14.- 15. März 2017

ICM - Internationales Congress Center München

Referenten

SMX München
14.- 15. März 2017, ICM – Internationales Congress Center München


Jono  Alderson
Jono Alderson

Head of Insight

Linkdex

Jono has over a decade of blended experience in digital marketing, with expertise in SEO, analytics, campaign strategy and web development - from defining the ‘big picture’ and strategic direction, right down to getting his hands dirty in the nitty-gritty technical detail. He’s worked with agencies, startups, household brands and some of the biggest brands on the planet to define, support and deliver successful SEO, content, analytics and brand strategies at an international level. He’s convinced that the worlds of digital analytics, business consultancy, and ‘proper marketing’ are all, finally, becoming one and the same thing. In his current role, he heads up Linkdex’s Insight team to add a layer of human expertise and consultancy to their enterprise services – coupling big data with big thinking.

Tom Anthony
Tom Anthony

Head of R&D

Distilled

Tom conceptualised DistilledODN, the first SEO split-testing platform available publicly, and leads team that are building it. He believes the platform could bring a new era of data-driven SEO. He does lot of research around technology trends and the future of search, and work with Distilled's consulting team to try and forecast the impact those trends will have on SEO and Digital Marketing.


Felix Benz
Felix Benz

Personalization Consultant

konversionsKRAFT (Web Arts AG)

Seit acht Jahren befasst sich Felix intensiv mit allen relevanten Bereichen des Onlinemarketings. Durch sein E-Commerce Studium an der FH Würzburg-Schweinfurt sowie den aktiven Austausch mit bekannten Onlinemarketing-Experten hat sich Felix in den letzten Jahren ein breites Wissensspektrum - vor allem in den Bereichen der Conversion Optimierung und Personalisierung - aufgebaut. Seit zwei Jahren ist Felix Teil von konversionsKRAFT (Web Arts AG), wo er seine Kunden als „Personalization Consultant“ bei der Implementierung und Bewertung individueller Personalisierungskonzepte berät.


Björn Beth
Björn Beth

Head of SEO

Ringier AG

Björn ist als Head of SEO im Schweizer Medienhaus Ringier verantwortlich für die News Portale der Blick Gruppe. Hier unterstützt er mit seinem Team den digitalen Wandel des News Rooms. Vor Ringier hat Björn als Head of SEO den grössten Schweizer Online Marktplatz ricardo.ch weiterentwickelt und hat somit vor allem Erfahrung mit grossen und komplexen Webseiten.


Oliver Borm
Oliver Borm

Advanced Performance Lead

Google

Before joining Google Oliver advised some of the UK’s best loved brands, including Argos, BSkyB, HSBC and the John Lewis Partnership on their websites and digital marketing campaigns at boutique consultancy Logan Tod & Co. At Google Oliver works with product management and engineering on bringing the best of Google’s analytics products to customers and agencies across EMEA, specializing in web analytics as well as performance marketing campaign attribution and incrementality testing.


Franz Buchenberger
Franz Buchenberger

Geschäftsführer

WhatsBroadcast GmbH


Brent Csutoras
Brent Csutoras

Founder & CEO

Pixel Road Designs

Brent Csutoras is an entrepreneur, social media strategist, speaker, futurist, and father. As Founder & CEO of Pixel Road Designs, a well respected marketing design firm, and as Chief Social Media Strategist & Managing Partner at Search Engine Journal, Brent has over 10 years experience in all aspects of Social Media Marketing, especially organic social promotion.


Marcela De Vivo
Marcela De Vivo

CEO

Gryffin

Marcela De Vivo is a search veteran who has been in the industry since 1999. Marcela draws on an deep expertise in both organic and paid search to help companies large and small increase their revenue from digital marketing. Her emphasis has been in creating integrated marketing strategies that include paid, organic, social, and PR to build authoritative domains that have strong visibility across a variety of channels.


Eric Enge
Eric Enge

CEO

Stone Temple Consulting

Eric Enge publishes on a regular basis in The Digital Marketing Excellence blog, Search Engine Land, Moz, and elsewhere. He is co-author of The Art of SEO, along with Stephan Spencer, Rand Fishkin, and Jessie Stricchiola. Eric speaks at many industry conferences, including: Search Marketing Expo, Pubcon, State of Search, MNSearch, and many more. Eric is the CEO of Stone Temple Consulting, a 70+ person digital marketing agency based in Massachusetts.


Jens Fauldrath
Jens Fauldrath

Geschäftsführender Gesellschafter

takevalue Consulting

Jens Fauldrath ist Gründer und Geschäftsführer der takevalue Consulting GmbH. Zuvor hat er von 2008 bis 2012 das SEO-Team der Deutschen Telekom AG P&I aufgebaut und geleitet. Er entwickelte die SEO-Strategie sowie die Umsetzung aller SEO-Aktivitäten des Portals t-online.de, sowie diverser Partnerangebote. Herr Fauldrath ist Dozent für Suchmaschinenmarketing an der Hochschule Darmstadt. Im Rahmen dieser Tätigkeit führt er jährlich ein Projekt durch in welchem die Studenten selbständig eigene Webprojekte aufbauen und vermarkten müssen. Schlussendlich betreibt Herr Fauldrath mit http://www.termfrequenz.de/ eine Plattform für deutsche Podcasts zum Thema Online Marketing und Suchmaschinenoptimierung. Dort moderiert er selbst den Podcast SEOHouse.


Rand Fishkin
Rand Fishkin

Wizard of Moz

Moz

Rand Fishkin is founder, former CEO and now Wizard of Moz (formerly SEOmoz), a leader in the field of search engine optimization tools, resources & community. In 2009, he co-authored the Art of SEO from O'Reilly Media and was named among the 30 Best Young Tech Entrepreneurs Under 30 by BusinessWeek. Rand has been written about it in The Seattle Times, Newsweek and the NY Times among others and keynoted conferences on search around the world. He's particularly passionate about the SEOmoz blog, read by tens of thousands of search professionals each day. In his minuscule spare time, Rand enjoys the company of his amazing wife, Geraldine.


Duane Forrester
Duane Forrester

VP, Organic Search Operations

Bruce Clay

Duane Forrester has over 15 years’ experience in the search, social and digital marketing fields, and is also the author of How To Make Money With Your Blog and Turn Clicks Into Customers, published through McGraw-Hill. Along the way, Duane has worked in marketing & PR with Caesar’s Palace, run his own websites, communities and consultancy, worked for small and enterprise publishers online and currently works with Bing where he helps with their Webmaster and Ecosystem programs. Prior to this, he ran the SEO program at MSN. He has been featured on NYTimes.com, Forbes.com, Enterprenuer.com, SearchEngineLand.com and served as a Board member with SEMPO (Search Engine Marketer Professionals Organization), where he founded the InHouse Committee and SEMPO’s annual Industry Salary Survey.


Andrew Garberson
Andrew Garberson

Manager of Search

Luna Metrics

Andrew Garberson is Manager of Search at LunaMetrics, a Google Analytics certified partner and search marketing consultancy. In addition to leading the SEO and PPC teams, Andrew is a GAIQ certified analytics junkie with a special interest in marketing attribution.


Brad Geddes
Brad Geddes

Founder

Certified Knowledge

Brad Geddes is the founder of Certified Knowledge a online paid search training and toolset provider.

He is the author of Advanced Google AdWords, the most advanced book ever written about Google's advertising program. Brad is one of the first Google Advertising Professionals and Microsoft adExcellence members. He is the first advanced AdWords Seminar Leader and works directly with Google to train companies on Google AdWords. He has written extensively about internet marketing for more than a decade.

Brad has worked with compananies who manage tens of thousands of small PPC accounts and other companies who spend millions on marketing each year. His experience ranges from owning his own agency, to working for a boutique agency, to managing programs that were official resellers of Google and Yahoo. Some brands he has worked with include: Amazon, Yahoo, RH Donnelley, Business.com, World Directories, Encyclopedia Brittanica, and Red Lobster.

One of his trademarks has been demystifying the complicated aspects of SEO, PPC, and Internet advertising. Not one to hold secrets, Brad prefers to educate his readers on the various aspects of crafting successful marketing campaigns to ensure the success for all parties involved.


Bastian Grimm
Bastian Grimm

President Organic Search

Peak Ace AG

Bastian Grimm verantwortet bei der Peak Ace AG die Bereiche Suchmaschinenoptimierung sowie Content & Online PR und blickt dabei auf knapp zehn Jahre Erfahrung im Performance Marketing zurück. Mit einer Passion für Software-Entwicklung und Technik liebt er das Sparring mit IT- und Marketing-Abteilungen, um für die Kunden – gemeinsam mit seinem Team – außergewöhnliche Lösungen zu entwickeln und nachhaltige Ergebnisse zu erzielen. Primäre Tätigkeitsschwerpunkte von Bastian sind u.a. das SEO Management Consulting, Interimsmanagement, Team Setups, SEO Strategieentwicklung sowie Trainings & Workshops. Bevor er sich ganz seinen eigenen Projekten widmete, war Bastian für den Aufbau verschiedener Marketing-Teams verantwortlich, z.B. bei der Fox Mobile Group und verantwortete dort die SEO Aktivitäten in 25+ Ländern und für 100+ Portale.


Thomas Grübel
Thomas Grübel

Geschäftsführer

InBiz Online Marketing GmbH & Co. KG

Thomas Grübel ist Geschäftsführer und Inhaber von InBiz Online Marketing und berät Unternehmen und Agenturen hinsichtlich der Schwerpunkte SEA und Webanalyse. Thomas ist diplomierter Wirtschaftsinformatiker, seit 2003 im Online Marketing tätig, DAA zertifizierter Webanalyst und Top Beitragender in der AdWords Community. Bis zur Gründung von InBiz war Thomas als Mitgründer und Teamleiter SEA bei SoQuero in Frankfurt tätig. Thomas ist zudem Mitveranstalter des SEAcamp in Jena.


Timon Hartung
Timon Hartung

CEO

apexmedia Traffic

Timon Hartung ist CEO bei apex Traffic. Zuvor war er Managing Director DNTX bei der Team Internet AG und CTO bei der 121WATT hat internationale wie nationale Firmen bei ihren Online Marketing Strategien und technischen Lösungen beraten.

Als PHP und Java Software Engineer angefangen, beschäftigt er sich jetzt seit 8 Jahren mit dem Thema Online Marketing und Sichtbarkeit von Webprojekten. Eine seiner weiteren Stationen war Head of Online Marketing bei der XING Tochter amiando, wo er die Themen SEO, SEA und Social Media fachlich verantwortet hat.


Jens Hinrichs
Jens Hinrichs

Head Of Technology / CTO

Carnect


Markus Hövener
Markus Hövener

Geschäftsführender Gesellschafter

suchradar

Markus Hövener ist Gründer der auf SEO und SEM spezialisierten Online-Marketing-Agentur Bloofusion. Als geschäftsführender Gesellschafter von Bloofusion Germany ist er verantwortlich für alle Aktivitäten in Deutschland, Österreich und der Schweiz.

Markus Hövener ist Autor vieler Artikel und Dokumente rund um SEO und SEM sowie Chefredakteur des Magazins suchradar. Vor seiner Zeit bei Bloofusion hat er einige der ersten Suchmaschinen Europas entwickelt.


Alexander Holl
Alexander Holl

Geschäftsführer

121WATT

Alexander Holl, Jahrgang 1964, ist Gründer und Geschäftsführer der 121WATT , die sich auf Seminare zu den Themen Online Marketing, SEO und Google AdWords in München, Hamburg und Berlin konzentriert haben. Mehr als 20 Jahre Internet und 15 Jahre Suchmaschinenmarketing & Web Analyse prägen den Lebenslauf des gelernten Betriebswirtes. In dieser Zeit war Holl unter anderem Geschäftsführer der kalaydo.de, im Europa Management von Yahoo! und in verantwortlichen Positionen bei AltaVista und Cable & Wireless. Alexander Holl ist Mitglied im SEO Expertenrat des BVDW und unterrichtet Online Marketing und Suchmaschinenoptimierung an der Steinbeis Hochschule. Weiterhin ist Holl noch Referent für Google Analytics an der Google Partner Academy.


Michael Janssen
Michael Janssen

Digital Analyst

Zedwoo

Michael Janssen blickt auf eine über 10-jährige Erfahrung als Unternehmer im Suchmaschinenmarketing zurück. Als Datenanalyst sind Datenerfassung und Web-Analyse sein Steckenpferd. Zu seinen Kunden zählen große Online-Shops, Webportale und Firmen mit SaaS-Produkten. Bevor es an die Analyse geht, steht allerdings eine saubere Zieldefinition samt KPI auf dem Programm. Michael hilft nicht nur Unternehmen ihren Datenschatz zu heben, sondern gibt sein Wissen rund um Google Analytics und datenbasiertes Online-Marketing auch in Vorträgen, in Seminare, auf seinem Blog zedwoo.de und seit neustem im Podcast Beyond Pageviews weiter.


Thomas Kilian
Thomas Kilian

Geschäftsführer

Thoxan GmbH

Thomas Kilian leitet die Internetagentur Thoxan GmbH in Hille (Ostwestfalen) und hat sich zusammen mit seinem Team auf die Neukunden-Gewinnung im Internet spezialisiert. Er berät deutschlandweit überwiegend mittelständische B2B-Unternehmen in Sachen Webdesign, Suchmaschinen-Optimierung und Social-Media-Marketing. Der studierte Germanist, Blogger und Buchautor engagiert sich im Social Media OWL e.V. und betreibt außerdem verschiedene Online-Shops, u.a. für moderne Filzprodukte, Loungemöbel aus gebrauchtem Holz („WITTEKIND“) sowie hochwertige Designerteppiche des Schweizer Traditionsherstellers Mischioff AG aus Zürich.


Larry Kim
Larry Kim

Founder

WordStream

Larry Kim is the founder of WordStream, a PPC management software and services company whose free PPC and keyword research tools have been used by more than a million internet marketers worldwide. Larry has been named the most influential PPC marketer in the world for the last two years by PPC Hero and 3QDigital, and his internet marketing blog is read by nearly a million visitors every month. Larry is a columnist for Search Engine Land, Search Engine Watch, Hubspot, Moz, Inc Magazine, Marketing Profs, and dozens of other publications.


Philipp Klöckner
Philipp Klöckner

External Search Consultant

Rocket Internet AG and others

Since 2011 Philipp Klöckner focuses on mentorship for startups and search consultancy to share his experience in search marketing, comparison shopping und business intelligence. As an independent consultant and angel investor he's helping portfolio companies of Berlin's Rocket Internet AG, publishing houses and eCommerce giants worldwide. Before starting his consultancy business, Philipp has been working 6 years at Germany's market leading comparison search engine Idealo.de


Marcel Kollmar
Marcel Kollmar

Online Marketing Berater

Otto (GmbH & Co KG

Marcel Kollmar ist Abteilungsleiter Content Marketing & SEO bei OTTO und verantwortet mit seinen Teams u.a. Content-Formate auf OTTO.de, aber auch die Magazine UPDATED und Roombeez oder die Blogs Two for Fashion und Soulfully. Vor seiner aktuellen Tätigkeit agierte Hr. Kollmar als selbstständiger Online Marketing Berater u.a. für Windeln.de, RUNNERS POINT oder Red Bull. Zuvor leitete er zwei Jahre als Senior Manager SEO bei PARSHIP, Europas größter Partnervermittlung, die Suchmaschinenoptimierung für 14 Länder. In weiteren beruflichen Stationen verantwortete Herrn Kollmar u.a. das SEO bei der Full-Service-Agentur Unique Digital in Hamburg als auch den Bereich SEM / SEO bei der FinanceScout24 AG in München.
Nach seiner Diplomarbeit zum Thema „Gütesiegel im Internet“ bei der OTTO Group startete er 2006 im Online Marketing bei der Scout24 Holding. 2008 gründete Marcel Kollmar das Sportportal joggen-online.de und etablierte dies als größtes Laufportal in Deutschland.


Steffen Konrath
Steffen Konrath

CEO

Liquid Newsroom


Astrid Kramer
Astrid Kramer

SEO & Digital Strategy Consultant

jacobi&jacobi GmbH

Astrid Kramer ist bereits seit 2007 im Online Marketing mit Fokus SEO tätig. Bei jacobi&jacobi betreut sie als CEO und Co-Founder im Team mit Bianca Jacobi marktführende Portale unter Anderem in den Bereichen News, FMCG, Video, Communities, Ratgeber, Finance, Fashion und Immobilien. Als Dozentin trat sie zudem bei der Bertelsmann Academy, der Hamburg Media School, der Good School und der AFS auf. Den akademischen Grundstein legte sie mit einem Magister in Informationswissenschaft, Rechtsinformatik und Sozialpsychologie und einem IHK-Aufbaustudiengang zur Fachkauffrau für Unternehmensführung.


Karl Kratz
Karl Kratz

Inhaber

Karl Kratz Onlinemarketing

Seit 1996 entwickelt Karl Kratz für seine Leser und Klienten holistische Online Marketing Strategien. Der schwäbische Unternehmer gründete und entwickelte mehrere Firmen und viele erfolgreiche mittelständische Marken. 2009 zog sich Karl Kratz aus dem operativen

Geschäft zurück und betreut seine Online Marketing Leserschaft seitdem noch intensiver.

Sein Spezialgebiet ist die Potentialerschließung und Konversionsoptimierung durch den Einsatz dekonstruktivistischer Strategien.


Aaron Levy
Aaron Levy

Manager of Client Strategy

Elite SEM

Aaron has been in digital for a decade, starting when he was "given the keys to the car," managing Paid Search for DuPont as a college junior. He’s worked in verticals ranging from local adoption agencies & small retailers to enterprise ecommerce & SaaS. Over the course of his career, Aaron has managed internship programs, led hiring initiatives, consulted with agencies across the industry and built teams of two dozen. Now a Sr. Account Executive at Elite SEM, he leads relationships and teams overseeing some of the largest B2C brands in the world.

In addition to his duties in the digital media world, Aaron’s an adjunct instructor at Drexel & University of Vermont, working to grow the next generation of great marketers. He moonlights as a homebrewer, hockey player, slow cyclist and claims to be the industry’s top chef.


Russell McAthy
Russell McAthy

CEO

CUBED Attribution

Russell has been working in digital for over a decade with data analytics at the heart of his career. Working with businesses from startup to FTSE100 he has guided teams to improve their marketing performance through data led insight. Following positions in-house, agency and consultancy side he now leads a team as CEO in building a marketing attribution platform. CUBED Attribution is supporting a new view of digital data to enable brands to understand how consumers truly interact with their marketing activity both on and offline.

Colleen McCaskell
Colleen McCaskell

Paid Media Manager

Ambergreen Internet Marketing

I have a breadth of experience in digital marketing both agency-side and in-house and have worked across SEO and Content before I ultimately decided to specialize in PPC. I have about 2 and a half years of experience of working in PPC though I have only been focusing on it exclusively during my time at Ambergreen Internet Marketing over the past year. I am AdWords certified and possess cross-channel expertise, having run a range of Search, Display and Video campaigns as well as activity on non-Google networks such as Bing, Facebook and LinkedIn. I am most conversant with PPC in the education sector and have also worked across B2B, travel, retail, gaming and media. When I'm not trying to grow my client's accounts or hanging out on #ppcchat, I am most likely weightlifting, getting outside or spending time with my guinea pig.


Matthias Mehner
Matthias Mehner

Leiter Social Media

ProSiebenSat.1 Digial


Sha Menz
Sha Menz

Lead Software Architect / Link Removal Specialist

rmoov.com

Sha is concept and process development lead behind Link removal outreach tool, rmoov and says she never met a “natural” link she didn’t love. She lives and breathes Link penalties, link removal and remediation.

Spending time every day in the link removal trenches managing link removal work for clients and providing phone and email support for rmoov subscribers gives Sha a look at pretty much every spammy link building technique and link penalty issue you might imagine... and then some! Even though “unbuilding” links is a huge part of her everyday life, her fresh approach to penalties means finding ways to protect brands; preserve reputation; and earn links while getting sites back on the right side of Google's algorithms and Webspam Team.
Former newspaper editor and radio broadcaster, Sha has spoken at SMX West, State of Search, SMX East, SMX Sydney, Mozcon, ionSearch and the Link Removal Roadshow Sessions in Seattle, San Francisco and Philadelphia.


Nikolaj Mogensen
Nikolaj Mogensen

Head of SEO and Owned Media

GroupM Denmark

Head of SEO and Owned Media in GroupM Connect Denmark, Nikolaj Mogensen is working with some of the largest international brands to create organic visibility. Since 2008 Nikolaj Mogensen has been working with SEO and from the beginning he has been largely fascinated by the many facets of SEO. Using tools to visualize knowledge about markets has always been a cornerstone in his approach when showing and drawing SEO for decision makers. Since 2010 Nikolaj Mogensen has been a large part of the Danish SEO community with numerous blogposts, guides and keynotes in Denmark Read more about Nikolaj Mogensen at: http://nikolajmogensen.com


John Müller
John Müller

Webmaster Trends Analyst

Google

Johannes joined Google in 2007 and works as a Webmaster Trends Analyst with Google Zürich. He works closely with the teams Teams Webmaster Central, Sitemaps and Search Quality and looks after the English speaking Google Webmaster Help discussion forums.



Jon Myers
Jon Myers

Chief Marketing Officer EMEA

Karhoo

Jon is an experienced senior leader with over 19 years’ experience within the Digital Marketplace working for large corporate organisations to start ups within the sector. Having worked for Agency, Publisher and more recently the Ad Technology space Jon has a strong understanding of all sides of the market and very strong business and people connections across EMEA. Jon is recognised for his experience and thought leadership within the European online advertising industry. Having worked in Paid Search since its inception, with many years experience in SEO/Display/Paid Social and as a regular speaker/moderator at conferences worldwide.


Dan Petrovic
Dan Petrovic

Director

DEJAN SEO

Dan Petrovic is Australia's best-known name in the field of search engine optimisation. His research and experiments have drawn attention of the worldwide community and major industry blogs. Dan is a frequent blogger and a speaker at all major Australian and select international search industry events. Conference delegates describe him as a passionate presenter with practical and actionable approach. Dan holds a multimedia degree from Griffith University in Brisbane, where he often presents as a guest lecturer and contributes to quality of teaching material as a member of the curriculum advisory board. Best way to get in touch with Dan is through Google+.

Marcel Prothmann
Marcel Prothmann

President Paid Search

Peak Ace AG

Marcel Prothmann verantwortet bei der Peak Ace AG als „VP Paid Search“ den Bereich der bezahlten Suche und kann auf über zehn Jahre Erfahrung im Onlinemarketing zurückblicken. Anfangs war er für einen Onlineshop tätig, hat aber schnell gemerkt, dass die Sicht auf viele und unterschiedliche Kundenaccounts in einer Agentur spannender und vielfältiger ist. Mit viel Einsatz und Spaß arbeitet Marcel mit seinem Team sehr erfolgreich an großen und kleinen SEA-Accounts und freut sich mit seinen Kunden, wenn die vielen Regler und Schalter zu der gewünschten Performance im Kundenkonto führen. Sein Motto ist: Performance in der Suchmaschinenmarketing ist Fleißarbeit.


Kerstin Reichert
Kerstin Reichert

SEO Manager

TSB Bank plc

Seit 2009 ist Kerstin Reichert im digitalen Marketing tätig. In den letzten fünf Jahren spezialisierte sie sich auf den Bereich SEO. Ihr umfassendes Wissen und Ihre Erfahrung erlangte sie während ihrer Tätigkeit in Deutschland, Österreich, England und der Schweiz, als inhouse Marketer sowie als SEO Consultant und Fachleitung auf Agenturseite. Von namhaften Marken bis hin zu Startups, beriet sie zahlreiche Unternehmen verschiedenster Branchen. Ihr Wissen gibt sie regelmäßig im Rahmen von Seminaren und Workshops weiter, und auch online ist sie seit vier Jahren, an der Gestaltung der Lerninhalte sowie an der Umsetzung der Video-Trainings für LinkedIns e-Learning Plattform video2brain, aktiv beteiligt. Derzeit lebt sie in London und koordiniert dort, als SEO Managerin der TSB Bank plc, den Bereich Organic Search, fungiert als interne Beraterin und ist verantwortlich für die Zusammenarbeit mit externen Dienstleistern.


Wil Reynolds
Wil Reynolds

Founder & Director of Digital Strategy

SEER Interactive

Over the past 13 years, Wil Reynolds has dedicated himself to doing two things well: driving traffic to sites from search engines and analyzing the impact that traffic has on the bottom line of companies. Wil’s career began at a web marketing agency in 1999, where he spearheaded the SEO strategies for companies like Barnes & Noble, Disney, Harman Kardon, Debeers, Doubleclick, Hotjobs, and Mercedes Benz USA. For the last 6 years, Wil and the team of search professionals at SEER Interactive have been assisting clients in maximizing their visibility and sales using search engines in both SEO and SEM. You can catch Wil speaking with anyone who wants to learn about search, whether it is in a coffee shop or a major conference, it just runs through the veins! His goal at every speaking engagement is simple: Make sure everyone walks out with at least 1 new piece of information or perspective on an SEO topic.


Martin Röttgerding
Martin Röttgerding

Head of SEM

suchradar

Martin Röttgerding arbeitet als Head of SEM den Bereich Suchmaschinenwerbung bei der auf SEO und SEM spezialisierten Online-Marketing-Agentur Bloofusion. Dort verantwortet er alle SEM-Aktivitäten in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Nebenbei forscht der studierte Wirtschaftsinformatiker auf dem Gebiet der Suchmaschinenwerbung, insbesondere Google AdWords. Dabei geht er einerseits theoretischen Fragestellungen wie der Funktionsweise von Qualitätsfaktoren nach, andererseits legt er auch weiterhin gerne Hand an die eine oder andere Kampagne und testet die Feinheiten und Grenzen des AdWords-Systems aus. Über neue Erkenntnisse, Tipps und aktuelle Entwicklungen schreibt er regelmäßig im suchradar, im Internetkapitäne-Blog und im Profi-Blog “PPC Epiphany”.


Jeffrey K. Rohrs
Jeffrey K. Rohrs

CMO, Author, AUDIENCE: Marketing in the Age of Subscribers, Fans &Followers

Yext

Jeff serves as CMO for Yext, the company that puts business on the map with the award-winning Yext Location Cloud. Prior to joining Yext, Jeff served as Vice President of Marketing Insights for Salesforce and ExactTarget where he built the content marketing and thought-leadership teams.

Jeff’s first book, AUDIENCE: Marketing in the Age of Subscribers, Fans and Followers (Wiley 2014), has been lauded by marketers and executives alike as a must-read for those interested in the rise of proprietary audience development as a core marketing responsibility. A Clevelander now living in the heart of Manhattan, he continues to bask in the afterglow of the Cavs' historic NBA Championship.


Melanie Ruf
Melanie Ruf

Senior Marketing Manager

12Auto Group

Nach dem Studium in Medienmanagement stieg Melanie Ruf direkt in die Marketing- und Medienwelt ein. Ihre Karriere begann bei der Lokalisten Media GmbH und ProSiebenSat. 1 Digital. Fünf Jahre später ist Melanie Senior Marketing Manager bei der 12Auto Group GmbH, ebenfalls einem Tochterunternehmen der ProSiebenSat.1 Media SE. Als Marketing-Leitung ist sie für die strategische Ausrichtung von performanceorientierten Online-Kampagnen der Plattformen autoplenum.de, 12Neuwagen.de und 12Gebrauchtwagen.de zuständig. In Zusammenarbeit mit anderen Abteilungen entwickelt Melanie crossmediale Kampagnenkonzepte, wobei sie TV und Online-Aktivitäten gezielt miteinander verknüpft. Melanie ist zudem Expertin für die Suchmaschinenoptimierung und betreut die Online-Kanäle SEA, E-Mail, Affiliate, Retargeting und Social Media.


Machiel Schepers
Machiel Schepers

Online Marketing Specialist

airbnb


Stefanie Schilasky
Stefanie Schilasky

Head of SEA, CRM & Mobile Marketing

Visual Meta GmbH

Stefanie ist eine erfahrene Online Marketing Spezialistin mit über 7 Jahren Erfahrung in SEA, Social Media, CRM, Affiliate und Display Marketing.

Aktuell verantwortet die studierte Betriebswirtin als Head of SEA, CRM & Mobile Marketing die internationalen Online Marketing Strategien der Portale LadenZeile, ShopAlike und UmsoLuGar in 19 Ländern.


Dr. Martin Schirmbacher
Dr. Martin Schirmbacher

Fachanwalt für IT-Recht

HÄRTING Rechtsanwälte

Martin Schirmbacher studierte Jura in Berlin und London und ist seit 2005 Rechtanwalt bei HÄRTING Rechtsanwälte in Berlin. Er berät Unternehmen aus vielen Bereichen der Technologie und begleitet beispielsweise Softwareunternehmen bei Vertragsverhandlungen, prüft Online-Geschäftskonzepte, berät bei der Einführung innovativer Online-Werbeformen und zeigt Wege zur rechtssicheren Ausgestaltung von Geschäftsideen. Schirmbacher publiziert regelmäßig in einschlägigen Fachzeitschriften und online im Suchradar, bei OnPage.org und Absolit zu verschiedenen Themen der Online-Werbung. Im Winter erscheint sein Praktikerhandbuch „Online-Marketing und Recht“ in neuer Auflage. Weitere Informationen finden Sie unter www.online-marketing-recht.de.


Tobias Seitz
Tobias Seitz

CMO

Westwing

The Chief Marketing Officer of Westwing is the best example that careers can take unexpected turns – and that this is a pretty good thing sometimes. Growing up in Bavaria traded his Lederhosen for a basketball jersey. After travelling around the globe he started working for Munich based street-and sportswear brand KICKZ (Basektball – here we go again), before he built himself a home in the Bavarian country side where he is from – because after years of being out and about you just want to come home to a dope mountain view, right? But just the view obviously was not enough. This is where his wife and his two girls come in. He juggles family life and hobbies (Saturdays is for cycling) next to his schedule. How he does it? Like Kobe said „Every challenge and pressure is a new opportunity for me to rise.“ At Westwing he is the brainchild and the mover and shaker behind many cooperations, new exciting launches and cool ideas pushing content marketing further and further never being afraid of instantly trying new things and always trusting his gut. He loves fast cars and fast trends (he is an early adopter of Snapchat, Pokémon Go, VR, etc.). Only when it comes to his music, there he is no visionary but simply loves the good old stuff: 90s hip hop of course.


Christian Paavo Spieker
Christian Paavo Spieker

Vorstand SEO

One Advertising AG

Christian Paavo Spieker, Jahrgang 1970, hat Grafik und Design studiert. Schon während seines Studiums gründete er das Unternehmen Concept Advertising in München, das er zu einer der führenden Webdesign-Agenturen ausgebaut hat. Gemeinsam mit Andreas Kelnberger arbeitet er seit 1997 im Onlinemarketing (Spezialgebiet SEO). Christian Paavo Spieker ist ein Urgestein der SEO Branche. Als er 1997 sein erstes SEO-Projekt für IBM gestartet hat, gab es in Deutschland noch nicht einmal Google. Christian Spieker ist Vertretungsberechtigter Vorstand und verantwortlich für SEO und Consulting.


Florian Stelzner
Florian Stelzner

Geschäftsführender Gesellschafter

Wingmen Online Marketing

Florian Stelzners Kernkompetenz ist die kreative und zielorientierte Darstellung und Vereinfachung komplexer Zusammenhalte in Trainings, Seminaren und Workshops.

Seine Erfahrung aus über 15 Jahren erfolgreicher Arbeit für namenhafte Unternehmen & Marken ermöglicht ihm, pragmatische und umsetzbare Lösungen für Wingmen Kunden zu entwickeln.

Die Gründung der Wingmen Online Marketing GmbH im Juli 2013 bedeutet für Florian: Beratung mit höchstem Qualitätsanspruch und Individualität für jeden Kunden.


Tom Tahler
Tom Tahler

Thaler Enterprises


Marcus Tandler
Marcus Tandler

Gründer & Geschäftsführer

OnPage.org

Marcus Tandler, auch bekannt als "Mediadonis", ist Co-Gründer und Geschäftsführer von OnPage.org, einer preisgekrönte Software für umfassendes Qualitätsmanagement und nachhaltige Suchmaschinenoptimierung von Webseiten. Darüber hinaus ist Marcus Investor bei diversen StartUps und Unternehmen und berät mit seinem Partner, dem ehemaligen Google Manager Niels Dörje, als Tandler.Doerje.Partner diverse große deutsche und internationale Unternehmen zum Thema Online-Marketing mit starkem Fokus auf nachhaltigem SEO. Marcus liebt SEO und ist seit 1998 im SEO Bereich aktiv. Mit dem Deutschlandstart von Google im Jahr 2000 ist er mit Google und dessen Suchalgorithmus aufgewachsen. Er ist ein gern gesehener Sprecher auf Konferenzen rund um den Globus, wie bspw. TEDx, LeWeb, The Next Web, SMX und O´Reilly´s web2.0expo. Marcus hat einen universitären Abschluss als Magister an der Universität Augsburg, und einen Diplom-Fachwirt Medienmarketing an der Bayerischen Akademie für Werbung und Marketing in München erworben. Heute ist er Dozent an der FH Erding, der Bayerischen Akademie für Werbung und Marketing sowie der Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt. Marcus ist im 7-köpfigen SEO-Expertenrat des BVDW und wirkt seit 2007 auch an der renommierten "Search Engine Ranking Factors" Studie von MOZ als einer von nur zwei deutschen SEOs mit. Er wurde 2007 als erster Deutscher überhaupt auf der CJU in London für "Outstanding Personal Contribution to Affiliate Marketing" ausgezeichnet.

Christian Tembrink
Christian Tembrink

Geschäftsführer

netspirits Online Marketing GmbH & Co. KG

Christian Tembrink ist Gründer und Inhaber der Online Marketing Agentur netspirits. Mit seinem 27köpfigem Experten Team konzipiert er effektvolle Bewegtbild-, Socialmedia und Search-Kampgagnen und hilft Unternehmen, Verkaufserfolge durch effektvollere Online Kommunikation zu steigern. Neben seiner Geschäftsführer-Rolle ist er als Fachbuchautor, Dozent und Speaker zu den Themen Videomarketing, Kaufratensteigerung und Kommunikationsoptimierung aktiv.



Marcus Tober
Marcus Tober

CTO und Gründer

Searchmetrics GmbH

Marcus Tober studied computer science in Berlin. During his study he developed the well-known SEO platform linkvendor.com in early 2005. At the same time he built the largest online greeting cards platform in Germany with millions of visitors every month. Because of his passion to SEO he decided to focus on Searchmetrics and its Enterprise SEO platform and sold the Ecards and more GmbH in 2008 to the largest European company builder Rocket Internet. Today Searchmetrics is a leader in Enterprise Search Analytics solutions with more than 180 employees and offices in Berlin, San Mateo, London and Paris. Searchmetrics mission is to deliver the knowledge and the platform to successfully increase companies organic and social search traffic. Companies like Siemens, ebay, Verizon, Airbnb, Tripadvisor, T-Mobile, Symantec and Lufthansa trust Searchmetrics.

Purna Virji
Purna Virji

Senior Client Dev. & Training Manager

Bing Ads

Named by PPC Hero as the #1 most influential PPC Expert in the world, Purna specializes in SEM, SEO and Voice Search. With over a decade in search, she regularly speaks at conferences across the globe such as MozCon and SMX Advanced and is a columnist for Search Engine Land and Search Engine Watch.
An award-winning former journalist, Purna was the CEO of Purview Marketing prior to joining the Bing Ads team. In her spare time, she’s an avid traveler, aspiring top chef and amateur knitter. Say hello email hidden; JavaScript is required


Gina Wagner
Gina Wagner

Social Media Manager

Wetter.com


Oliver Weiß
Oliver Weiß

Geschäftsführer

ARS24

Oliver Weiß gründete fast direkt nach seiner Ausbildung zum Kommunikationselektroniker im Jahr 1995 seine Firma "Auto-Radio-Shop". Bereits seit über 20 Jahren zerlegt er und sein Team Autos im Innenraum und konzeptioniert komplette Soundanlagen und klärt seine Kunden auf, was der Markt für sie alles bereit hält. Den Verkauf über das Internet startete er im Jahr 2000 mit Ebay und seinem eigenen Webshop. Ab 2010 stellte er sich vor die Kamera und stellt seine Videos auf Youtube der Öffentlichkeit zur Verfügung. Heute hat ARS24 knapp 20 Mitarbeiter und bedient Plattformen wie Amazon und Ebay, agiert als deutscher Großhändler und ist auch für Import und Export bekannt. Der hauseigene Webshop von ARS24 (https://www.ars24.com ) hält mit großem Abstand den Löwenanteil seines Gesamtumsatzes.


Matthias Pierrick Weth
Matthias Pierrick Weth

Co-Founder & Gesellschafter

Catbird Seat GmbH

Zusammen mit Sepita Ansari gründete der studierte Dipl.-Betriebswirt 2009 die Performance Marketing Agentur und gehört von Anfang an zum Geschäftsführer Team von Catbird Seat. Als Chief Operating Officer leitet er das operative Geschäft und steuert die gesamten Betriebsprozesse, wobei der Fokus auf dem operativen Geschäft und der Unternehmensentwicklung liegt.

Wie die anderen Gründungsmitglieder war auch Matthias bei der Scout24 Gruppe angestellt und leitete bei AutoScout24 die Abteilung für Online Marketing / Search. Der 35jährige Betriebswirt ist anerkannter Experte im Bereich Suchmaschinenmarketing und hält SEM Seminare & Workshops für Einsteiger und Experten.


Fili Wiese
Fili Wiese

SEO Consultant

SearchBrothers

Fili Wiese is a renowned technical SEO expert and former senior Google Search Quality team member. At SearchBrothers.com he successfully recovers websites from Google penalties and offers SEO consulting with SEO Audits and SEO workshops.


Dominic Woodman
Dominic Woodman

Technical Consultant

Distilled

Dominic is one of Distilled's technical consultants, with a background in full stack web development, maths & economics. He's also the founder of teflSearch, a job site for teaching English abroad. Based in London, he makes things, breaks things and automates anything that's humanely possible. And he really loves Bruce Springteen. Like really.


Scarlett Wycisk
Scarlett Wycisk

Senior Manager The Disney Store, Digital Retail Expert

The Walt Disney Company

Seit über 10 Jahren ist Scarlett Wycisk im Online Marketing tätig. Ihre Stärken liegen in der Entwicklung, Umsetzung und Betreuung wirksamer Online Marketing-Strategien zur Wertsteigerung von Marken und Unternehmen. Nach ihrem Studium der Informationstechnologien wurde Scarlett Wycisk Projektmanagerin für die absofort Erfolg im Internet GmbH & Co. KG.. Seit 2005 verantwortete sie als Leiterin der Marketingabteilung die Unterstützung zahlreicher Kunden im E-Commerce. Drei Jahre später wurde sie Leiterin des Online Marketings der Fliks GmbH: Neben der Planung, Koordination und Umsetzung diverser Online Projekte war sie zudem für die Personalplanung, die Budgetierung der Projekte und das Kampagnenmanagement verantwortlich. Es folgten leitende Funktionen im Online Marketing Management und in den Bereichen Search Engine Optimization (SEO) und Affiliate Marketing der 3Gstore.de GmbH sowie der Stylight GmbH. Seit 2011 ist Scarlett Wycisk für die Walt Disney Company tätig und verantwortet die Arbeit des E-Commerce-Team.


Newsletter abonnieren

schließen Ausgewählter Tag:
Wir verwenden Cookies, um unsere Webseiten besser an Ihre Bedürfnisse anpassen zu können. Durch die Nutzung unserer Webseiten akzeptieren Sie die Speicherung von Cookies auf Ihrem Computer, Tablet oder Smartphone. Erfahren Sie mehr darüber