20.- 21. März 2018

ICM - Internationales Congress Center München

Achtung! Du betrachtes gerade Informationen der Search Marketing Expo – SMX München 2017! Zur Aktuellen Seite zurückkehren.

Referenten

SMX München
14.- 15. März 2017, ICM – Internationales Congress Center München


Jono Alderson
Jono Alderson

Principal Consultant

Distilled

Jono Alderson has over a decade of blended experience in digital marketing, with expertise in SEO, analytics, brand strategy, campaign strategy, lead generation, eCRM automation, conversation rate optimisation and web development – from defining the ‘big picture’ and strategic direction, right down to getting his hands dirty in the nitty-gritty technical detail. He’s worked with agencies, startups, household brands and FTSE 100 companies to define, support and deliver successful SEO, content, analytics and brand strategies at an international level.


Tom Anthony
Tom Anthony

Head of R&D

Distilled

Tom conceptualised DistilledODN, the first SEO split-testing platform available publicly, and leads team that are building it. He believes the platform could bring a new era of data-driven SEO. He does lot of research around technology trends and the future of search, and work with Distilled's consulting team to try and forecast the impact those trends will have on SEO and Digital Marketing.


Marc Aufzug
Marc Aufzug

Geschäftsführer

Factor-A


Thyge Backen
Thyge Backen

Cross - Device Specialist, Central Europe

Google Germany GmbH

Thyge ist als Cross-Device Specialist für Zentraleuropa. Zuvor war er Adwords Account Manager für die Entertainmentbranche in Dublin. Davor war er Media Buyer und Business Developer bei Bigpoint.


Christoph Baur
Christoph Baur

Geschäftsführender Gesellschafter

Bits & Passion

Christoph Baur ist Wirtschaftsinformatiker, SEO-Spezialist sowie Gründer und Geschäftsführer der Münchner Bits & Passion GmbH. Seit 1999 beschäftigt er sich mit Web Entwicklung und seit 2003 mit dem Thema Online Marketing. Sein Schwerpunkt liegt im Bereich Technical SEO und Strategieentwicklung.

Im März 2016 gewann er selbst als Head of SEO Consulting mit seinem Team bei Catbird Seat den SEMY Award für die beste SEO Agentur. Zudem hat er einen Lehrauftrag an der Hochschule Augsburg für das Fach Suchmaschinenmarketing.


Felix Benz
Felix Benz

Personalization Consultant

konversionsKRAFT (Web Arts AG)

Seit acht Jahren befasst sich Felix intensiv mit allen relevanten Bereichen des Onlinemarketings. Durch sein E-Commerce Studium an der FH Würzburg-Schweinfurt sowie den aktiven Austausch mit bekannten Onlinemarketing-Experten hat sich Felix in den letzten Jahren ein breites Wissensspektrum - vor allem in den Bereichen der Conversion Optimierung und Personalisierung - aufgebaut. Seit zwei Jahren ist Felix Teil von konversionsKRAFT (Web Arts AG), wo er seine Kunden als „Personalization Consultant“ bei der Implementierung und Bewertung individueller Personalisierungskonzepte berät.


Björn Beth
Björn Beth

Head of SEO

Ringier AG

Björn ist als Head of SEO im Schweizer Medienhaus Ringier verantwortlich für die News Portale der Blick Gruppe. Hier unterstützt er mit seinem Team den digitalen Wandel des News Rooms. Vor Ringier hat Björn als Head of SEO den grössten Schweizer Online Marktplatz ricardo.ch weiterentwickelt und hat somit vor allem Erfahrung mit grossen und komplexen Webseiten.


Raphael Bienz
Raphael Bienz

CEO

BlueGlass

Kreativität und Daten prägen die Digitale Marketing-Expertise von Raphael Bienz. Er ist Full-Stack Online Marketer mit internationaler Beratungs- und Projekterfahrung. Als CEO leitet er die internationale Agentur BlueGlass mit Sitz in Zürich, London und Tallinn strategisch und operativ. Das Agentur-Team von BlueGlass konzipiert, erstellt und optimiert preisgekrönte Content Marketing, SEO und PPC Kampagnen. Darüber hinaus ist Raphael Gastdozent an verschiedenen Schweizer Hochschulen und weltweit an Fachtagungen und Konferenzen engagiert.


Oliver Borm
Oliver Borm

Advanced Performance Lead

Google

Before joining Google Oliver advised some of the UK’s best loved brands, including Argos, BSkyB, HSBC and the John Lewis Partnership on their websites and digital marketing campaigns at boutique consultancy Logan Tod & Co. At Google Oliver works with product management and engineering on bringing the best of Google’s analytics products to customers and agencies across EMEA, specializing in web analytics as well as performance marketing campaign attribution and incrementality testing.


Franz Buchenberger
Franz Buchenberger

Geschäftsführer

WhatsBroadcast GmbH

Franz Buchenberger ist Geschäftsführer der WhatsBroadcast GmbH aus München - führender deutscher Anbieter von Messenger-Services und Chatbots. Franz Buchenberger absolvierte ein Studium der Informatik an der TU München, ehe er 1985 für zehn Jahre in der Software-Produktentwicklung bei der BMW-Tochter Softlab arbeitete. Ein Jahr in den USA bei den Partnern IBM, Novell und Microsoft brachten ihn dazu, sein eigenes Internet-Start-up in San Francisco zu gründen. Gefolgt von einem weiteren SaaS-Start-up war Franz Buchenberger als Geschäftsführer - mit Fokus auf Cloud-Technologien - bei Fujitsu tätig.

Roman Burdick
Roman Burdick

Chief Marketing Officer (CMO)

windeln.de

Roman Burdick verantwortet das Online Marketing von windeln.de. Bevor Roman Burdick zu windeln.de kam, war er viereinhalb Jahre bei dem Vermarkter United Internet Media GmbH tätig. Dort verantwortete er das Team Shopping Plattforms und Media Performance. Davor war er drei Jahre bei der PAYBACK GmbH als Leiter Produktmanagement/Online Marketing tätig. Zuvor baute Roman Burdick bei FriendScout24 alle Online Marketing-Kanäle auf. Nach seinem Studium absolvierte er ein Traineeship bei Yahoo Search Marketing. Roman Burdick hat an der University of Hertfordshire/Cologne Business School Media Business Administration studiert und ist gelernter Industriekaufmann. Roman Burdick lebt mit seiner Frau und zwei Kindern in München.


Christoph C. Cemper
Christoph C. Cemper

CEO

Impactana GmbH & LinkResearchTools GmbH

Christoph C. Cemper ist seit 2003 im Onlinemarketing tätig und als SEO und Linkbuilding-Experte gestartet. Aus dem Eigenbedarf an zuverlässiger SEO Software wurden die ersten Tools 2006 selbst entwickelt, welche die Basis für die LinkResearchTools bildeten, die 2009 erstmalig mit vier Modulen als SaaS Produkt veröffentlicht wurden. Durch laufende Weiterentwicklung und Verbesserung bietet LinkResearchTools heute insgesamt 21 Module und konstant dem Markt und Google angepasste Leistungsfähigkeit.
Als das berühmte Google Pinguinupdate dann 2012 die Regeln im SEO wieder verändert hat, wurde Link Detox als Software zum Finden von schlechten Links und Ursachen für Google Abstrafungen veröffentlich. Christoph trägt seit 2009 vor und hat 2011 auch erstmals den Prozess des „Linkrisikomanagement“ vorgestellt, eine Vorgehensweise die Linkaudits und das Proaktive Disavow von potentiell riskanten Links durchzuführen.
Im Jahr 2015 hat Christoph dann mit Impactana eine neue “Content Marketing Intelligence” Marketingsoftware vorgestellt, mit der Onlinemarketingexperten in der Ideenfindung und Influencer-Analyse unterstützt werden. Impactana bietet ebenfalls wieder einmalige Metriken und Techniken, die so in keiner anderen Software zugänglich sind.


Patrick Chardon
Patrick Chardon

Product Specialist Google Shopping, Central Europe

Google Germany GmbH

Patrick Chardon hat seit 2014 als Produktfeed-Experte bei Channel Intelligence, einer Business Unit von Google, die strategische Markt- und Kundenentwicklung in UK und Deutschland verantwortet. Zuvor war er drei Jahre lang im Account Management bei Google Österreich aktiv und hat hierbei u.a. die Markteinführung von Product Listing Ads aktiv vorangetrieben. Seit Ende 2016 arbeitet Patrick im Hamburger Google-Büro als Google Shopping Produktspezialist für Central Europe.


Brent Csutoras
Brent Csutoras

Founder & CEO

Pixel Road Designs

Brent Csutoras is an entrepreneur, social media strategist, speaker, futurist, and father. As Founder & CEO of Pixel Road Designs, a well respected marketing design firm, and as Chief Social Media Strategist & Managing Partner at Search Engine Journal, Brent has over 10 years experience in all aspects of Social Media Marketing, especially organic social promotion.


Denis Dautaj
Denis Dautaj

Search Audience & Automation Specialist, Central Europe

Google Germany GmbH

Denis Dautaj ist als Search Audience & Automation Specialist für Zentraleuropa zuständig. Davor hat er bei Google als Account Manager Großkunden der Telekommunikationsbranche betreut und diesen mit Audience-Strategien und selbsterstellten Bidding-Tools geholfen. Seine Mission: Performance-Exzellenz für unsere Kunden durch die gesamtheitliche Verwendung von Audience Buying und Smart Bidding.


Marcela De Vivo
Marcela De Vivo

CEO

Gryffin

Marcela De Vivo is a search veteran who has been in the industry since 1999. Marcela draws on an deep expertise in both organic and paid search to help companies large and small increase their revenue from digital marketing. Her emphasis has been in creating integrated marketing strategies that include paid, organic, social, and PR to build authoritative domains that have strong visibility across a variety of channels.


Anna Denejnaja
Anna Denejnaja

Head of Data Analysis

Hermes NexTec

Anna Denejnaja is Head of Data Analysis at Hermes NexTec, a full-service e-commerce provider for the fashion and lifestyle industries. Anna is responsible for business intelligence solutions and all digital analytics for Hermes NexTec and its clients. Prior to joining Hermes NexTec, Anna was a web analytics consultant at etracker, a solution provider for web analytics solution and services. She worked closely with clients from different industries to set up and improve their analytics. Anna helped develop and later took over the leadership of the “etracker Academy", a competence centre for web analytics, designed for the further professional education of web analysts. Anna is a DAA Certified Web Analyst ™ and hold the “Award of Achievement in Digital Analytics" from the University of British Columbia.


Eric Enge
Eric Enge

CEO

Stone Temple Consulting

Eric Enge publishes on a regular basis in The Digital Marketing Excellence blog, Search Engine Land, Moz, and elsewhere. He is co-author of The Art of SEO, along with Stephan Spencer, Rand Fishkin, and Jessie Stricchiola. Eric speaks at many industry conferences, including: Search Marketing Expo, Pubcon, State of Search, MNSearch, and many more. Eric is the CEO of Stone Temple Consulting, a 70+ person digital marketing agency based in Massachusetts.


Jens Fauldrath
Jens Fauldrath

Gründer und Geschäftsführer

get:traction GmbH

Jens Fauldrath ist Gründer und Geschäftsführer der get:traction GmbH. Er unterstützt seine Kunden bei der Entwicklung, Implementierung undUmsetzung ihrer SEO-Strategie. Davor hat er von 2012-2016 die von ihm gegründete takevalue Consulting GmbH geleitet. Außerdem hat er von 2008 bis 2012 das SEO-Team der Deutschen Telekom AG P&I aufgebaut und geleitet. Jens ist Dozent für Suchmaschinenmarketing an der Hochschule Darmstadt und Mitglied im Expertenbeirat SEO und im Vorstand der Fokusgruppe Search des BVDW. Außerdem betreibt er mit www.termfrequenz.de das deutsche Podcast-Network für Online-Marketing-Podcasts. Dort moderiert er den Podcast SEO House über aktuelle Themen im strategischen SEO.


Rand Fishkin
Rand Fishkin

Wizard of Moz

Moz

Rand Fishkin is founder, former CEO and now Wizard of Moz (formerly SEOmoz), a leader in the field of search engine optimization tools, resources & community. In 2009, he co-authored the Art of SEO from O'Reilly Media and was named among the 30 Best Young Tech Entrepreneurs Under 30 by BusinessWeek. Rand has been written about it in The Seattle Times, Newsweek and the NY Times among others and keynoted conferences on search around the world. He's particularly passionate about the SEOmoz blog, read by tens of thousands of search professionals each day. In his minuscule spare time, Rand enjoys the company of his amazing wife, Geraldine.


Duane Forrester
Duane Forrester

VP, Industry Insights

Yext

Duane Forrester has over 15 years’ experience in the search, social and digital marketing fields, and is also the author of How To Make Money With Your Blog and Turn Clicks Into Customers, published through McGraw-Hill. Along the way, Duane has worked in marketing & PR with Caesar’s Palace, run his own websites, communities and consultancy, worked for small and enterprise publishers online and currently works with Bing where he helps with their Webmaster and Ecosystem programs. Prior to this, he ran the SEO program at MSN. He has been featured on NYTimes.com, Forbes.com, Enterprenuer.com, SearchEngineLand.com and served as a Board member with SEMPO (Search Engine Marketer Professionals Organization), where he founded the InHouse Committee and SEMPO’s annual Industry Salary Survey.


Tobias Fox
Tobias Fox

CEO

VERDURE Medienteam GmbH

Tobias Fox ist Herzblut-Onlinemarketer, Speaker und Moderator. Sein Vortragsstil ist energetisch, impulsiv und humorvoll. Er hat mit seinen Vorträgen stets den Anspruch umsetzbare Tipps und wertvolle Denkanstöße zu vermitteln. In den Bereichen SEO, Adwords, Google Analytics und Contentmarketing fühlt er sich zu Hause. Tobias Fox ist Geschäftsführer der Stuttgarter Internetagentur VERDURE Medienteam GmbH und als Lehrbeauftragter für Onlinemarketing an Hochschulen und Universitäten ein gern gesehener Gast. In seiner Freizeit interviewt Tobias Startups, Gründer und Unternehmer für VENTURETV. In seinem privaten Blog tobias-fox.de veröffentlicht er Videos und Tipps rund um das Thema SEO.


Andrew Garberson
Andrew Garberson

Manager of Search

Luna Metrics

Andrew Garberson is Manager of Search at LunaMetrics, a Google Analytics certified partner and search marketing consultancy. In addition to leading the SEO and PPC teams, Andrew is a GAIQ certified analytics junkie with a special interest in marketing attribution.


Brad Geddes
Brad Geddes

Founder

Certified Knowledge

Brad Geddes is a co-founder of AdAlysis, an ad testing & recommendation platform. Brad is the author of Advanced Google AdWords, the most advanced book ever written about Google's advertising program.

Brad has worked in PPC since 1998, and over those years he was worked with companies who manage tens of thousands of small PPC accounts and other companies who spend millions on marketing each month. His experience ranges from owning his own agency, to managing a boutique agency, to overseeing programs that were official resellers of Google and Microsoft. Some brands he has worked with include: Amazon, Yahoo, Google, YellowPages.com, Encyclopedia Britannica, and Salesforce.

One of his trademarks has been demystifying the complicated aspects of SEM. Not one to hold secrets, Brad prefers to educate his readers on the various aspects of crafting successful marketing campaigns to ensure the success for all parties involved.



Bastian Grimm
Bastian Grimm

President Organic Search

Peak Ace AG

Bastian Grimm verantwortet bei der Peak Ace AG die Bereiche Suchmaschinenoptimierung sowie Content & Online PR und blickt dabei auf knapp zehn Jahre Erfahrung im Performance Marketing zurück. Mit einer Passion für Software-Entwicklung und Technik liebt er das Sparring mit IT- und Marketing-Abteilungen, um für die Kunden – gemeinsam mit seinem Team – außergewöhnliche Lösungen zu entwickeln und nachhaltige Ergebnisse zu erzielen. Primäre Tätigkeitsschwerpunkte von Bastian sind u.a. das SEO Management Consulting, Interimsmanagement, Team Setups, SEO Strategieentwicklung sowie Trainings & Workshops. Bevor er sich ganz seinen eigenen Projekten widmete, war Bastian für den Aufbau verschiedener Marketing-Teams verantwortlich, z.B. bei der Fox Mobile Group und verantwortete dort die SEO Aktivitäten in 25+ Ländern und für 100+ Portale.


Thomas Grübel
Thomas Grübel

Geschäftsführer

InBiz Online Marketing GmbH & Co. KG

Thomas Grübel ist Geschäftsführer und Inhaber von InBiz Online Marketing und berät Unternehmen und Agenturen hinsichtlich der Schwerpunkte SEA und Webanalyse. Thomas ist diplomierter Wirtschaftsinformatiker, seit 2003 im Online Marketing tätig, DAA zertifizierter Webanalyst und Top Beitragender in der AdWords Community. Bis zur Gründung von InBiz war Thomas als Mitgründer und Teamleiter SEA bei SoQuero in Frankfurt tätig. Thomas ist zudem Mitveranstalter des SEAcamp in Jena.


Markus Hartmann
Markus Hartmann

Unternehmer

axxios Consulting

Markus Hartmann begleitet Unternehmen rund um die Themen Unternehmensführung und Online-Marketing. Ursprünglich selbst aus dem »klassischen« Medienbereich hilft er beim Übergang von traditionellen Geschäftsmodellen hin zur digitalen Innovation. Er hat in den letzten zehn Jahren sowohl einen Verlag sowie eine Agentur gegründet. Beide Unternehmen hat er 2013 verkauft, um sich ganz auf die individuelle Beratung und das Coaching von Unternehmern sowie von Führungskräften in Marketing und Kommunikation zu konzentrieren.

Timon Hartung
Timon Hartung

CEO

apexmedia Traffic

Timon Hartung ist CEO bei apex Traffic. Zuvor war er Managing Director DNTX bei der Team Internet AG und CTO bei der 121WATT hat internationale wie nationale Firmen bei ihren Online Marketing Strategien und technischen Lösungen beraten.

Als PHP und Java Software Engineer angefangen, beschäftigt er sich jetzt seit 8 Jahren mit dem Thema Online Marketing und Sichtbarkeit von Webprojekten. Eine seiner weiteren Stationen war Head of Online Marketing bei der XING Tochter amiando, wo er die Themen SEO, SEA und Social Media fachlich verantwortet hat.


Robin Heintze
Robin Heintze

Gründer und Geschäftsführer

morefiremedia

Robin Heintze ist Gründer und Geschäftsführer des Online-Marketing-Spezialisten morefiremedia. Die Agentur ist auf Google AdWords und Facebook Marketing, sowie die Optimierung von Landingpages und Websites spezialisiert. Zudem ist Robin Dozent für Suchmaschinen-Marketing an der Westdeutschen Akademie für Kommunikationswissenschaften in Köln und Referent für den Online-Marketing-Manager Zertifizierungskurs an der Technischen Akademie Wuppertal. Aktuelle Praxis-Tipps zu Google AdWords veröffentlicht er auf dem Agentur-Blog www.marketingfire.de


Jens Hinrichs
Jens Hinrichs

Head Of Technology / CTO

Carnect


Markus Hövener
Markus Hövener

Geschäftsführender Gesellschafter

suchradar

Markus Hövener ist Gründer und Head of SEO der auf SEO und SEA spezialisierten Online-Marketing-Agentur Bloofusion (www.bloofusion.de). Als geschäftsführender Gesellschafter von Bloofusion Germany ist er verantwortlich für alle Aktivitäten in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Markus Hövener ist Chefredakteur des Magazins suchradar (www.suchradar.de), Blogger bei den Internetkapitänen (www.internetkapitaene.de) und hat mit Search Camp (www.searchcamp.de) einen eigenen Podcast. Außerdem ist er Autor zweier Bücher („International SEO“ und „SEO - Die neuen Regeln“) sowie vieler Artikel und Studien und spricht auf vielen Online-Marketing-Konferenzen (SMX, SEO Day, SEO Campixx, SEOkomm, Search Conference, iico, ...).

Vor seiner Zeit bei Bloofusion hat er einige der ersten Suchmaschinen Europas entwickelt, bevor er sich 2001 auf die Optimierung von Websites für Suchmaschinen konzentriert hat und 2002 die Agentur Bloofusion in Kalifornien gegründet hat.


Alexander Holl
Alexander Holl

Geschäftsführer

121WATT

Alexander Holl, Jahrgang 1964, ist Gründer und Geschäftsführer der 121WATT , die sich auf Seminare zu den Themen Online Marketing, SEO und Google AdWords in München, Hamburg und Berlin konzentriert haben. Mehr als 20 Jahre Internet und 15 Jahre Suchmaschinenmarketing & Web Analyse prägen den Lebenslauf des gelernten Betriebswirtes. In dieser Zeit war Holl unter anderem Geschäftsführer der kalaydo.de, im Europa Management von Yahoo! und in verantwortlichen Positionen bei AltaVista und Cable & Wireless. Alexander Holl ist Mitglied im SEO Expertenrat des BVDW und unterrichtet Online Marketing und Suchmaschinenoptimierung an der Steinbeis Hochschule. Weiterhin ist Holl noch Referent für Google Analytics an der Google Partner Academy.


Patrick Hutchison
Patrick Hutchison

Global Product Marketing Manager

Marin Software


Guido Jansen
Guido Jansen

Psychologist, Conversion Manager

Euroflorist

After his study in psychology and usability, Guido started work in e-commerce. Since 2004 he helped multiple Dutch and international brands establish and optimize their online customer dialogue. Working in IT as a psychologist gives a different and often fun & useful perspective on products and users that can be used to improve UX and business metrics. He is often invited to speak at international events about Persuasion and E-commerce and Magento and works at Euroflorist, one of Europes largest flower companies.


Michael Janssen
Michael Janssen

Digital Analyst

Zedwoo

Michael Janssen blickt auf eine über 10-jährige Erfahrung als Unternehmer im Suchmaschinenmarketing zurück. Als Datenanalyst sind Datenerfassung und Web-Analyse sein Steckenpferd. Zu seinen Kunden zählen große Online-Shops, Webportale und Firmen mit SaaS-Produkten. Bevor es an die Analyse geht, steht allerdings eine saubere Zieldefinition samt KPI auf dem Programm. Michael hilft nicht nur Unternehmen ihren Datenschatz zu heben, sondern gibt sein Wissen rund um Google Analytics und datenbasiertes Online-Marketing auch in Vorträgen, in Seminare, auf seinem Blog zedwoo.de und seit neustem im Podcast Beyond Pageviews weiter.


Hauke Jebsen
Hauke Jebsen

Head of Content Strategy & Programming

Wetter.com

Seit 5 Jahren arbeitet Hauke in verschiedenen Positionen für die ProSiebenSat.1 Media SE mit Schwerpunkt "Video". Begonnen als Content Manager für MyVideo.de, leitet er mittlerweile die Digital-Redaktion von wetter.com und entwickelt und steuert dort zentral die Content Strategie von der Kreation, Produkt-Integration bis hin zur Distribution crossmedial auf allen Plattformen von wetter.com, sowie social auf Facebook, YouTube und dem Messenger WhatsApp. Hier liegt der Fokus insbesondere auf Conversion-Management-Maßnahmen und der Verlängerung von Content-Kampagnen in der One-to-many und One-to-One-Ansprache.


Thomas Kilian
Thomas Kilian

Geschäftsführer

Thoxan GmbH

Thomas Kilian leitet die Internetagentur Thoxan GmbH in Hille (Ostwestfalen) und hat sich zusammen mit seinem Team auf die Neukunden-Gewinnung im Internet spezialisiert. Er berät deutschlandweit überwiegend mittelständische B2B-Unternehmen in Sachen Webdesign, Suchmaschinen-Optimierung und Social-Media-Marketing. Der studierte Germanist, Blogger und Buchautor engagiert sich im Social Media OWL e.V. und betreibt außerdem verschiedene Online-Shops, u.a. für moderne Filzprodukte, Loungemöbel aus gebrauchtem Holz („WITTEKIND“) sowie hochwertige Designerteppiche des Schweizer Traditionsherstellers Mischioff AG aus Zürich.


Larry Kim
Larry Kim

CEO

Mobile Monkey

Larry Kim is the founder of WordStream, a PPC management software and services company whose free PPC and keyword research tools have been used by more than a million internet marketers worldwide. Larry has been named the most influential PPC marketer in the world for the last two years by PPC Hero and 3QDigital, and his internet marketing blog is read by nearly a million visitors every month. Larry is a columnist for Search Engine Land, Search Engine Watch, Hubspot, Moz, Inc Magazine, Marketing Profs, and dozens of other publications.


Philipp Klöckner
Philipp Klöckner

External Search Consultant

Rocket Internet AG and others

Since 2011 Philipp Klöckner focuses on mentorship for startups and search consultancy to share his experience in search marketing, comparison shopping und business intelligence. As an independent consultant and angel investor he's helping portfolio companies of Berlin's Rocket Internet AG, publishing houses and eCommerce giants worldwide. Before starting his consultancy business, Philipp has been working 6 years at Germany's market leading comparison search engine Idealo.de


Marcel Kollmar
Marcel Kollmar

Online Marketing Berater

Otto (GmbH & Co KG

Marcel Kollmar ist Abteilungsleiter Content Marketing & SEO bei OTTO und verantwortet mit seinen Teams u.a. Content-Formate auf OTTO.de, aber auch die Magazine UPDATED und Roombeez oder die Blogs Two for Fashion und Soulfully. Vor seiner aktuellen Tätigkeit agierte Hr. Kollmar als selbstständiger Online Marketing Berater u.a. für Windeln.de, RUNNERS POINT oder Red Bull. Zuvor leitete er zwei Jahre als Senior Manager SEO bei PARSHIP, Europas größter Partnervermittlung, die Suchmaschinenoptimierung für 14 Länder. In weiteren beruflichen Stationen verantwortete Herrn Kollmar u.a. das SEO bei der Full-Service-Agentur Unique Digital in Hamburg als auch den Bereich SEM / SEO bei der FinanceScout24 AG in München.
Nach seiner Diplomarbeit zum Thema „Gütesiegel im Internet“ bei der OTTO Group startete er 2006 im Online Marketing bei der Scout24 Holding. 2008 gründete Marcel Kollmar das Sportportal joggen-online.de und etablierte dies als größtes Laufportal in Deutschland.


Steffen Konrath
Steffen Konrath

CEO

Liquid Newsroom


Astrid Kramer
Astrid Kramer

SEO & Digital Strategy Consultant

jacobi&jacobi GmbH

Astrid Kramer ist bereits seit 2007 im Online Marketing mit Fokus SEO tätig. Bei jacobi&jacobi betreut sie als CEO und Co-Founder im Team mit Bianca Jacobi marktführende Portale unter Anderem in den Bereichen News, FMCG, Video, Communities, Ratgeber, Finance, Fashion und Immobilien. Als Dozentin trat sie zudem bei der Bertelsmann Academy, der Hamburg Media School, der Good School und der AFS auf. Den akademischen Grundstein legte sie mit einem Magister in Informationswissenschaft, Rechtsinformatik und Sozialpsychologie und einem IHK-Aufbaustudiengang zur Fachkauffrau für Unternehmensführung.


Karl Kratz
Karl Kratz

Inhaber

Karl Kratz Onlinemarketing

Seit 1996 entwickelt Karl Kratz für seine Leser und Klienten holistische Online Marketing Strategien. Der schwäbische Unternehmer gründete und entwickelte mehrere Firmen und viele erfolgreiche mittelständische Marken. 2009 zog sich Karl Kratz aus dem operativen

Geschäft zurück und betreut seine Online Marketing Leserschaft seitdem noch intensiver.

Sein Spezialgebiet ist die Potentialerschließung und Konversionsoptimierung durch den Einsatz dekonstruktivistischer Strategien.


Hanns Kronenberg
Hanns Kronenberg

Head of Product Management SISTRIX Toolbox / SEO Tools für Profis

SISTRIX GmbH

Als Experte für Suchmaschinenoptimierung ist Hanns Kronenberg im September 2011 dem SISTRIX-Team beigetreten. Die SISTRIX Toolbox zeigt alle wichtigen SEO- und SEM-Kennzahlen auf einen Blick und wurde mehrfach zum besten SEO Tool gewählt.

Hanns hat Betriebswirtschaft mit den Schwerpunkten Marketing bei Prof. Dr. Dr. h.c. mult. Heribert Meffert in Münster studiert und beschäftigt sich nun schon seit 10 Jahren mit dem Thema Suchmaschinen. Nach beruflichen Stationen in Leitungsfunktionen bei Unternehmen wie RTL, Deutsche Telekom, TOMORROW FOCUS, muenchen.de und meinestadt.de arbeitete Hanns Kronenberg bis zu seinem Wechsel zu SISTRIX als selbständiger SEO-Experte.

Mit Kunden wie hamburg.de und meinestadt.de gehörten die Lokale Suche zu einem der Schwerpunkte von Hanns. Ebenfalls gehört er zu den Pionieren im Bereich Mobile Search sowie App-Store-Marketing und ist Publisher der App “SEO-Post“, über die alle wichtigen und aktuellen SEO-News auf dem iPhone abgerufen werden können.

Unter dem Motto “make the strategy work” bloggt Hanns auf sistrix.de und twittert unter twitter.com/HannsKronenberg.


Christin Krooß
Christin Krooß

Product Specialist Google Shopping / Omnichannel, Central Europe

Google Germany GmbH

Christin ist als Produktspezialistin bei Google für das Thema Google Shopping in DACH sowie Zentral- und Osteuropa zuständig. Ihre Aufgabenschwerpunkte liegen dabei auf Feed, Local Shopping sowie dem Launch von neuen Shopping Formaten. Sie ist im engen Austausch mit unserem Shopping Produktteam in den USA und Zürich, um das Produkt kontinuierlich weiter zu entwicklen.


Aaron Levy
Aaron Levy

Manager of Client Strategy

Elite SEM

Aaron has been in digital for a decade, starting when he was "given the keys to the car," managing Paid Search for DuPont as a college junior. He’s worked in verticals ranging from local adoption agencies & small retailers to enterprise ecommerce & SaaS. Over the course of his career, Aaron has managed internship programs, led hiring initiatives, consulted with agencies across the industry and built teams of two dozen. Now a Sr. Account Executive at Elite SEM, he leads relationships and teams overseeing some of the largest B2C brands in the world.

In addition to his duties in the digital media world, Aaron’s an adjunct instructor at Drexel & University of Vermont, working to grow the next generation of great marketers. He moonlights as a homebrewer, hockey player, slow cyclist and claims to be the industry’s top chef.


Martin Loss
Martin Loss

Mobile Solutions Specialist

Google Germany GmbH

Martin ist Mobile Solution Spezialist bei Google und berät Werbetreibende und Google Teams zu Multi-Screen Performance Lösungen rund um Apps, Mobile UX, Measurement, Mobile Search. Martin hat eine enorme Erfahrung im Performance Marketing aufgebaut und kombiniert diese mit seinen Learnings aus unterschiedlichen Industrien wie z.B. Travel, Finance & Automotive.


Russell McAthy
Russell McAthy

CEO

CUBED Attribution

Russell has been working in digital for over a decade with data analytics at the heart of his career. Working with businesses from startup to FTSE100 he has guided teams to improve their marketing performance through data led insight.

Following positions in-house, agency and consultancy side he now leads a team as CEO in building a marketing attribution platform. CUBED Attribution is supporting a new view of digital data to enable brands to understand how consumers truly interact with their marketing activity both on and offline.


Colleen McCaskell
Colleen McCaskell

Paid Media Manager

Ambergreen Internet Marketing

I have a breadth of experience in digital marketing both agency-side and in-house and have worked across SEO and Content before I ultimately decided to specialize in PPC. I have about 2 and a half years of experience of working in PPC though I have only been focusing on it exclusively during my time at Ambergreen Internet Marketing over the past year. I am AdWords certified and possess cross-channel expertise, having run a range of Search, Display and Video campaigns as well as activity on non-Google networks such as Bing, Facebook and LinkedIn. I am most conversant with PPC in the education sector and have also worked across B2B, travel, retail, gaming and media. When I'm not trying to grow my client's accounts or hanging out on #ppcchat, I am most likely weightlifting, getting outside or spending time with my guinea pig.


Matthias Mehner
Matthias Mehner

Leiter Social Media

ProSiebenSat.1 Digital


Sha Menz
Sha Menz

Lead Software Architect / Link Removal Specialist

rmoov.com

Sha is concept and process development lead behind Link removal outreach tool, rmoov and says she never met a “natural” link she didn’t love. She lives and breathes Link penalties, link removal and remediation.

Spending time every day in the link removal trenches managing link removal work for clients and providing phone and email support for rmoov subscribers gives Sha a look at pretty much every spammy link building technique and link penalty issue you might imagine... and then some! Even though “unbuilding” links is a huge part of her everyday life, her fresh approach to penalties means finding ways to protect brands; preserve reputation; and earn links while getting sites back on the right side of Google's algorithms and Webspam Team.
Former newspaper editor and radio broadcaster, Sha has spoken at SMX West, State of Search, SMX East, SMX Sydney, Mozcon, ionSearch and the Link Removal Roadshow Sessions in Seattle, San Francisco and Philadelphia.


Nikolaj Mogensen
Nikolaj Mogensen

Head of SEO and Owned Media

GroupM Denmark

Head of SEO and Owned Media in GroupM Connect Denmark, Nikolaj Mogensen is working with some of the largest international brands to create organic visibility. Since 2008 Nikolaj Mogensen has been working with SEO and from the beginning he has been largely fascinated by the many facets of SEO. Using tools to visualize knowledge about markets has always been a cornerstone in his approach when showing and drawing SEO for decision makers. Since 2010 Nikolaj Mogensen has been a large part of the Danish SEO community with numerous blogposts, guides and keynotes in Denmark Read more about Nikolaj Mogensen at: http://nikolajmogensen.com


John Müller
John Müller

Webmaster Trends Analyst

Google

Johannes joined Google in 2007 and works as a Webmaster Trends Analyst with Google Zürich. He works closely with the teams Teams Webmaster Central, Sitemaps and Search Quality and looks after the English speaking Google Webmaster Help discussion forums.



Jon Myers
Jon Myers

Chief Growth Officer

Deep Crawl

Jon is an experienced senior leader with over 19 years’ experience within the Digital Marketplace working for large corporate organisations to start ups within the sector. Having worked Senior Roles for Agencies, Publisher side with Yahoo and more recently the Ad Technology space as VP and MD EMEA of Marin Software and CMO Karhoo Inc. Jon has a strong understanding of all sides of the market, very strong business and people connections across EMEA and recognised for his experience and thought leadership within the European online advertising industry. Having worked in Paid Search since its inception, with many years’ experience in SEO, Display and Paid Social as well. He is a regular speaker/moderator at conferences worldwide and frequently judges Awards in the Industry such as UK Search Awards, European Search Awards, US Search Awards, Performance Marketing Awards to name a few.


Norman Nielsen
Norman Nielsen

Head of Content Marketing & ASO

Zalando SE

Seit Februar 2012 ist Norman Nielsen Head of Content Marketing & ASO t bei der Zalando SE. Aber schon seit 2005 beschäftigt er sich mit Marketing und speziell Online Marketing. In seinem Marketing/Innovationsmanagement-Studium hat er sein Wissen in dem Bereich vertieft und war dann bei markt.de und immonet.de angestellt. Zusätzlich schreibt er als SEO und Social Media Experte seit bereits 6 Jahren u.a. auf brandkraft.de über Online Themen und Trends.


Michael Oertel
Michael Oertel

Search Account Manager

Microsoft Search Advertising

Michael ist seit 2012 in verschiedensten Funktionen bei Bing im Boot und ein alter Hase. Er war für Bing zunächst im Bereich Trainings- und Qualitätsmanagement bei einem externen Unternehmen tätig, bevor er im Oktober 2014 zu Microsoft gewechselt ist und als Account Manager Mid-Market das Team in Dublin verstärkt hatte. Hier hat er ein Jahr lang erfolgreich die mittelständischen Kunden gemanaged und ist zum Oktober 2015 als Strategic Account Manager ins Team von Carsten Rauh nach München gewechselt. Zu seinen Kunden gehören große Agenturen und namhafte Direct-Advertiser aus dem Travel- und Retail-Vertical.


Dan Petrovic
Dan Petrovic

Director

DEJAN SEO

Dan Petrovic is Australia's best-known name in the field of search engine optimisation. His research and experiments have drawn attention of the worldwide community and major industry blogs. Dan is a frequent blogger and a speaker at all major Australian and select international search industry events. Conference delegates describe him as a passionate presenter with practical and actionable approach. Dan holds a multimedia degree from Griffith University in Brisbane, where he often presents as a guest lecturer and contributes to quality of teaching material as a member of the curriculum advisory board. Best way to get in touch with Dan is through Google+.


Kerstin Reichert
Kerstin Reichert

SEO Manager

TSB Bank plc

Seit 2009 ist Kerstin Reichert im digitalen Marketing tätig. In den letzten fünf Jahren spezialisierte sie sich auf den Bereich SEO. Ihr umfassendes Wissen und Ihre Erfahrung erlangte sie während ihrer Tätigkeit in Deutschland, Österreich, England und der Schweiz, als inhouse Marketer sowie als SEO Consultant und Fachleitung auf Agenturseite. Von namhaften Marken bis hin zu Startups, beriet sie zahlreiche Unternehmen verschiedenster Branchen (www.kerstinreichert.com). Ihr Wissen gibt sie regelmäßig im Rahmen von Seminaren und Workshops weiter, und auch online ist sie seit vier Jahren, an der Gestaltung der Lerninhalte sowie an der Umsetzung der Video-Trainings für LinkedIns e-Learning Plattform video2brain, aktiv beteiligt. Derzeit lebt sie in London und koordiniert dort, als SEO Managerin der TSB Bank plc, den Bereich Organic Search, fungiert als interne Beraterin und ist verantwortlich für die Zusammenarbeit mit externen Dienstleistern.


Christian Reichert
Christian Reichert

Regional Sales Manager - DACH

Productsup

Christian describes himself as a digital native with a pragmatic view on challenges. Having worked in both technical and business roles in the online sector, he loves to take a step back to concentrate on the bigger picture to find simple solutions for everyday advertising challenges. Additionally, as ex-Googler and passionate Outdoor Athlete, he has an aversion against common “touristic” paths that everybody takes and rather looks for different ways to do things.


Peter Reinisch
Peter Reinisch

Search Account Manager

Microsoft Search Advertising

Peter, unser österreichischer Kollege bei Bing Ads, begann seine Karriere im digitalen Marketing vor 3 Jahren. Nach einer interessanten Zeit bei IBM, in der er den Umgang mit einer Reihe kognitiver und digitaler Marketing Software-Produkten erlernte, setzte er seine Laufbahn als Account Manager bei Microsoft in Dublin fort. Bei der Arbeit mit Bing Ads widmet er sich voll und ganz dem Erfolg des Kunden und der Nutzererfahrung. Zudem ist Peter besonders an der Zukunft und der Weiterentwicklung der Suche interessiert.

Wil Reynolds
Wil Reynolds

Founder & Director of Digital Strategy

SEER Interactive

Over the past 13 years, Wil Reynolds has dedicated himself to doing two things well: driving traffic to sites from search engines and analyzing the impact that traffic has on the bottom line of companies. Wil’s career began at a web marketing agency in 1999, where he spearheaded the SEO strategies for companies like Barnes & Noble, Disney, Harman Kardon, Debeers, Doubleclick, Hotjobs, and Mercedes Benz USA. For the last 6 years, Wil and the team of search professionals at SEER Interactive have been assisting clients in maximizing their visibility and sales using search engines in both SEO and SEM. You can catch Wil speaking with anyone who wants to learn about search, whether it is in a coffee shop or a major conference, it just runs through the veins! His goal at every speaking engagement is simple: Make sure everyone walks out with at least 1 new piece of information or perspective on an SEO topic.


Martin Röttgerding
Martin Röttgerding

Head of SEA

Bloofusion

Martin Röttgerding arbeitet als Head of SEM den Bereich Suchmaschinenwerbung bei der auf SEO und SEM spezialisierten Online-Marketing-Agentur Bloofusion. Dort verantwortet er alle SEM-Aktivitäten in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Nebenbei forscht der studierte Wirtschaftsinformatiker auf dem Gebiet der Suchmaschinenwerbung, insbesondere Google AdWords. Dabei geht er einerseits theoretischen Fragestellungen wie der Funktionsweise von Qualitätsfaktoren nach, andererseits legt er auch weiterhin gerne Hand an die eine oder andere Kampagne und testet die Feinheiten und Grenzen des AdWords-Systems aus. Über neue Erkenntnisse, Tipps und aktuelle Entwicklungen schreibt er regelmäßig im suchradar, im Internetkapitäne-Blog und im Profi-Blog “PPC Epiphany”.


Jeffrey K. Rohrs
Jeffrey K. Rohrs

CMO, Author, AUDIENCE: Marketing in the Age of Subscribers, Fans &Followers

Yext

Jeff serves as CMO for Yext, the company that puts business on the map with the award-winning Yext Location Cloud. Prior to joining Yext, Jeff served as Vice President of Marketing Insights for Salesforce and ExactTarget where he built the content marketing and thought-leadership teams.

Jeff’s first book, AUDIENCE: Marketing in the Age of Subscribers, Fans and Followers (Wiley 2014), has been lauded by marketers and executives alike as a must-read for those interested in the rise of proprietary audience development as a core marketing responsibility. A Clevelander now living in the heart of Manhattan, he continues to bask in the afterglow of the Cavs' historic NBA Championship.


Melanie Ruf
Melanie Ruf

Senior Marketing Manager

12Auto Group

Nach dem Studium in Medienmanagement stieg Melanie Ruf direkt in die Marketing- und Medienwelt ein. Ihre Karriere begann bei der Lokalisten Media GmbH und ProSiebenSat. 1 Digital. Fünf Jahre später ist Melanie Senior Marketing Manager bei der 12Auto Group GmbH, ebenfalls einem Tochterunternehmen der ProSiebenSat.1 Media SE. Als Marketing-Leitung ist sie für die strategische Ausrichtung von performanceorientierten Online-Kampagnen der Plattformen autoplenum.de, 12Neuwagen.de und 12Gebrauchtwagen.de zuständig. In Zusammenarbeit mit anderen Abteilungen entwickelt Melanie crossmediale Kampagnenkonzepte, wobei sie TV und Online-Aktivitäten gezielt miteinander verknüpft. Melanie ist zudem Expertin für die Suchmaschinenoptimierung und betreut die Online-Kanäle SEA, E-Mail, Affiliate, Retargeting und Social Media.


Richard Sandig
Richard Sandig

Agency Client Director DACH

Marin Software


Machiel Schepers
Machiel Schepers

Online Marketing Specialist

airbnb


Stefanie Schilasky
Stefanie Schilasky

Head of Performance Marketing

Sparwelt

Stefanie ist eine erfahrene Online Marketing Spezialistin mit über 7 Jahren Erfahrung in SEA, Social Media, CRM, Affiliate und Display Marketing. Aktuell ist sie Head of Performance bei Sparwelt.


Dr. Martin Schirmbacher
Dr. Martin Schirmbacher

Fachanwalt für IT-Recht

HÄRTING Rechtsanwälte

Martin Schirmbacher studierte Jura in Berlin und London und ist seit 2005 Rechtanwalt bei HÄRTING Rechtsanwälte in Berlin. Er berät Unternehmen aus vielen Bereichen der Technologie und begleitet beispielsweise Softwareunternehmen bei Vertragsverhandlungen, prüft Online-Geschäftskonzepte, berät bei der Einführung innovativer Online-Werbeformen und zeigt Wege zur rechtssicheren Ausgestaltung von Geschäftsideen. Schirmbacher publiziert regelmäßig in einschlägigen Fachzeitschriften und online im Suchradar, bei OnPage.org und Absolit zu verschiedenen Themen der Online-Werbung. Gerade ist sein Praktikerhandbuch „Online-Marketing- und Social Media Recht“ in neuer Auflage erschienen. Weitere Informationen finden Sie unter www.online-marketing-recht.de


Lars Schulze
Lars Schulze

Digital Marketing Executive

Lars Schulze gründete 1996 sein erstes Online Marketing Unternehmen. 2001 begann er als einer der ersten 10 Mitarbeiter bei der zanox AG. Er arbeitete mehr als 11 Jahre beim heutigen Marktführer für Performance Marketing in verschiedenen Führungspositionen und trug so einen wesentlichen Anteil am Wachstum des Unternehmens mit heute 800 Mitarbeitern. Von 2012 bis 2013 war Lars Schulze bei Project A Ventures als Marketingleiter für Tirendo verantwortlich. Hier hat er das gesamte Online Marketing für alle Kanäle aufgebaut und mit 25 Mitarbeitern in 5 Länder neu besetzt. Tirendo wurde nach einem sehr erfolgreichen Markteintritt an die Delticom AG verkauft. Heute arbeitet Lars für Marken wie Gerolsteiner und B2B Unternehmen wie Spitzke oder Infiana als Berater für Digital Marketing. Von der strategischen Beratung bis hin zu operativen Workshops unterstützt er seine Kunden bei allen Online Marketing Maßnahmen. Aktuell liegt sein Fokus auf Social Media und Inbound Marketing. Seine langjährigen Erfahrungen und Erfolge spiegeln sich in seinen herausragenden Referenzen und Empfehlungen auf seinem LinkedIn Profil wider: http://lars.biz


Robert Seeger
Robert Seeger

Co-Founder und President

FMX World


Robert Seeger - Sohn eines Norweger-Pullovers - verbreitet selbstgestrickte Thesen über Innovation und Verkauf. Der studierte Kunsthistoriker gilt als anerkannter Experte für spätgotische Madonnen und postmodernes Marketing. Seit fast 20 Jahren berät, provoziert und missioniert er Unternehmen, Ministerien und NPOs in allen Fragen rund innovatives Denken und revolutionäres Marketing. Seit Anbeginn an ist Robert mit Leib & Seele und Herz & Hirn dem Wings for Life World Run verpflichtet. Als Social Guy und Motivator setzt er alle seine Kraft dafür ein, dass bald Menschen mit Rückenmarksverletzungen wieder laufen können.


Christian Paavo Spieker
Christian Paavo Spieker

Vorstand SEO

One Advertising AG

Christian Paavo Spieker, Jahrgang 1970, hat Grafik und Design studiert. Schon während seines Studiums gründete er das Unternehmen Concept Advertising in München, das er zu einer der führenden Webdesign-Agenturen ausgebaut hat. Gemeinsam mit Andreas Kelnberger arbeitet er seit 1997 im Onlinemarketing (Spezialgebiet SEO). Christian Paavo Spieker ist ein Urgestein der SEO Branche. Als er 1997 sein erstes SEO-Projekt für IBM gestartet hat, gab es in Deutschland noch nicht einmal Google. Christian Spieker ist Vertretungsberechtigter Vorstand und verantwortlich für SEO und Consulting.


Florian Stelzner
Florian Stelzner

Geschäftsführender Gesellschafter

Wingmen Online Marketing

Florian Stelzners Kernkompetenz ist die kreative und zielorientierte Darstellung und Vereinfachung komplexer Zusammenhalte in Trainings, Seminaren und Workshops.

Seine Erfahrung aus über 15 Jahren erfolgreicher Arbeit für namenhafte Unternehmen & Marken ermöglicht ihm, pragmatische und umsetzbare Lösungen für Wingmen Kunden zu entwickeln.

Die Gründung der Wingmen Online Marketing GmbH im Juli 2013 bedeutet für Florian: Beratung mit höchstem Qualitätsanspruch und Individualität für jeden Kunden.


Sebastian Stryj
Sebastian Stryj

Director Performance Marketing

SEM Boutique

Sebastian Stryj ist Director Performance Marketing bei SEM Boutique. Dort verantwortet er die Online Marketing Betreuung unterschiedlichster Kunden mit Schwerpunkt auf SEA und viel Herzblut. Davor war Sebastian als Senior Manager SEA bei der Bekleidungsmarke Marc O’Polo tätig und steuerte deren SEA Aktivitäten für alle sieben Länder. Drei Jahre lang war Sebastian bei windeln.de für Google AdWords verantwortlich, wo er 2012 als Online Marketing Manager begann und das Unternehmen 2015 als Head of PPC verließ. Sebastian bloggt mit seinem Team unter sem-boutique.de/magazin


Marcus Tandler
Marcus Tandler

Gründer & Geschäftsführer

OnPage.org

Marcus Tandler, auch bekannt als "Mediadonis", ist Co-Gründer und Geschäftsführer von OnPage.org, einer preisgekrönte Software für umfassendes Qualitätsmanagement und nachhaltige Suchmaschinenoptimierung von Webseiten.
Darüber hinaus ist Marcus Investor bei diversen StartUps und Unternehmen und berät mit seinem Partner, dem ehemaligen Google Manager Niels Dörje, als Tandler.Doerje.Partner diverse große deutsche und internationale Unternehmen zum Thema Online-Marketing mit starkem Fokus auf nachhaltigem SEO.
Marcus liebt SEO und ist seit 1998 im SEO Bereich aktiv. Mit dem Deutschlandstart von Google im Jahr 2000 ist er mit Google und dessen Suchalgorithmus aufgewachsen. Er ist ein gern gesehener Sprecher auf Konferenzen rund um den Globus, wie bspw. TEDx, LeWeb, The Next Web, SMX und O´Reilly´s web2.0expo.
Marcus hat einen universitären Abschluss als Magister an der Universität Augsburg, und einen Diplom-Fachwirt Medienmarketing an der Bayerischen Akademie für Werbung und Marketing in München erworben.
Heute ist er Dozent an der FH Erding, der Bayerischen Akademie für Werbung und Marketing sowie der Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt.
Marcus ist im 7-köpfigen SEO-Expertenrat des BVDW und wirkt seit 2007 auch an der renommierten "Search Engine Ranking Factors" Studie von MOZ als einer von nur zwei deutschen SEOs mit. Er wurde 2007 als erster Deutscher überhaupt auf der CJU in London für "Outstanding Personal Contribution to Affiliate Marketing" ausgezeichnet.


Christian Tembrink
Christian Tembrink

Geschäftsführer

netspirits Online Marketing GmbH & Co. KG

Christian Tembrink ist Gründer und Inhaber der Online Marketing Agentur netspirits. Mit seinem 27köpfigem Experten Team konzipiert er effektvolle Bewegtbild-, Socialmedia und Search-Kampgagnen und hilft Unternehmen, Verkaufserfolge durch effektvollere Online Kommunikation zu steigern. Neben seiner Geschäftsführer-Rolle ist er als Fachbuchautor, Dozent und Speaker zu den Themen Videomarketing, Kaufratensteigerung und Kommunikationsoptimierung aktiv.



Tom Thaler
Tom Thaler

Thaler Enterprises

Tom Thaler ist ausgebildete Informatiker, Bilanzexperte und irgendwann auch auch mal Rechtsanwalt..Er gründete bereits 1993 sein erstes eigenes Unternehmen. In den darauf folgenden zwanzig Berufsjahren als Serial Entrepreneur folgten sowohl Fehlschläge als auch erfolgreiche Unternehmensverkäufe. Als Unternehmensberater beschäftigt er sich nun mit der Projektbegleitung von vielversprechenden neuen IT-Geschäftsideen und Facebook Performance Kampagnen. Auf Konferenzen und in Seminaren gibt er regelmäßig sein Knowhow zum Thema Social Media Marketing und Big Data weiter. Er unterrichtet seit 2005 eMarketing an der Fachhochschule für Management & IT in Innsbruck/Tirol und Facebook Marketing an der FH Burgenland.


Marcus Tober
Marcus Tober

CTO und Gründer

Searchmetrics GmbH

Marcus Tober studied computer science in Berlin. During his study he developed the well-known SEO platform linkvendor.com in early 2005. At the same time he built the largest online greeting cards platform in Germany with millions of visitors every month. Because of his passion to SEO he decided to focus on Searchmetrics and its Enterprise SEO platform and sold the Ecards and more GmbH in 2008 to the largest European company builder Rocket Internet. Today Searchmetrics is a leader in Enterprise Search Analytics solutions with more than 180 employees and offices in Berlin, San Mateo, London and Paris. Searchmetrics mission is to deliver the knowledge and the platform to successfully increase companies organic and social search traffic. Companies like Siemens, ebay, Verizon, Airbnb, Tripadvisor, T-Mobile, Symantec and Lufthansa trust Searchmetrics.

Purna Virji
Purna Virji

Senior Client Dev. & Training Manager

Bing Ads

Named by PPC Hero as the #1 most influential PPC Expert in the world, Purna specializes in SEM, SEO and Voice Search. With over a decade in search, she regularly speaks at conferences across the globe such as MozCon and SMX Advanced and is a columnist for Search Engine Land and Search Engine Watch.
An award-winning former journalist, Purna was the CEO of Purview Marketing prior to joining the Bing Ads team. In her spare time, she’s an avid traveler, aspiring top chef and amateur knitter. Say hello @purnavirji


Björn Wagner
Björn Wagner

Teamleiter Audience Development und Datenanalyse

Zeit Online


Annika Weckner
Annika Weckner

Display Specialist, Central Europe

Google Germany GmbH

Annika verantwortet bei Google den Bereich Display für den zentraleuropäischen Markt (DACH und Osteuropa). Davor hat sie bei Google als Spezialistin für den Bereich Search Audiences gearbeitet und war zuvor Account Managerin im Großkundenbereich. Hier hat sie in erster Linie mit internationalen Retailkunden zusammengearbeitet und vor allem im Bereich Google Shopping unterstützt.


Oliver Weiß
Oliver Weiß

Geschäftsführer

ARS24

Oliver Weiß gründete fast direkt nach seiner Ausbildung zum Kommunikationselektroniker im Jahr 1995 seine Firma "Auto-Radio-Shop". Bereits seit über 20 Jahren zerlegt er und sein Team Autos im Innenraum und konzeptioniert komplette Soundanlagen und klärt seine Kunden auf, was der Markt für sie alles bereit hält. Den Verkauf über das Internet startete er im Jahr 2000 mit Ebay und seinem eigenen Webshop. Ab 2010 stellte er sich vor die Kamera und stellt seine Videos auf Youtube der Öffentlichkeit zur Verfügung. Heute hat ARS24 knapp 20 Mitarbeiter und bedient Plattformen wie Amazon und Ebay, agiert als deutscher Großhändler und ist auch für Import und Export bekannt. Der hauseigene Webshop von ARS24 (https://www.ars24.com ) hält mit großem Abstand den Löwenanteil seines Gesamtumsatzes.


Matthias Pierrick Weth
Matthias Pierrick Weth

Co-Founder & Gesellschafter

Catbird Seat GmbH

Matthias Weth ist Geschäftsführer und Gründungsmitglied von Catbird Seat und verantwortet als Chief Advertising Officer den Bereich Advertising. Wie die anderen Gründungsmitglieder war auch Matthias Weth zuvor bei der Scout24 Gruppe angestellt und leitete bei AutoScout24 die Abteilung für Online Marketing / Search. Der studierte Betriebswirt hat einen Bachelor of Honours in Business Administration von der Northumbria University und Bachelor of Arts in Business Administration von der accadis - School of International Business in Bad Homburg.


Lena Wisser
Lena Wisser

Client Success Manager

Productsup

Lena Wisser joined Productsup in 2014. In her role as Client Success Manager she takes care of customer delight from A-Z. Having a classical Business Administration background, she felt the desire to dig deeper into the field of data management and SaaS. Lena is what you would call a true „feed fighter: Together with her team she supports hundreds of clients all around the globe to make sure all of the 80 billion products exported monthly get the attention they deserve, regardless if they're in retail, travel or real estate.


Dominik Wöber
Dominik Wöber

Head of Performance Sales, Central Europe

Google Germany GmbH

Dominik Wöber ist seit 2007 bei Google beschäftigt und hat Erfahrung in unterschiedlichen Sales-Funktionen und Offices gesammelt. Er leitet als Head of Performance Sales Central Europe ein Team, das als Schnittstelle zwischen Produkt- und den Vertriebsteams bei Google agiert. Vor Google hat Dominik Wöber neben seinem Studium „Unternehmensführung und E-Business Management“ an der IMC Fachhochschule Krems erste Berufserfahrung als SEO- und Website-Berater für diverse Unternehmen gesammelt.


Dominic Woodman
Dominic Woodman

Technical Consultant

Distilled

Dominic is one of Distilled's technical consultants, with a background in full stack web development, maths & economics. He's also the founder of teflSearch, a job site for teaching English abroad. Based in London, he makes things, breaks things and automates anything that's humanely possible. And he really loves Bruce Springteen. Like really.


Scarlett Wycisk
Scarlett Wycisk

Senior Manager The Disney Store, Digital Retail Expert

The Walt Disney Company

Seit über 10 Jahren ist Scarlett Wycisk im Online Marketing tätig. Ihre Stärken liegen in der Entwicklung, Umsetzung und Betreuung wirksamer Online Marketing-Strategien zur Wertsteigerung von Marken und Unternehmen. Nach ihrem Studium der Informationstechnologien wurde Scarlett Wycisk Projektmanagerin für die absofort Erfolg im Internet GmbH & Co. KG.. Seit 2005 verantwortete sie als Leiterin der Marketingabteilung die Unterstützung zahlreicher Kunden im E-Commerce. Drei Jahre später wurde sie Leiterin des Online Marketings der Fliks GmbH: Neben der Planung, Koordination und Umsetzung diverser Online Projekte war sie zudem für die Personalplanung, die Budgetierung der Projekte und das Kampagnenmanagement verantwortlich. Es folgten leitende Funktionen im Online Marketing Management und in den Bereichen Search Engine Optimization (SEO) und Affiliate Marketing der 3Gstore.de GmbH sowie der Stylight GmbH. Seit 2011 ist Scarlett Wycisk für die Walt Disney Company tätig und verantwortet die Arbeit des E-Commerce-Team.


Oliver Zenglein
Oliver Zenglein

Geschäftsführer

SEM Boutique

Oliver Zenglein ist Geschäftsführer der SEM Boutique. Zuvor leitete der Diplom-Betriebswirt (FH) und Werbekaufmann das Online Marketing von windeln.de, war verantwortlich für das weltweite Online Marketing der Partnervermittlung be2 und wirkte als Online Marketing Manager bei Scout24.

Oliver gibt bei 121WATT seit 2009 Google AdWords Seminare für Professionals und bloggt unter http://sem-boutique.de/magazin.


Newsletter abonnieren

schließen Ausgewählter Tag:
Wir verwenden Cookies, um unsere Webseiten besser an Ihre Bedürfnisse anpassen zu können. Durch die Nutzung unserer Webseiten akzeptieren Sie die Speicherung von Cookies auf Ihrem Computer, Tablet oder Smartphone. Erfahren Sie mehr darüber