Previews & Interviews - SMX München

Table of Contents

Teaser: Advanced Google Ads Workshop I – with Brad Geddes

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Even with all of the new marketing channels that have opened up over the years, Google Ads is still the core of many companies interactive campaigns. If your PPC campaigns are not running efficiently, it can have a drastic impact on your bottom line.

Join Brad Geddes for Advanced Google Ads education and discussion that will teach you not only the best practices, but also advanced concepts and strategies that are based upon a decade of research and testing.

Teaser: Advanced Tips for Leveraging Google MUM in Your SEO Strategy

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How can you get more visibility in search results that are crowded with Google’s own content, and drive rankings by embracing new SEO strategies, tactics and content formats? By now, everyone understands how vital Entity Understanding can be for success and rankings in SEO. And, Google’s launch of MUM (Multi-task Unified Understanding Model) and Multi-Search give clear indications about their direction in search. In this session, Cindy will show you how to connect entities with their multi-media representations on the web to make MUM and Google’s evolution of entity understanding work for you.

Speaker: Cindy Krum, CEO, MobileMoxie

Teaser: Do It Yourself SEA Audit – Schritt für Schritt Anleitung mit Oliver Zenglein und Jonas Dluczek

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Eure SEA läuft, aber ihr wollt nicht länger auf Optimierungspotential verzichten? Es hakt an einigen Stellen, aber die Fehlerfindung und -behebung stellt sich als zeitintensiv und schwierig heraus? Ein umfangreicher Audit über eine Agentur ist für euch im Moment nicht machbar, aber ihr wollt trotzdem den Überblick behalten und sicher stellen, dass nichts anbrennt? Dann ist dieser Workshop genau das Richtige. Stellt euch auf einen Tag intensives Arbeiten ein und freut euch schon jetzt auf viele konkrete ToDos, die ihr mit nach Hause nehmen werdet.

Oliver Zenglein leitet euch Schritt für Schritt durch einen SEA Audit, den ihr auch nach der SMX bei euch im Unternehmen weiterführen könnt. Wir nehmen strukturierte Analysen vor, um die Performance eures Google Ads Kontos zu beurteilen und erarbeiten einen individuellen Maßnahmenplan. Dabei seht ihr natürlich nur eure eigenen Daten, könnt aber trotzdem individuelle Fragen stellen. Ziel ist, dass ihr mindestens fünf konkrete Maßnahmen mitnehmt, die euer Konto wirklich voranbringen.

Zielgruppe: Fortgeschrittene Google Ads Anwender, Inhouse oder Agentur

Sicher dir deinen Workshopplatz rechtzeitig. Die Teilnehmerzahl ist limitiert!

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Teaser: How to Identify and Fix Your International (Technical) SEO Problems Before They Collapse

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So much can go wrong, and it’s destined to leave an SEO with a headache. Typically, we’d be implementing hreflang through HTML Tags, HTTP Headers, or in an XML Sitemap and religiously trying to verify that it’s set up correctly. But what happens when mistakes are made and the site doesn’t have the technical foundations to implement international tactics at scale? In this session, Billie will take you through five years of specific mistakes that a global publisher has made. We will take a deep dive into how language detection, improper template usage, and non-reciprocal hreflang could be costing you big. After this session, you will be able to identify how the technical foundations can be hindering international opportunities. You will be aware of the dangers that come with automatic language detection and understand the detailed nuances of hreflang. And, we will show you how to identify the uncommon issues with international SEO implementation.

Speaker: Billie Geena Hyde, Learning and Development Manager, SALT.agency

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Teaser: Advanced Budget Strategies

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Speaker: Mark Irvine, Director of Paid Media, SearchLab

Teaser: The Art of Visual Storytelling

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We are on day two of SMX and you heard plenty of sessions on the tactics – so it is about time to get creative. You are not the creative type? Prefer to leave the visuals to the arty type of people. You are missing a huge chance to connect with your customers, and we are going to change that. Paddy and Grant are here to help us unleash our creativity. They have been coaching teams around the world in the art of Visual Thinking, the power of persuasion, creative storytelling and the science of creativity for many years. Their knowledge becomes even more important as automation is dominating our marketing today. It doesn’t matter if you work in B2B or B2C, this session will you find your own creativity (we all have it – think back to your childhood), understand what makes your customers tick, and connect visuals to the science of persuasion – all this and more will help you not only to do better marketing, but also communicate more efficiently with your creative team. Above all, it is going to make your job a lot more fun!

Speakers: Pardeep Dhanda, Head of Agile Practices, QA Limited and Grant Wright, Chief Doodler, Visual Jam Ltd

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Teaser: Was jeder über das Metaverse wissen sollte

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Was steckt wirklich hinter dem Hype? Wie ist der Status Quo? Und was sollte jeder wissen – egal ob er an die Zukunftsvision eines Metaverse glaubt, oder nicht. Dieser Vortrag richtet sich an alle, die bislang wenig mit Metaverse, Web3 und XR zu tun hatten. Er fasst die wichtigsten Punkte zusammen und gibt Hinweise darauf, wo die Entwicklung hingehen könnte – und ab wann bestimmte Themen für jeden im Online-Business relevant werden.

Speaker: Falk Ebert, Marketing und Innovation Consultant

Teaser: An If This Then That Guide To How To Work With PPC Automation

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We live in a highly automated world, and brands previously limited by data volume are now being empowered to embrace automation as much as enterprise marketers. Yet with this democratization of automation come new risks: conversion tracking efficacy, budget constraints, and brand standards. In this data backed and action item oriented session, you will learn: How to decide when to lean fully into automation, share the work, or own for bidding, targeting, and creative; Understanding when to bring automation in and when to save it in different stages of an ad account including data acquisition, optimization, and scale; Data on how different automations perform and how to assess their success for your business. This session is designed for in-house and agency alike, so you can create your own path to automation success in your PPC campaigns.

Speaker: Navah Hopkins, Evangelist, Optmyzr

Teaser: Datenschutzkonformes Tracking mit Server Side Tagging

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„Google Analytics ist illegal!“
„Facebook Tracking funktioniert nicht mehr ohne API!“
„Consent Mode ist die einzige Lösung!“

Marketer stehen angesichts der verwirrenden Meinungen und Meldungen zur Datenschutzkonformität zwischen den Fronten: Hohe Datenschutzanforderungen und mögliche Bußgelder auf der einen, der stetig steigende Bedarf an qualitativen Analysedaten zur Marketing-Optimierung auf der anderen Seite. Mit dieser Session versuchen wir, dieses Dilemma aufzulösen. Wir klären u. a. die Fragen: Wie schon das Laden einer Datei vom falschen Server illegal sein kann; warum „cookieless“ Tracking keine Lösung ist und ohne Consent nichts geht; welche Daten Du aktuell falsch erhebst und wieso das Google Analytics-Standardsetup gefährlich ist und du Google nicht blind vertrauen solltest. Martin und Justus erklären dir die Methode, die sogar von europäischen Datenschutzbehörden empfohlen wird: Server Side Tagging ist der beste Weg, deine Datenerhebung wirklich selbst zu steuern, anstatt Informationen unkontrolliert an Google, Meta oder TikTok zu senden. Nach dem Vortrag wisst ihr, wie ihr euer Tracking-Setup und euer Team aufbauen müsst, um den Anforderungen von Datenschutz und Datenqualität zu entsprechen.

Speakers: Justus Blümer, Web Analytics & Marketing Tech Freelancer and Dr. Martin Schirmbacher, Specialist Lawyer for IT Law, HÄRTING Rechtsanwälte

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Teaser: Technische SEO E-Commerce Challenges

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Wie kann man die Filter- und Facettierte Suche richtig lösen? Wie optimiert man Kategorieseiten und wie geht man am besten mit Produktvarianten um? Wie sollte man das Thema Pagination angehen und wie kann man die Indexierung so monitoren, dass eine positive Beeinflussung möglich ist? Und, wie machen das eigentlich die großen Shops? Wenn du die Antworten wissen willst, dann darfst du diese Session mit Stefan nicht verpassen. Für unsere Kick Off SMX E-Commerce Session hat er sich im Vorfeld durch die größten Shops gecrawled und präsentiert euch hier exklusiv die Lösungen.

Speaker: Stefan Vorwerk, Head of SEO, ABOUT YOU

Teaser: The Rise of AI: Beyond the Theory – Tools, Use-Cases & More

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In the last 12 months, AI has been one of the most discussed topics in the performance marketing world. Tools like Jasper and DALL-E have dominated the conversations of many online marketers, and it seems, at least since the introduction of Open AI’s ChatGPT, there is almost no avoiding artificial intelligence. Companies are feverishly searching for meaningful uses for it – but what does AI actually mean for SEO, and for Google? AI: is it blessing, a curse, or is it a bit of both? Bastian will guide you clearly and concisely through the theory and, as usual, he will be bringing along plenty of practical examples. Getting started and using generative AI will feel (more) easy in no time!

Speaker: Bastian Grimm, CEO & Co-founder, Peak Ace AG

Teaser: Designing for Robots, Market to Humans

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Your website has to satisfy robots and algorithms while persuading your visitors – this is not new. But since search engines have moved from understanding signals to complex interactions, design elements have become more important to achieve this goal. SEO is what draws users to your site, but a great design is what keeps them in there. And yes, you guessed it: Engagement is the key. Just look at the difference between GA3 and GA4. So, how do you engage? It’s all in the design. In this session, Ana will show you the key design elements needed to market to humans while satisfying the robots and algorithms.

Speaker: Ana Fidalgo, Conversion Designer, SiteTuners

Search Marketing Expo Munich 2023

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Competing Effectively in a New Era – Search Marketing in Challenging Times

It is not a phase or simply a crisis that will pass. We are at the beginning of a new era. We understand resources are limited, budgets are not endless, and challenges have increased. As a result, we need to become much better at what we do. We need to stop wasting resources, budget, and time. And, more than ever, we must understand our customers – because they have changed too.

SMX delivers exactly this. Choose from over 60+ sessions covering SEO, PPC, Data & Analytics, UX, Content and other online marketing topics. Every session is focused and precise and you will walk away with the tactics, strategies, and tools to equip you to deliver on your mission in the new era we are entering.

You will learn from and discuss with 70+ speakers, 1000+ attendees, coming from all over the world. Our conference program runs over two days with up to six parallel tracks that allow you to choose relevant topics for your business. Inspiring keynotes, numerous networking opportunities and pre-conference workshops and Inhouse SEO events will ensure that your limited time and budget is spent effectively and wisely.

If there is one conference, you can’t afford to miss in 2023 – it’s SMX Munich!

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Teaser: SEO Finetuning 2023: Das kompakte Google-Update

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Von Google kommen immer wieder wichtige Neuerungen, die euch ohne SEO-Kurskorrektur organischen Traffic kosten oder die ganz neue Möglichkeiten für die organische Suche bieten. In dieser Session geht es um wichtige Google-Updates (Product Reviews, FAQ, Helpful Content …), Umstellungen und Neuerungen in der Google Search Console, Änderungen beim Markup (z. B. Product Pros/Cons), das neue „About this Result“ – und natürlich um viele andere Themen. Die konkreten Themen werden immer den aktuellen Entwicklungen entsprechend angepasst. Christian und Markus zeigen in dieser Session, was jeder SEO – egal wie erfahren – wissen muss, und wie Unternehmen damit umgehen sollten.

Speakers: Markus Hövener, Founder and SEO Advocate, Bloofusion und Christian Kunz, Blogger, SEO Südwest

Teaser: The Keyword Match Type Conversation Revisited

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Sometimes, you get so comfortable with different Google Ads strategies, it’s hard to recognize when it’s time to revisit, or even let go. So let’s take a step back. How have automation and new campaign formats such as Performance Max changed the conversation? What is the winning keyword match type strategy and how has Google changed the way match types work? Broad match especially has been ignored by practitioners for a long time, but it’s now an important part of a successful program. But when is broad too broad, and is your micromanaging thrill forever gone? What are the best strategies: dropping exact or phrase match or creating exhaustive keyword exclusion lists (a.k.a. negative lists) or something else? Pauline is here to give you the answers.

Speaker: Pauline Jakober, Founder & CEO, Group Twenty Seven

Teaser: The Lost Art of Natural Linking

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When „getting the link“ is both your starting point and the primary objective, you risk half-baking everything in between, ultimately undermining both the quality and the value of that link. In this session, Dan will do his best to make you un-learn what you know and set the path for practicing good link habits that are beneficial for both SEO and the users. Learn how to eliminate lazy, unimaginative, SEO-centric thinking and start linking like a normal human being.

Speaker: Dan Petrovic, Director, DEJAN Marketing

Teaser: Change is Inevitable; Progress Takes Work: Reinvent and Future-Proof Your Content Strategy

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People can’t get enough of content. We consume more and more of it. Across more and more places. Through content, we’ve built brands, turned mortals into myths, shaped cultural trends and swayed public perceptions. And in an era of human-generated, user-generated and machine-generated content, there’s never been a more exciting time to be a content marketer. But beneath those heady changes, we regularly see marketers pour time and effort into content only to end up disappointed by the results.

Content marketing has lost its way, lost focus on customers, and turned into a factory assembly line. Create. Publish. Repeat. And hope. We can’t afford to go on like that. As platforms become increasingly saturated, prices and competition shoot up. Mistakes are increasingly costlier to make. And more difficult to recover from. To succeed in the highly competitive creator economy of today and the future, content marketers need to rethink their approach or go the way of the dinosaurs.

In her keynote, Purna will shine a light on the common – but costly – mistakes even the best marketers make. And show you how to reinvent and future-proof your content strategy by rooting it in the most timeless element of marketing: human behaviour.

Speaker: Purna Virji, Author, LinkedIn

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Teaser: Architecting 3D content: what video structuring can teach us about the metaverse SEO

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The metaverse is coming, and it is about time to get ready. Applying computer vision logic to video structure helps with content distribution on YouTube Shorts. This is true if the content is carefully developed by using computer vision principles. More than 90% of the likes and views can come as a result of YouTube search features because their algorithm comprehends video content better with the help of advanced 3D optimization strategy. In this session, Emilija will show you what video structure is teaching us about 3d content & metaverse SEO. So you will be well prepared for what is to come in the near future.

Speaker: Emilija Gjorgjevska, Mar-Tech Engineer, MediaMarktSaturn Tech & Wordlift

Teaser: Playing Into Google’s AI Monopoly

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RankBrain, neural matching, BERT, MUM are all influencing the way search is understanding and visualising information. How do your pages get greater visibility in search? Beyond understanding how it works for query and content language, this talk tackles how you can influence pages from a technical perspective to leverage not just ranking on the first page for blue links but for different search result types and displays.

Speaker: Nik Ranger, Senior Technical SEO Specialist, Dejan Marketing

Teaser: SEO & UX Playbooks – Die unterschätzte Ressource für Portale und Shops mit komplexen Produkten

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Es ist für SEOs höchste Zeit, sich mit den UX Playbooks zu beschäftigen. Insbesondere wenn es darum geht, komplexe Produkte online zu vermarkten und eine erfolgreiche Customer Journey viele kleine, informierte Entscheidungen voraussetzt. Denn nur das Zusammenspiel von SEO & UX schafft eine klare Zielgruppenführung vom Snippet bis zur Conversion. Aber das ist leichter gesagt als getan. Wo liegen bei diesen beiden Disziplinen die Überschneidungen der Zuständigkeiten, die unterschiedlichen Verantwortlichkeiten und welche Synergien ergeben sich daraus? In dieser Session zeigt euch Nina, wie erfolgreich Portale und Shops sein können, wenn SEO & UX im Schulterschluss arbeiten. Ihr seht, wie ihr Nutzende in nachvollziehbaren Schritten – ähnlich wie beim Warenkorb Prinzip, nur eben vor dem Login-Bereich – über verschiedene Landingpages hin zur Conversion führt und wie diese Verständlichkeit eure Conversion Rates deutlich erhöhen wird.

Nina Roser, Head of SEO, fischerAppelt

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Teaser: Zielgerichtete Kampagnenoptimierung durch die Vervollständigung der Customer Journey in GA4

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Speziell im B2B-Bereich passieren die wenigsten Transaktionen online über den Onlineshop – sondern „offline“ via Email, Telefon, etc. In diesem Vortrag zeigt Michaela einen möglichen Weg, wie man über das Google Analytics Measurement Protokoll Transaktionen, die offline generiert werden, in Google Analytics einspielen und dadurch die Customer Journey vervollständigen kann. Das Ergebnis: Geniale Cross-Channel-Analysen. Wirklich spannend wird es aber dann, wenn die offline Daten auch in Google Ads für die Kampagnenoptimierung auf ROAS genutzt werden – und für ein noch zielgerichteteres Targeting.

Michaela Linhart, Digital Analytics Consultant, ANALYTICSkiste.blog

Teaser: Gathering Trustable Data in a Post Third-Party Cookies World

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The final elimination of third-party cookies is coming. The good news is that search marketers can take steps to ensure they are prepared for the next stage of the evolution of digital advertising. In this session, Lars will show you different workarounds to still be able to gather data with your digital marketing activities without third-party cookies. You’ll receive tooling and tips to adjust to the new situation where third-party cookies are gone, and he will also bring test results from Display campaigns where third-party cookies were not used.

Teaser: Thought Leadership Content für SEO

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Expertise, Autorität, Trust – das sind die zentralen Qualitätskriterien von Google. Aber wie erreicht man das? Indem man Thought Leadership Content entwickelt. Der Schlüssel zum Erfolg liegt dabei in der Formatentwicklung, wie VordenkerInnen im Markt beweisen. Sie nutzen Websites, Newsletter, Podcasts, YouTube und LinkedIn. Dort entwickeln sie spezifische Formate. Was zeichnet diese Formate inhaltlich aus? Was macht sie so erfolgreich? Und wie zahlt Thought Leadership Content auf SEO ein? Das zeigt Benjamin in dieser Session. Er erklärt an Beispielen, wie Thought Leadership Content funktioniert. Und zeigt, wie man selbst Formate entwickeln und umsetzen kann.

Speaker:
Benjamin O’Daniel, SEO & Content Consultant, Jaeckert & O’Daniel Onlinemarketing

Teaser: How SEOs Can Take a Key Role in Product Management?

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SEO can and should play a key part in the product development process, from Product Discovery to Product Delivery. This is Vanda’s firm belief. Improving the product in order to satisfy not only the search engine but most importantly the user is good for everybody, including you, as in the SEO field we often struggle with resource constraints. So let’s look at a product led approach, backed up with data and user testing, that makes SEOs builders. Vanda will take you through some cases at Ladenzeile, including a Second Hand Landing Page, New Main Menu and New Item Cards. See for yourself how this approach can help on so many levels such as internal linking purposes, better UX, triggering Design, User Engagement KPIs and so much more.

Teaser: Wie sich SEA und SEO Performance sinnvoll unterstützen: Team Paid & Organisch bei der Allianz Kfz-Versicherung

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Wenn SEO und SEA besser zusammenarbeiten, hilft das der gesamten Performance. Das ist nicht neu und wurde auf der SMX schon oft besprochen. Aber Larissa, SEA, und Sandrine, SEO bei der Allianz haben das Thema gemeinsam auf ein neues Level gehoben. Über die für die Versicherungsbranche wichtigsten Monate haben sie die SEA und SEO Performance des Versicherungsproduktes „KFZ-Versicherung“ gegenübergestellt. Organische und Paid Keywords, sowie die Landingpages wurden akribisch analysiert. Auf die spannenden Ergebnisse dürft ihr euch in dieser Session freuen. Ihr lernt u.a. welche Art von SEA-Kampagnen SEO am meisten beeinflusst, wie ihr die SEO Keywords findet, die auf jeden Fall auch für SEA genutzt werden sollten und wie ihr all das Wissen für die Zukunft sinnvoll nutzen könnt.

Teaser: Hans Kronenberg | Interne Suche (Site Search) – die vernachlässigte SEO Superpower

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Chefkoch gehört zu den 10 größten SEO-Gewinnern (Sistrix: Platz 6) des letzten Jahres. Das Erfolgsgeheimnis dahinter ist die verbesserte Site Search. Die interne Suche wird in den meisten Unternehmen sträflich vernachlässigt und das, obwohl hier mit das größte ungenutzte Erfolgspotenzial schlummert. Aus SEO-Sicht ist die interne Suche sogar dreifach interessant: zum einen lernt man dabei mehr wie Google zu denken, wenn man selbst eine Suchmaschine konfigurieren und die Herausforderungen lösen muss, vor denen auch Google steht. Zum anderen kann man damit den Mehrwert des Content-Angebotes deutlich erhöhen und so auch seine Rankings bei Google steigern. Und drittens hat man die Chance, dass die Nutzer direkt auf der eigenen Plattform suchen und nicht bei Google, wenn denn die Qualität stimmt. In dieser Session gibt Hanns euch Einblicke, wie er und sein Team bei Chefkoch eine neue interne Suche aufgebaut haben und damit die CTR alleine um über 30 % gesteigert wurde. Ihr lernt u.a. über welche wichtigen Kennzahlen ihr euch dabei Gedanken machen solltet, welche Konfigurationen ihr testen solltet und wie man Nutzersignale für das Ranking nutzen kann.

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Teaser: Roland Fink & Robert Seeger | Kein Ende der Arbeit – aber Veränderung ohne Ende

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Über Kultur-Wandel und Sinn-Suche als Erfolgs-Formel

Das Motto für 2022 muss lauten: Aufwachen statt Wachstum und aufstehen statt aussitzen – es wird Zeit für nachhaltige Veränderung in der Unternehmens-Kultur.: Denn heute musst du mehr bieten als frisches Obst, Einhorn-Pölsterchen und eine Rutsche um attraktiv zu bleiben. Echte Werte und eine klare Haltung sind die Schlüssel-Bausteine im Employer-Branding und im Zentrum stehen immer die Bedürfnisse der Menschen.

Egal wie groß oder klein, wie etabliert oder neu ein Unternehmen sein mag, mit den richtigen Werten kannst du abheben! Wir zeigen dir wie auch du mit deinem Unternehmen Sinn stiftest, die besten Mitarbeiterinnen findest und glücklich machst und dabei noch wirtschaftlichen Erfolg hast.

Niceshops ist einer von Österreichs führenden Onlinehändlern und so etwas wie ein Shooting Star unter den E-Commerce-Unternehmen. Nachhaltigkeit, soziale Verantwortung, regionale Wertschöpfung, bester Arbeitgeber im Handel in DACH – für all das steht das Unternehmen. Klingt gut? Ja klar, aber wie machen die das eigentlich? Roland, Gründer und GF von niceshops und Robert Seeger bekannt für sein innovatives Denken und erfahrener Aufrüttler klären auf.

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Robert Seeger | Wünsche an die Digitalbranche

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Teaser: Robert Seeger & Roland Fink | Über Kultur-Wandel und Sinn-Suche als Erfolgs-Formel

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Kein Ende der Arbeit – aber Veränderung ohne Ende.

Das Motto für 2022 muss lauten: Aufwachen statt Wachstum und aufstehen statt aussitzen – es wird Zeit für nachhaltige Veränderung in der Unternehmens-Kultur.: Denn heute musst du mehr bieten als frisches Obst, Einhorn-Pölsterchen und eine Rutsche um attraktiv zu bleiben. Echte Werte und eine klare Haltung sind die Schlüssel-Bausteine im Employer-Branding und im Zentrum stehen immer die Bedürfnisse der Menschen.

Egal wie groß oder klein, wie etabliert oder neu ein Unternehmen sein mag, mit den richtigen Werten kannst du abheben! Wir zeigen dir wie auch du mit deinem Unternehmen Sinn stiftest, die besten Mitarbeiterinnen findest und glücklich machst und dabei noch wirtschaftlichen Erfolg hast.

Niceshops ist einer von Österreichs führenden Onlinehändlern und so etwas wie ein Shooting Star unter den E-Commerce-Unternehmen. Nachhaltigkeit, soziale Verantwortung, regionale Wertschöpfung, bester Arbeitgeber im Handel in DACH – für all das steht das Unternehmen. Klingt gut? Ja klar, aber wie machen die das eigentlich? Roland, Gründer und GF von niceshops und Robert Seeger bekannt für sein innovatives Denken und erfahrener Aufrüttler klären auf.

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Workshop Full Teaser: Advanced Google Ads Workshop (Virtual)

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Teaser: Stephan Walcher | Do It Yourself Site Audit mit der Google Search Console

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Die Google Search Console liefert viele nützliche Daten und Insights über eine Website und gehört zu den ersten Tools die SEOs nutzen, um eine Webseite zu analysieren. Erfahre in dieser Hands-on Session wie du die Reports und die API nutzen kannst um versteckte Potentiale, Fehler und viele nützliche Informationen erhalten kannst. Und für die Probleme, bei denen die Google Search Console an ihre Grenzen stösst, bekommt ihr von Stephan zusätzlich Empfehlungen für andere nützliche Tools.

Teaser: Lily Ray | An Overview of Recent Google Algorithm Updates

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What Changed & How to Respond

Google launched a variety of confirmed and unconfirmed algorithm updates in 2021, which created major fluctuations in rankings and changes in the appearance of the search results. Learn about the major updates that took place in 2021 and early 2022, the impacts these updates had on Google’s results, and the best SEO strategies your site can use to earn top performance in 2022

Workshop Teaser: Marcus Tandler | HandsOn SEO

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Das Hands-on SEO Seminar mit Marcus Tandler ist eine einzigartige Möglichkeit einem erfahrenen Top SEO einen ganzen Tag lang über die Schulter zu blicken.

Interessierte Teilnehmer können vorab Ihre Webseite einreichen. Alle vorab eingereichten Webseiten werden im Seminar LIVE einem ausführlichen SEO Audit unterzogen. Hierbei bleibt die Perspektive stets “über die Schulter”, so dass die Seminarteilnehmer jeden Schritt mitbekommen und genau sehen können wie mit verschiedenen Tools hands-on gearbeitet wird. Neben OnPage und technischem SEO wird selbstverständlich auch der OffPage Bereich eingehend behandelt, vom Backlink Audit bis hin zu Tipps zu Tricks für die Ideenfindung und praktische Durchführung von erfolgreichen Content-Marketing Kampagnen.

100% Praxis. 100% SEO!

Seminarinhalt:
Google Search Console Deep Dive: Wie man effektiv mit den Daten der Search Console arbeitet
Effektive Recherche:
Ideation Process
Competitive Research
Keyword- und Themenanalyse
Content Curation
Link-Prospecting
Influencer Research
WDF*IDF im praktischen Einsatz
Diverse Tools im Live-Einsatz:
Ryte
Searchmetrics
Sistrix
LinkResearchTools
SimilarWeb
Moz
SEMRush
Zielgruppe:
Erfahrene SEOs, die sich neue Impulse für die tägliche SEO Arbeit wünschen.
SEOs, die in einer SEO Agentur arbeiten und sich Tipps und neue Anregungen für die Arbeit an SEO Audits wünschen.

Sicher dir deinen Workshopplatz rechtzeitig. Die Teilnehmerzahl ist limitiert!

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Teaser: Marcus Tandler | SMX München Virtual – „Die europäische Leitkonferenz“

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Teaser: Markus Hövener | Content für Shops: Welche Inhalte wirklich SEO-Ergebnisse bringen!

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Ein Shop-Blog ist schnell mit Inhalten gefüllt. Aber das hat dann leider keinen positiven Effekt – weder auf Rankings, noch auf Backlinks. Basierend auf der Analyse großer deutscher Onlineshops geht es in dieser Session um die positiven SEO-Effekte von Shop-Content. Mit welchen starken Inhalten und welchen Formaten wurden gute Backlinks generiert? Welche Beitragsarten sorgen dafür, dass viele relevante Besucher die Inhalte auch in den Suchergebnissen finden? Oder mit anderen Worten: Wie muss Content aussehen, damit er jeden Cent in Bezug auf die organische Reichweite wert ist?

Teaser: Frederick Vallaeys | How to optimize RSAs, the only ad format here to stay

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Whether you love or hate responsive search ads, they are the only text ad format Google will support after expanded text ads are retired later in 2022. What’s the strategy that can help you deliver great results from RSAs? Join Fred Vallaeys, CEO of Optmyzr, to learn what the data from the analysis of thousands of advertisers teaches us. He’ll answer such questions as: Can you improve performance by pinning ad components? Does A/B testing still matter when RSAs effectively A/B test between their elements? Does Google favor ads that don’t use pinning? How much variation in headlines improves results the most? What is the impact of using keyword insertion, ad customizers, countdowns or location insertion? and more. Ultimately, we’ll set you on your way to make the transition from ETAs to RSAs as smooth as possible. After this session, you’ll be able to create a strategy for RSAs, test what works now before ETAs go away, and you will understand which elements increase performance.

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