Advanced Google Ads Workshop
Navah and Frederik will cover:
Keywords & Negative Keywords
– Strategies for identifying and adding negative keywords based off of search terms as well as proactive negatives.
Automation in Google Ads
Audiences
– Using ad network audiences vs first party audiences
– Building customer personas and understanding how ad network audiences allow you to reach those personas
– Remarketing strategies in a privacy first world
Performance Max Campaigns
– Overview of Performance Max campaigns and how their rules of engagement work in relation to stand alone campaigns.
– Best practices for ecommerce and lead gen
– How to gain reporting and strategic insights from them with and without coding.
Bidding & Budgeting
– Advanced bidding strategies
– Allocation of budgets across campaigns
– Budget pacing strategies when using smart and non-smart campaigns
Reporting
– Navigating data modeling and privacy first restrictions in attribution
– Using Google ad metrics for optimization guidance vs KPIs
– Conversion tracking updates complete with how and when to use conversion values in non-ecomm accounts
The Power of AI in Google Ads
– How AI is changing the advertising landscape
– Tools and techniques powered by AI
– Practical applications in your campaigns
Q&A and Ad Network walk throughs
Über die Workshopleiter:
Frederick Vallaeys war 2013 Mitgründer von Optmyzr. Als ehemaliger Google-Führungskraft und einer der ersten 500 Mitarbeiter des Tech-Giganten verbrachte Fred Vallaeys fast 10 Jahre damit, das Produkt AdWords (jetzt Google Ads) zu verwalten und zu propagieren und ist vor allem für seine Arbeit am Quality Score bekannt. Fred ist ein hochrespektierter Sprecher zu den Themen PPC-Kontoverwaltung, Automatisierung und Skripte. Er ist zudem auf Platz 4 des endgültigen Branchenrankings von PPC Hero, der 25 einflussreichsten PPC-Experten des Jahres 2020 gelistet.
Als Veteranin der digitalen Marketingbranche und „Top 25 PPC Expert“ begann Navah 2008 als SEO und wechselte 2012 zu PPC. Sie trägt häufig zu Blogs/Webinaren von SEJ, SEL, SEMrush und WordStream bei. 2019 wurde sie Gründungsmitglied der Paid Search Association, einer Gruppe, die sich der Förderung der nächsten Generation von PPC-Praktikern widmet und als Ressource für alle Praktiker dient, von der sie lernen und die sie mit der Community teilen können.