Konferenzprogramm

2. und 3. April 2019

  • Bis zu sieben parallel laufende Themen Tracks (SEO, SEA, Advanced, Mobile, Content, AI@Work u.v.m.)
  • Networking mit Top-Experten aus der ganzen Welt
  • Cutting Edge Taktiken und Strategien
  • Jede Session hat umsetzbare Inhalte und Inspiration

Die ersten Sessions der SMX München 2019 sind bereits bestätigt.

Die Zeiten sowie die genaue Reihenfolge der Sessions wird noch bekannt gegeben.

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Die vier Reiter der Web-Marketing-Apokalypse

Rand Fishkin

Founder

SparkToro

Natürlich ist es nicht das Ende allen Web-Marketings, aber vier mächtige Kräfte schließen sich gerade zusammen und das hat Konsequenzen: wie wir unsere Arbeit in den letzten zehn Jahren angegangen sind vs. wie wir im kommenden Jahrzehnt arbeiten werden, wird sich radikal verändern. Google schränkt die SEO Möglichkeiten drastisch ein, Facebook beendet Referral Traffic, die Werbewirkung nimmt stetig ab, der Wettbewerb jedoch nimmt stetig zu – unsere „Best Practices“ der 2010er Jahre sind heute nichts mehr wert. In dieser Präsentation wirft Rand einen Blick über den Horizont hinaus und zeigt euch, welche neuen Taktiken und Strategien sich aus den Trümmern entwickeln und was wir wissen müssen, um auch in den kommenden Jahren nicht in der Masse zu versinken, sondern uns hervorzuheben.

Hacking Google: Improving your SEO by Thinking Like a Hacker

Tom Anthony

Head of R&D

Distilled

Tom has long been fascinated with how the web works… and how he could break it. In this presentation, Tom will discuss some of the times that he has discovered security issues in Google, Facebook and Twitter. He will talk about compromising Search Console so that he could look up any penalty in the Manual Action tool, and how last year, after he discovered a major bug that let him rank brand new sites on the first page with no links at all, Google paid him a reward for his ethical research. Tom will show some of the ways that thinking like a hacker can be applied to improving your SEO, from understanding quirks of how Googlebot works, to ways to novel analytics gathering.

The Latest & Greatest In Online Ads: New AdFormats, Update, Responsive Ads and more

Brad Geddes

Head of R&D

Big Theory

Samantha Noble

MD & Founder

Biddable Moments

Google has been steadily evolving its platform, has now launched responsive search ads (still in beta) and is talking about launching yet another new ad format (another headline). If that happens, then we might be back towards the ETA like discussions with how ads are structured and tested in a responsive / 3rd headline world and the debate over hand written ads vs responsive ones. In this session, you’ll explore the changes, ensure you are up to date and get the tactics you need to maximize the performance of your campaigns.

Advanced Tactics for YouTube Ads

Joe Martinez

Director of Client Strategy

Clix Marketing

Investment in video advertising is growing rapidly, particularly on mobile. With more options to grab audience attention on more channels, brands and performance advertisers with all types of budgets are seeing the power of digital video ads. And while YouTube may not lead to immediate, direct return, it will help boost your brand perception (if your initial targeting is precise) and grow awareness to drive future searches. In this session attendees will learn how they can do so much better than basic remarketing and reach significantly higher engagement rates. Joe will show you how to effectively invest in visual media, segment audiences, what type of video content works for which type of audience (at which place in the funnel), how to effectively target competitor audiences on YouTube as well as new, custom interest audiences.

GSC Rebooted – alles, was du über die neue Search Console wissen musst

Markus Hövener

Founder

Bloofusion

Stephan Walcher

Team Lead SEO Consulting

One Advertising

Die Google Search Console ist ein extrem umfangreiches Hilfs- und Optimierungstool, das bereits seit Jahren von Webmastern eingesetzt wird. Egal ob es um Einstellungen an Webseiten oder Apps, Statistiken oder auch Warnungen bei unnatürlichen Backlinks geht. Wer die GSC sinnvoll einsetzt, dem steht ein effektives und kostenloses Tool zur Verfügung. Inzwischen gibt es ein komplett überarbeitetes GSC mit neuen Search Performance Daten, Index Coverage, AMP-Status, Reports zu Stellenausschreibungen und vielen anderen leistungsstarken Funktionen. In dieser Session zeigen wir euch alles, was man über die neue Search Console wissen muss, wenn man jahrelang die alte benutzt hat. Aber auch GSC Neueinsteiger nehmen hier wertvolle und sofort umsetzbare Informationen mit.

Web Performance Madness: Going for Super-Speed Around the Globe

Bastian Grimm

President Organic Search

Peak Ace AG

Especially in a mobile-first world, fast loading websites are of outmost importance. Unfortunately, it has become really hard to measure performance as it also depends on your mobile device’s CPU amongst other factors. Also, Google has been very vocal about anything web performance in the last years and is pushing hard to innovate repeatedly. But performance is so much more! User satisfaction should be the main goal because expectations are clear: You’ve got two seconds maximum to deliver, so make it count. During his talk Bastian will be walking you through various advanced topics around web performance optimisation to make any website really, really fast. After that Bartosz will tackle the technical problems you need to solve if you want to ensure Java Script, which is used by 94% of all websites is working FOR and not AGAINST you to enable top notch user experiences.

Migration Best Practices

Bastian Grimm

President Organic Search

Peak Ace AG

Patrick Stox

Technical SEO

IBM

Are you planning on switching to HTTPS, introducing a new CMS, changing hosting providers or relaunching your templates? Many things can go wrong, and most of the consequences are severe – but we’ve got you covered! In this session, Bastian Grimm will share hands-on advice on how you should plan a migration, as well as how to avoid the most common problems. In addition, you will learn from Patrick about the special challenges you are facing when the migration is based on M&A, user- as well as domainname/brand name change. Attend this session, and you will be well – equipped for one of the biggest SEO challenges.

Dekonstruktion, Kreation und Einsatz von gutem Content mit Hilfe von Daten

Marcus Tober

CTO and Founder

Searchmetrics GmbH

Content, und nicht die Daten, sind der Engpass der Zukunft und werden die Hauptursache dafür sein, dass Unternehmen scheitern. Heute geht es nicht mehr darum, guten Content zu erstellen, sondern den richtigen Content, zur richtigen Zeit, der richtigen Audience anzubieten. Daten, die dabei helfen könnten, gibt es mehr als genug. Die Herausforderung ist, welche Daten man für was nutzen sollte und wie man die Creatives aus ihrem Journalismus-Lebensraum lockt und für eine Welt begeistert, in der Themen wie Targeting und Daten auf der Tagesordnung stehen.

Qualität vor Quantität? Human versus Machine? Ein Blick in die Blackbox der Automatisierung von Google Ads

Oliver Greifenstein

Head of Operations

Smarter Ecommerce

Oliver Zenglein

Geschäftsführer

SEM Boutique

Google drückt seine Google Ads Produktstrategie mit Fokus auf Automatisierung von Bidding, Targeting und Creative-Erstellung weiter mit großem Druck in den Werbemarkt. Daten, welche bisher die Grundlage für die Optimierung waren, sind bei vielen Kampagnentypen nicht mehr einsehbar. Das bedeutet Kontrollverlust für die Werbetreibenden und schafft Unmut und Unsicherheit. Welche konkreten Tätigkeiten im Umfeld von Google Ads und Search Ads 360 können wir der Maschine überlassen und wo sollte der Mensch im Vordergrund bleiben und die Strippen ziehen? Welche Teile von Google Ads werden in Zukunft automatisiert werden bzw. wo werden die Eingriffsmöglichkeiten weiter eingeschränkt? In dieser Session beleuchten wir den Status Quo zum Thema Automatisierung bei Google Ads, blicken in die nahe Zukunft und geben euch konkrete Handlungsempfehlungen mit auf den Weg.

A Large Scale PPC DIY Process

Rasmus Porsgaard

CTO and Founder

Holidu

With destinations all over the world, 21 domains and 20 million keywords per domain holidu, a vacation rental platform, has to balance their PPC efforts on a large scale.
How do you manage all the information without getting lost? Holidu built their own tool to generate campaigns, keywords and ads as well as do bidding and analytics. Rasmus will share the key learnings from the process – the importance of structure, the mix of ‘general rules’ and attention to details and the resource commitment. The learnings can be applied no matter if you manage few campaigns or plan on building your own tool for millions of Keywords.

Building the LEGO Search Strategy with Content Marketing

Luis Navarrete Gómez

Head of Global Search Marketing

Lego

If you really want to use your content efficiently, you must avoid silos. Today, users are active in so many different channels, and they want a coherent message. Easier said than done and if you have different Online Marketing teams in different countries, then it gets even more challenging. Luis will show how LEGO uses content efficiently across channels and across multiple countries, improving the search experience of users in different platforms and build a coherent strategy around a product.

Driving Inbound Links in the Age of Content

Ross Tavendale

Managing Director

Type A Media

Barry Adams

SEO Consultant

Polemic Digital

You create great content, you publish it, you get good links – everybody is happy… at least for a while. It won’t last! Today you must look at content as an asset for the future and find new and creative ways (beyond excellent writing) to win those links. In this session we will show you how to unearth and maximise hidden linkable assets to win new links, and examples of unusual content-driven link building tactics that go against the grain.

Recruiting 2020: Storytelling & Branding mit Social Ads

Yannick Lott

Business Unit Leiter & Creative Director

Torben, Lucie und die gelbe Gefahr (TLGG)

Recruiting – egal ob Azubis oder Data Scientists – ist eine der ganz großen Herausforderungen aller Unternehmen. Social Media bietet effektive Möglichkeiten, sowohl für langfristiges Branding als auch für den kurzen Zeitraum, in dem um Azubis geworben werden kann. Aber Social Advertising erfordert viel mehr als fein abgestimmte und zielgerichtete Kampagnen. Richtig gute Social Ads sprechen Menschen emotional an und schaffen über Storytelling eine Bindung. In dieser Session zeigt euch Yannick wie auch ihr Branding und Storytelling effektiv in Performance-Kampagnen packen könnt und ihr neue Mitarbeiter über soziale Netzwerke wie Facebook, Instagram und LinkedIn für euch begeistern könnt.

Von Mobile First zu AI-First – SEO heute!

Philip Klöckner

External Search Consultant

Rocket Internet

Google hat bereits 2017 angekündigt, künstliche Intelligenz in jeden Produktbereich unter dem Motto AI-First zu integrieren und es ist höchste Zeit, dass die SEO Branche sich den damit verbunden Implikationen stellt. Wie beeinflusst Machine Learning SEO bereits heute und wie sollten SEOs darauf reagieren? Welche traditionellen Rankingfaktoren sind von gestern, welche KPIs und Best Practices sind jetzt relevant und müssen wir unsere SEO Teams komplett neu organisieren? Diese und mehr Fragen beantwortet Philipp Klöckner und er gibt euch auch ein paar konkrete „Hacks“ mit auf dem Weg, die euch schon heute in Googles AI-First Welt helfen werden, eure Seite zu verbessern.

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