Datum:
17. März 2025
Zeit:
09:00 - 16:45
Price:
€ 999

Advanced Google Ads Workshop: Strategy & Scripts To Increase Your Productivity & ROI

The Advanced Google Ads workshop is tailored for a EU audience and incorporates many examples and nuances specific to the EU market. The focus of the day is on mastering Google Ads for optimal performance, emphasizing modern techniques like automation, AI, and advanced audience targeting.

The workshop will cover:

Introduction
– Get to know everyone and specific problems they’re looking to solve
– Overview of Google Ads and Performance Max data and where we think the industry is heading
– Establish key scripts they want to walk away with, so Fred can have some time to troubleshoot
Workflow + Strategy audit
– ROI on tasks and choices in Google Ads including PMax account structures, negative work, leaning into AI vs human driven campaigns, and creative workflows we’ve seen deliver better ROI on time.
– An honest conversation about how to interact with the ad platforms and where trust is warranted and where building in protection through scripts and rules is important including budgeting, bidding, placements, and ad creative
Untapped Opportunities & Testing
– Identifying when a campaign is a good candidate for scale vs needing to use other campaign types that build the available market..
– Unconventional testing and research methods like using DSA for competitive research, CLS to prequalify campaigns on QS and placements for visual content, and organic synergy reports.
 Account Structure
– Auditing account structures for probability of success with current Google Ad tools
– If this, then that guide to know when a structure choice might need to change.
Modern Audits
– Data on what we’re seeing in most audits
– Audits to sell vs audits to retain and grow
 Budgeting and Bidding
– If this, then that guide on whether to use micro-conversions or not to make the most out of your budget
– Budget pacing and a guide on whether to use schedules to pace or use manual adjustments with exclusions.
Ad Creative and audiences 
– Advanced tactics for generating creative ads
– Importance of layering in audiences and understanding when an audience will act as a signal vs a hard target
Competitive Research & Wild & Crazy Time
– Strategies for competitive research
– Innovative ideas based on participant questions
Fred’s Scripting and AI Master Class (2-3 hours)

 


Über die Workshopleiter:

Navah Hopkins: Als Veteranin der digitalen Marketingbranche und „Top 25 PPC Expert“ begann Navah 2008 als SEO und wechselte 2012 zu PPC. Sie trägt häufig zu Blogs/Webinaren von SEJ, SEL, SEMrush und WordStream bei. 2019 wurde sie Gründungsmitglied der Paid Search Association, einer Gruppe, die sich der Förderung der nächsten Generation von PPC-Praktikern widmet und als Ressource für alle Praktiker dient, von der sie lernen und die sie mit der Community teilen können.

Frederick Valleys:

Frederick Vallaeys war 2013 Mitgründer von Optmyzr, um Suchmarketern die Tools an die Hand zu geben die sie benötigen, um Pay-per-Click-Konten (PPC) schnell und einfach zu verwalten. Als ehemaliger Google-Führungskraft und einer der ersten 500 Mitarbeiter des Tech-Giganten verbrachte Fred Vallaeys fast 10 Jahre damit, das Produkt AdWords (jetzt Google Ads) zu verwalten und zu propagieren und ist vor allem für seine Arbeit am Quality Score bekannt.

Fred ist auch ein versierter Redner zu den Themen PPC-Kontoverwaltung, Automatisierung und Skripte – er hat auf hochkarätigen Veranstaltungen wie SMX und Hero Conf gesprochen. Er ist zudem auf Platz 4 des endgültigen Branchenrankings von PPC Hero, der 25 einflussreichsten PPC-Experten des Jahres 2020 gelistet.

Nach der Veröffentlichung seines ersten Buches „Digital Marketing in an AI World: Futureproofing Your PPC Agency“ im Jahr 2019, arbeitet Fred derzeit an seinem zweiten Buch über Automatisierung und wie man sie nutzen kann, um einen Wettbewerbsvorteil zu erlangen.

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