop is tailored for a EU audience and incorporates many examples and nuances specific to the EU market. The focus of the day is on mastering Google Ads for optimal performance, emphasizing modern techniques like automation, AI, and advanced audience targeting.

Navah and Frederik will cover:

Keywords & Negative Keywords

– Understanding keyword match types and how they’ve evolved. Strategies for either embracing or warding off close variants.
– Choosing your keyword champions as well as which keyword grouping structures work well for each brand
– Importance of negative keywords and how to use them to protect against wasted spend as well as funnel budget to the best spot.

– Strategies for identifying and adding negative keywords based off of search terms as well as proactive negatives.

Automation in Google Ads

– Overview of automation techniques and the benefits of human driven automation vs ad network automation
– Workshopping scripts and rules

Audiences
– Using ad network audiences vs first party audiences
– Building customer personas and understanding how ad network audiences allow you to reach those personas
– Remarketing strategies in a privacy first world

Performance Max Campaigns
– Overview of Performance Max campaigns and how their rules of engagement work in relation to stand alone campaigns.
– Best practices for ecommerce and lead gen
– How to gain reporting and strategic insights from them with and without coding.

Bidding & Budgeting
– Advanced bidding strategies
– Allocation of budgets across campaigns
– Budget pacing strategies when using smart and non-smart campaigns

Reporting
– Navigating data modeling and privacy first restrictions in attribution
– Using Google ad metrics for optimization guidance vs KPIs
– Conversion tracking updates complete with how and when to use conversion values in non-ecomm accounts

The Power of AI in Google Ads
– How AI is changing the advertising landscape
– Tools and techniques powered by AI
– Practical applications in your campaigns

Q&A and Ad Network walk throughs


Über die Workshopleiter:

Frederick Vallaeys war 2013 Mitgründer von Optmyzr. Als ehemaliger Google-Führungskraft und einer der ersten 500 Mitarbeiter des Tech-Giganten verbrachte Fred Vallaeys fast 10 Jahre damit, das Produkt AdWords (jetzt Google Ads) zu verwalten und zu propagieren und ist vor allem für seine Arbeit am Quality Score bekannt. Fred ist ein hochrespektierter  Sprecher zu den Themen PPC-Kontoverwaltung, Automatisierung und Skripte. Er ist zudem auf Platz 4 des endgültigen Branchenrankings von PPC Hero, der 25 einflussreichsten PPC-Experten des Jahres 2020 gelistet.

Als Veteranin der digitalen Marketingbranche und „Top 25 PPC Expert“ begann Navah 2008 als SEO und wechselte 2012 zu PPC. Sie trägt häufig zu Blogs/Webinaren von SEJ, SEL, SEMrush und WordStream bei. 2019 wurde sie Gründungsmitglied der Paid Search Association, einer Gruppe, die sich der Förderung der nächsten Generation von PPC-Praktikern widmet und als Ressource für alle Praktiker dient, von der sie lernen und die sie mit der Community teilen können.

 

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