Success in international digital marketing is not just about translating your website and localising your content. It’s not just about technical expertise in geo-targeting or automation. It’s not simply reliant on processes across global teams.
It’s a combination of all of these factors, and more. Global search success comes from combining local, cultural knowledge and expertise with technical skills and robust efficient processes, whatever your business size or sector.
The International Search Summit takes these pieces of the jigsaw and puts them together. A range of expert speakers with diverse experience will share insights, tips and tactics across the key components of success global campaigns and leave you with a clear vision of how to take your international efforts to the next level.
The sessions at ISS will assume some level of knowledge of search practices and techniques, and they will focus on the specific challenges, considerations and tactics that impact international online campaigns.
„I very much enjoyed the ISS! Actually talking to people who know what you’re talking about when you mention hreflang-tags and geo-targeting was great. There was a sense of mutual interests that you don’t often come across in your daily work“
– Arne van Elk, RNW
„The International Search Summit exceeded my expectations. I was pleasantly surprised by the high professionalism of the speakers as well as the friendly atmosphere. This event has proven that the most valuable information doesn’t have to be presented by ‘Internet celebrities’. It was a pleasure for me to meet real thought leaders in multilingual search marketing“
– Martin Kura, Consultant
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Registrierung
International Opportunities and the Global Landscape
Gemma Houghton, Director of Marketing, Webcertain
International Customer Journey: Bridging the gap between online and offline
Daniil Kolesnikov, Deputy Head of B2B Marketing, Yandex
Kaffeepause
Managing Multinational Paid Search Campaigns
Mihai Irinel Popescu, Head of Performance Marketing, HotelsCombined.com
5 Top Tips for Running International PPC Campaigns
Robin Heintze, Gründer und Geschäftsführer, morefire
How To Achieve Digital Success in China : Wechat
Christina Xu, Senior Business Solutions Manager, Webcertain
Mittagspause
Geo-targeting and Hreflang
John Mueller, Webmaster Trends Analyst, Google
International Site Speed: A Complete Guide To Super-Speed Around The World
Bastian Grimm, Geschäftsführer und Mitgründer, Peak Ace AG
25 Tips for Effective Multilingual Website Optimisation
Jesse James Woods, SEO Analyst, Kayak
Kaffeepause
Culture and Strategy in International Search
Andy Atkins-Krüger, CEO, Webcertain
Final Q&A
Ende der International Search Summit München 2017
*Sessions und Referenten können sich gegebenenfalls ändern.
CEO
Andy Atkins-Krüger is the CEO of WebCertain Group, an international web marketing agency which brings together native speakers from countries around the world to provide a centralized hub for clients. It is one of the only agencies to focus solely on international projects and covers over 44 languages in-house.
Andy contributes regularly to publications and blogs on international search. He writes regular of blog.webcertain.com. He also speaks regularly at conferences around the world including SMX, SES, Eye for Travel, Click Asia Summit and PubCon. In addition,Andy is the Chair of the International Search Summit.
Spricht bei folgender Session:
Geschäftsführer und Mitgründer
Bastian Grimm ist ein erfahrener und weltweit anerkannter SEO-Experte und CEO von Peak Ace, einer Digitalmarketing-Agentur, die sich auf maßgeschneiderte Lösungen für Kunden in über 25 Sprachen spezialisiert hat. Mit über 20 Jahren Erfahrung in der Branche wurde Bastian für seine Beiträge zur Branche ausgezeichnet, darunter die Auszeichnung "Search Personality of the Year" bei den European Search Awards 2019.
Bastian ist davon überzeugt, dass es wichtig ist, die Sprache und Kultur eines Zielmarktes zu verstehen, um globale Zielgruppen effektiv zu erreichen. Er führt ein Team von Experten, die mit den jeweiligen Muttersprachen ausgestattet sind und maßgeschneiderte digitale Lösungen für Kunden bereitstellen können.
Die Mission von Peak Ace konzentriert sich darauf, einzigartige digitale Erlebnisse für seine Kunden zu schaffen. Die Agentur ist ein Experte für maßgeschneiderte Lösungen in den Bereichen digitale Strategie und KI und hat zahlreiche renommierte Kunden wie Airbnb, TUI und AutoScout24. 2022 wurde Peak Ace von verschiedenen Auszeichnungsgremien auf nationaler und internationaler Ebene als beste große integrierte Agentur ausgezeichnet.
Spricht bei folgender Session:
Gründer und Geschäftsführer
Robin Heintze ist Geschäftsführer des Online Marketing Spezialisten morefire. Das 80-köpfige, internationale Team aus sympathischen Spezialisten nutzt alle relevanten Kanäle im Online Marketing, um für die Kunden ein nachhaltiges Wachstum zu erreichen. Dazu werden durch die interdisziplinären Teams die Strategie und die verzahnte Umsetzung mehrerer Kanäle aus einer Hand geliefert. Zu den Kunden zählen B2B und B2C Unternehmen aus vielen verschiedenen Branchen und Ländern. Um Neukunden für die Kunden zu gewinnen, werden u. a. SEO, SEA, Content Marketing, Social Media, Display, Marketing Automation und Webanalyse eingesetzt. Aktuelles Online Marketing know how von den Experten finden Sie auf dem Agentur-Blog more-fire.com/blog
Spricht bei folgender Session:
Director of Marketing
Gemma Houghton has been working in international search for 5 years and leads WebCertain's marketing team. She is responsible for managing WebCertain's online marketing activities around the world as well as organising and programming the International Search Summit, which runs across Europe and the US. She contributes regularly to the multilingual-search.com blog and writes for State of Search. She has spoken on international search on various webinars and at conferences. Gemma holds a Professional Diploma in Marketing from the Chartered Institute of Marketing and a BA Joint Honours Degree in French and German.
Spricht bei folgender Session:
Deputy Head of B2B Marketing
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Webmaster Trends Analyst
John koordiniert als Webmaster-Trends-Analyst die Maßnahmen von Google Search Webmastern und Entwicklern. Er und sein Team verbinden die Google-interne Welt der Suchtechnik mit denen, die öffentliche Websites erstellen und optimieren. Gemeinsam tragen sie dazu bei, internen Teams ein Verständnis für das externe Web-Ökosystem zu vermitteln, und unterstützen Publisher bei der Erstellung großartiger Websites, die für Nutzer und Suchmaschinen gut funktionieren. John ist seit 2007 bei Google und arbeitet in Zürich, Schweiz.
Spricht bei folgender Session:
Head of Performance Marketing
HotelsCombined.com
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SEO Analyst
Kayak
Spricht bei folgender Session:
Senior Business Solutions Manager
Spricht bei folgender Session:
*Sessions und Referenten können sich gegebenenfalls ändern..